Opowiadanie- Strusiątko idzie do przedszkola.docx

(12 KB) Pobierz

Opowiadanie „Strusiątko idzie do przedszkola” wg. Odile Hellmann-Hurpoil.

 

CELE:

-nauka radzenia sobie z własnym lękiem

-wykształcenie odporności emocjonalnej

-uczenie nawiązywania bliskiego kontaktu z innymi ludźmi

-ujawnienie preferencji osobistych

POMOCE:

Opowiadanie „Strusiątko idzie do przedszkola”, marionetka struś, zabawki do piasku, piłki, skakanki.

ORGANIZACJA:

W czasie słuchania opowiadania dzieci siedzą w kole na dywanie, bawią się w ogrodzie przedszkolnym.

Przebieg zajęcia

1.Słuchanie opowiadania ilustrowanego marionetką.

        Tego ranka Strusiątko obudziło się wcześnie, gdyż pierwszy raz w życiu szło do przedszkola. W drodze pociągnęło strusią mamę za skrzydło.

-Chcę wrócić z tobą do domu!

-Ależ Strusiątko, w twoim wieku chodzi się już do przedszkola i poznaje tam wiele innych dzieci.

Wychowawczyni, pani Antylopa powitała dzieci w sali, której podłoga wysypana była miękkim piaskiem. Pani wyczytywała dzieci : Nosorożec, Zebrunia, Żyrafiątko, Słoniątko, Strusiątko! Dzieci odpowiadały :

-Jestem, jestem!

Tylko Strusiątko nic nie powiedziało. Schowało głowę w piasek i myślało, że nikt go nie widzi. Pani uśmiechnęła się tylko, gdyż dobrze znała Strusiątka. Zostawiła je w spokoju i powiedziała :

-Nauczymy się ładnej piosenki!

Strusiątko wychyliło trochę głowę, gdyż bardzo lubiło piosenki.

-A teraz muzyka!

Nosorożec i Zebrunia dmuchają w trąby! Inni potrząsają tamburynkami ! Strusiątko jeszcze bardziej wysunęło głowę, trąbki są takie fajne! Wychowawczyni klaszcze w ręce :

-        A teraz wszyscy tańczą razem!

Strusiątko już całkiem wysunęło głowę.

-Nareszcie jesteś Strusiątko, powiedziała pani. Pokaż nam co potrafisz! I Strusiątko puściło się w tany...., a potem przez cały dzień wesoło się bawiło. A kiedy przyszła po niego mama, opowiedziało o wszystkich wesołych rzeczach jakie robiło w przedszkolu.....

2.Rozmowa na temat opowiadania.

        Podczas rozmowy pytamy :

-Dlaczego Strusiątko nie chciało iść do przedszkola ?

-Czego się bało ?

3.Zabawa pantomimiczna „Co lubimy robić w przedszkolu”?

        Dzieci przedstawiają swoje ulubione zajęcia ruchem całego ciała.

4.Zabawy na podwórku.

        Dzieci bawią się w ogrodzie przedszkolnym według własnych upodobań : w piaskownicy, z użyciem sprzętu terenowego, piłek, skakanek.

5.Uwagi o realizacji.

        Scenariusz ten sprzyja dobrej adaptacji dzieci do przedszkola. Może pomóc w przezwyciężaniu trudności w rozstawaniu się z rodzicami lub gdy trzeba zintegrować nowo przyjęte dziecko z grupą. Zajęcia tego typu mogą stać się punktem wyjścia do rozmów : „Co lubię, czego nie lubię, jak chciałbym to zmienić” ?, jak również różnorodnych zajęć plastycznych i muzycznych (robienie instrumentów muzycznych z pudełek, puszek...i granie na nich). Dla starszych dzieci interesujące byłoby zrobienie marionetek strusi np.: z piłeczek ping-pongowych , futerek i zrobienie inscenizacji.

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin