I. StreszczenieCelem Biznes Planu jest przedstawienie pomysłu na kawiarenkę internetową o nazwie „Krox” znajdującą się pod adresem –aleja siedmiu złodziei 6 w Nowym Tomyślu . Kawiarenka będzie własnością Dawida Kroka i Dariusza Ciapały, których kawiarenka jest pomysłem. Ponieważ nie dysponują oni środkami finansowymi konieczne jest zdobycie tych pieniędzy poprzez pożyczkę lub kredyt bankowy. Przeprowadziliśmy analizę ofert bankowych i wybraliśmy ofertę mBanku . Nie posiadając żadnego doświadczenia w prowadzeniu własnego biznesu otrzymaliśmy 50 000 PLN. Brak doświadczenia niweluje nasze wykształcenie informatyczne.
II. Opis inwestycji1. Dane o inwestorachWłaściciele: ja i tyAdres: .Nowy Tomyśl aleja siedmiu złodziei 6TEL/FAX: +48 60 4465454e-mail: kawiarenka@gmail.comWWW. Kawiarenka.tomysl.plNIP: 123-456-32-18
REGON: 12345678512347
2. Przedmiot działalności Inwestora: udostępnienie sieci internetowej dla wszystkich chętnych, serwis komputerowy, tworzenie stron WWW., prowadzenie sprzedaży gier komputerowych a także części komputerowych.
3. Struktura kapitałowa:Dawid Krok – 50% udziałów.
Dariusz Ciapała – 50% udziałów.Firma posiada rachunek w mBanku
4. Pozycja finansowa Inwestora – kwoty pożyczek i wkład własny.Kredyt: 50 000 PLNWkład: 15 000 PLNSuma: 70 000 PLN
5. Sprawy sądowe i zobowiązania:Firma nie ma żadnych spraw sądowych a jedynym obecnie zobowiązaniem jest spłata zaciągniętego kredytu bankowego.
III. Wymagania formalno-prawneOpisywana kawiarenka zostanie otwarta w wynajętym lokalu, znajdującym się przy alei siedmiu złodziei 6., który do tej pory wykorzystywany przez firmę Cafe Masakra. zajmującą się prowadził kawiarnie . Lokal wymaga z mojej strony niewielkiego remontu.IV. Cel i zakres inwestycji1. Cel inwestycji:Kawiarenka ma na celu umożliwić dostęp do sieci internetowej jak największej ilości osób. Jako firma będę również oferował możliwość zakupu sprzętu komputerowego firm, które zechcą współpracować.
2. Lokalizacja inwestycji:Kawiarenka będzie znajdowała się w pobliżu centrum, przy aleja siedmiu złodziei 6. Na tej samej ulicy znajduje się szkoła podstawowa i gimnazjum.
3. Środki realizacji celu:Remont lokalu, w którym ma mieścić się kawiarenka, kupno sprzętu komputerowego, przygotowanie cenników, założenie szybkiej sieci internetowej, kupno mebli.
4. Uzasadnienie inwestycji:W Internecie dostępnych jest coraz więcej informacji, nie każdego stać na zakup własnego komputera, a nawet mając go nie ma możliwości podłączenia Internetu. Cały czas badania wskazują na duże zainteresowanie tego typu miejscami.
5. Harmonogram realizacji:W pierwszej kolejności remont lokalu, zakup mebli, sprzętu, akcesoriów, założenie sieci i otwarcie lokalu z różnorodnymi promocjami.
V. Wykonawcy inwestycji1. Zestawienie posiadanych ofert:Posiadam oferty następujących firm dostarczających sprzęt komputerowy:- Oprimus.- NTT..- Nivida.- IBM..Wybralismy ofertę firmy IBM, ponieważ ich warunki cenowe i techniczne okazały się najlepsze i najkorzystniejsze.
2. Główni dostawcy na rynku to firmy:- NTT- IBM
VI. Analiza marketingowa1. Opis i analiza konkurencjiNa terenie miasta działają dwie kawiarenki internetowe. W zależności od szybkości Internetu ustalane są ceny od jednej godziny spędzonej przy komputerze. Przy ustalaniu cennika brane są pod uwagę ponadto: cena energii elektrycznej, koszt wynajmu lokalu oraz raty zaciągniętego kredytu. Kawiarenki zlokalizowane najbliżej lokalu w którym powstanie moja kawiarenka:Cafe myszka – 3,50 zł/hklawiaturus – 3.00 zł/h
2. Oczekiwana reakcja konkurencjiReakcja na pewno będzie natychmiastowa. Odbywać się to będzie prawdopodobnie w formie licznych promocji, być może spadku cen. Dlatego sprzęt w naszej kawiarence powinien być lepszej jakości. Otwarcie naszej kawiarenki nie może być zawodem.
3. Opis i analiza obrotów- czynniki wpływające na wzrost obrotów: dbałość o estetykę i kulturę, jakość sprzętu, również jego zewnętrzna atrakcyjność, konkurencyjna cena.
4. Opis i analiza rynku zaopatrzeniaa) dostawcy i sprzęt- płyty wielo- i jednokrotnego zapisu - firma TDK- sprzęt komputerowy – firma IBM- ciepłe napoje – zaopatrzenie własne- zimne napoje – firma Coca-Cola.- gry komputerowe – firma Techland- oprogramowanie – firma Novel
b) warunki dostawNa dostawę sprzętu, jego konserwację, dostawę oprogramowania i płyt CD podpisana zostanie umowa długoterminowa. Obecnie trwają negocjacje. Na dostawę gier podpisana została już umowa długoterminowa.
5. Organizacja dostawFirma IBM. dostarczająca sprzęt dysponuje samochodami dostawczymi, którymi dowożone są towary. Podobnie jest z firmą dostarczającą napoje. Firma Techland. dostarcza gry komputerowe drogą pocztową.
VII. Plan marketingowy1. Strategia reklamowaMamy zamiar przeznaczyć 3 000. PLN na przygotowanie i wydrukowanie ulotek reklamowych informujących o nowo otwartej kawiarence internetowej. Na ulotce znajdą się podstawowe informacje o kawiarence, sprzęcie i cennik. W lokalnej prasie zamierzam umieszczać raz w miesiącu ogłoszenie. Na początek przygotowanych zostanie również kilkanaście plakatów, które zostaną powieszone w istotnych punktach miasta.
2. Strategia cenowaZe wstępnych obliczeń wynika, że z kawiarenki internetowej korzystać będzie dziennie 15 osób średnio przez 2 godz. W ciągu roku wyniesie to: 15 x 2 x 30 dni x 12 miesięcy = 10 800 godz, 5 osób x 0,5 godz. dziennie5 x 0,5 godz x 30 dni x 12 miesięcy = 900 godz10 osób będzie korzystało z gier przez 3 godz dziennie10 x 3 x 30 x 12 = 10 800
W pierwszym roku działalności kawiarenka może przynieść stratę. Jednak w następnych latach będzie odnotowany zysk. Duże możliwości leżą w przychodach z gier, można prognozować duży wzrost w tej części działalności.
VIII. Plan zatrudnieniaKawiarenka jest przedsięwzięciem indywidualnym i nie planujemy zatrudnienia pracowników.
IX. Plan techniczny przedsięwzięcia1. Zorganizowanie przedsięwzięcia- przygotowanie lokalu,- ustalenie godzin otwarcia, cennika,- podpisanie umów z dostawcami sprzętów i innych,- kampania reklamowa,- uruchomienie sieci,- otwarcie kawiarenki.
2. Metody zapewniające sprawne działanie- konserwacja sprzętu,- kampania reklamowa,- przejrzysty system kalkulacji kosztów i cen oferowanych usług
3. TechnologiaFirma IBM.., z którą podpisuję umowę na dostawę i konserwację sprzętu zapewnia dostarczanie wszelkich nowinek rynkowych oprogramowania, które wcześniej są dokładnie testowane. Oprogramowanie całego sprzętu będzie nieustannie aktualizowane.
4. UrządzeniaKawiarenka będzie posiadała urządzenia z wszelkimi niezbędnymi atestami bezpieczeństwa.
5. RemontyPrace remontowe będą przeprowadzane w miarę potrzeb.
X. Mocne strony projektu1. Sprzęt i usługiWysoka jakość sprzętu będzie miała wpływ na ilość klientów. Oferowane usługi będą odznaczały się wysokim poziomem kompetencji.
2. Zaopatrzenie i dystrybucjaDobre zaopatrzenie, dostępność podstawowych części, wykorzystanie położenia kawiarenki.
3. Finansowanie inwestycjiDobre ceny i jakość świadczonych usług powinny umożliwić szybką spłatę kredytu.
XI. Szanse projektuW przyszłości może to być znalezienie dobrego wspólnika i otwieranie nowych kawiarenek. Inną szansą może być wykorzystanie dofinansowania działalności środkami unijnymi.
XII. Zagrożenia projektuPowstające nowe konkurencyjne kawiarenki, wysokie koszty kredytu, wzrost podatków, kryzys gospodarczy.
Swistax