9001-00.rtf

(342 KB) Pobierz
xx

NORMA EUROPEJSKA

Wersja polskojęzyczna

 

EN ISO 9001

grudzień 2000

 

 

Zastępuje

normy międzynarodowe:

EN ISO 9001:1994;  EN ISO 9002:1994  i  EN 9003:1994

oraz normy krajowe:

PN-ISO 9001:1996;  PN-ISO 9002:1996  i  PN-ISO 9003:1996

 

 

 

 

Systemy zarządzania jakością – Wymagania

(ISO 9001:2000)

 

 

 

PRZEDMOWA KRAJOWA

 

              Niniejsza norma jest polską wersją normy europejskiej EN ISO 9001:2000. Została ona przetłumaczona przez Polski Komitet Normalizacyjny i ma ten sam status co wersje oficjalne.

              Niniejsza norma europejska powinna uzyskać status normy krajowej najpóźniej do czerwca 2001r., a normy krajowe sprzeczne z daną normą powinny być wycofane najpóźniej do czerwca 2001r.

              Organizacje, które w przeszłości posługiwały się ISO 9002:1994 i ISO 9003:1994 mogą stosować niniejszą normę międzynarodową przez wyłączenie pewnych wymagań.

              Norma europejska została przyjęta przez Europejski Komitet Normalizacyjny (CEN) dnia 15 grudnia 2000r.

 

 

 

Uwaga!

              Niniejsza kopia normy została wykonana w sposób nielegalny i jest przeznaczona wyłącznie do użytku własnego jej posiadacza bez prawa do dalszego powielania i rozpowszechniania w żadnej części lub całości.


Spis treści:

 

 

Wprowadzenie

3

0.1

Postanowienia ogólne

3

0.2

Podejście procesowe

3

0.3

Powiązanie z ISO 9004

5

0.4

Kompatybilność z innymi systemami zarządzania

5

1

Zakres normy

6

1.1

Postanowienia ogólne

6

1.2

Zastosowanie

6

2

Normy powołane

6

3

Terminy i definicje

7

4

Systemy zarządzania jakością

7

4.1

Wymagania ogólne

7

4.2

Wymagania dotyczące dokumentacji

8

5

Odpowiedzialność kierownictwa

10

5.1

Zaangażowanie kierownictwa

10

5.2

Orientacja na klienta

10

5.3

Polityka jakości

10

5.4

Planowanie

10

5.5

Odpowiedzialność, uprawnienia i komunikacja

11

5.6

Przegląd zarządzania

12

6

Zarządzanie zasobami

12

6.1

Zapewnienie zasobów

13

6.2

Zasoby ludzkie

13

6.3

Infrastruktura

13

6.4

Środowisko pracy

13

7

Realizacja wyrobu

14

7.1

Planowanie realizacji wyrobu

14

7.2

Procesy związane z klientem

14

7.3

Projektowanie i rozwój

15

7.4

Zakupy

18

7.5

Produkcja i dostarczanie usług

18

7.6

Nadzorowanie wyposażenia do monitorowania i pomiarów

20

8

Pomiary, analiza i doskonalenie

21

8.1

Postanowienia ogólne

21

8.2

Monitorowanie i pomiary

21

8.3

Nadzór nad wyrobem niezgodnym

22

8.4

Analiza danych

23

8.5

Doskonalenie

23

 

 

 

Załącznik B   Powiązania między ISO 9001:2000 a ISO 9001:1994

25


Wprowadzenie

0.1 Postanowienia ogólne

Zaleca się, aby przyjęcie systemu zarządzania jakością było strategiczną decyzją organizacji. Projekt i wdrożenie systemu zarządzania jakością organizacji zależne jest od zmieniających się potrzeb, poszczególnych celów, dostarczanych wyrobów, zastosowanych procesów oraz od wielkości i strukt...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin