NORMA EUROPEJSKA
Wersja polskojęzyczna
EN ISO 9001
grudzień 2000
Zastępuje
normy międzynarodowe:
EN ISO 9001:1994; EN ISO 9002:1994 i EN 9003:1994
oraz normy krajowe:
PN-ISO 9001:1996; PN-ISO 9002:1996 i PN-ISO 9003:1996
Systemy zarządzania jakością – Wymagania
(ISO 9001:2000)
PRZEDMOWA KRAJOWA
Niniejsza norma jest polską wersją normy europejskiej EN ISO 9001:2000. Została ona przetłumaczona przez Polski Komitet Normalizacyjny i ma ten sam status co wersje oficjalne.
Niniejsza norma europejska powinna uzyskać status normy krajowej najpóźniej do czerwca 2001r., a normy krajowe sprzeczne z daną normą powinny być wycofane najpóźniej do czerwca 2001r.
Organizacje, które w przeszłości posługiwały się ISO 9002:1994 i ISO 9003:1994 mogą stosować niniejszą normę międzynarodową przez wyłączenie pewnych wymagań.
Norma europejska została przyjęta przez Europejski Komitet Normalizacyjny (CEN) dnia 15 grudnia 2000r.
Uwaga!
Niniejsza kopia normy została wykonana w sposób nielegalny i jest przeznaczona wyłącznie do użytku własnego jej posiadacza bez prawa do dalszego powielania i rozpowszechniania w żadnej części lub całości.
Spis treści:
Wprowadzenie
3
0.1
Postanowienia ogólne
0.2
Podejście procesowe
0.3
Powiązanie z ISO 9004
5
0.4
Kompatybilność z innymi systemami zarządzania
1
Zakres normy
6
1.1
1.2
Zastosowanie
2
Normy powołane
Terminy i definicje
7
4
Systemy zarządzania jakością
4.1
Wymagania ogólne
4.2
Wymagania dotyczące dokumentacji
8
Odpowiedzialność kierownictwa
10
5.1
Zaangażowanie kierownictwa
5.2
Orientacja na klienta
5.3
Polityka jakości
5.4
Planowanie
5.5
Odpowiedzialność, uprawnienia i komunikacja
11
5.6
Przegląd zarządzania
12
Zarządzanie zasobami
6.1
Zapewnienie zasobów
13
6.2
Zasoby ludzkie
6.3
Infrastruktura
6.4
Środowisko pracy
Realizacja wyrobu
14
7.1
Planowanie realizacji wyrobu
7.2
Procesy związane z klientem
7.3
Projektowanie i rozwój
15
7.4
Zakupy
18
7.5
Produkcja i dostarczanie usług
7.6
Nadzorowanie wyposażenia do monitorowania i pomiarów
20
Pomiary, analiza i doskonalenie
21
8.1
8.2
Monitorowanie i pomiary
8.3
Nadzór nad wyrobem niezgodnym
22
8.4
Analiza danych
23
8.5
Doskonalenie
Załącznik B Powiązania między ISO 9001:2000 a ISO 9001:1994
25
0.1 Postanowienia ogólne
Zaleca się, aby przyjęcie systemu zarządzania jakością było strategiczną decyzją organizacji. Projekt i wdrożenie systemu zarządzania jakością organizacji zależne jest od zmieniających się potrzeb, poszczególnych celów, dostarczanych wyrobów, zastosowanych procesów oraz od wielkości i strukt...
lestan