Cel szkolenia:
zapoznanie uczestników z PROGRAMEM PŁATNIK obowiązującym do rozliczeń z ZUS.
Program:
1. Instalacja Programu Płatnik 7.03.001 na nowym komputerze
· Na jaki komputer można instalować Płatnika 7.03.001 (wymagania sprzętowe programu)?
· Jaką bazę danych należy wybrać do pracy w naszej firmie (bazę typu Access lub MS SQL)?
· Różnice między obsługą obu typów baz
2. Instalacja nowej wersji Programu na komputerze, na którym jest już zainstalowany Płatnik
· Wybór i ponowne łączenie z dotychczas używaną bazą danych
· Tworzenie nowej bazy danych w programie
3. Pierwsze uruchomienie programu
· Rejestr Płatników; tworzenie kartoteki płatnika w programie (wpisywanie danych do bazy programu)
4. Operacje na danych płatnika – obsługa Rejestru Płatników
· Wprowadzenie nowego płatnika do Rejestru
· Tworzenie dokumentów ubezpieczeniowych dla płatnika
· Aktualizacja/Edycja danych płatnika w Rejestrze
5. Konfiguracja podstawowych ustawień programu Płatnik
· Wprowadzenie parametrów wyliczeniowych
· Dostosowanie programu do indywidualnych potrzeb użytkownika
· Konfiguracja ustawień przekazu elektronicznego
· Obsługa systemu SDWI (System Dwustronnej Wymiany Informacji)
· Obsługa systemu EWD (Elektroniczna Wymiana Dokumentów)
6. Obsługa certyfikatów w programie Płatnik
· Rodzaje certyfikatów obsługiwanych w programie
· Rejestracja certyfikatów w programie
· Obsługa list certyfikatów unieważnionych (CRL) w programie
· Obsługa certyfikatów kwalifikowanych w programie
7. Operacje na danych ubezpieczonego – obsługa Rejestru Ubezpieczonych
· Wprowadzenie nowego ubezpieczonego do Rejestru
· Tworzenie dokumentów ubezpieczeniowych z poziomu Rejestru Ubezpieczonych
· Aktualizacja/Edycja danych ubezpieczonego w Rejestrze
· Aktualizacja statusu ubezpieczonych w Rejestrze
8. Tworzenie nowych dokumentów zgłoszeniowych
9. Tworzenie nowych dokumentów rozliczeniowych
10. Wysyłanie dokumentów do ZUS
· Tworzenie zestawów dokumentów
· Obsługa zestawów – dodawanie i odłączanie dokumentów do zestawu
· Wysyłanie zestawów do ZUS
· Pobieranie i rejestracja potwierdzenia odbioru dokumentów z ZUS
· Drukowanie treści potwierdzenia otrzymanego z ZUS
13. Drukowanie dokumentów ZUS RMUA na podstawie wysłanych raportów rozliczeniowych
14. Archiwizacja danych w programie Płatnik
· Tworzenie bazy archiwum
· Archiwizacja wysłanych zestawów dokumentów
· Odczytywanie zestawów dokumentów z archiwum
· Archiwizacja wszystkich danych płatnika z programu (tworzenie kopii bezpieczeństwa)
· Odczytywanie danych płatnika z bazy archiwalnej
15. Administracja programem
· Zmiana danych administratora programu
· Tworzenie kont dla użytkowników programu
16. Podsumowanie, dyskusja, pytania.
Każdy uczestnik pracuje indywidualnie przy komputerze (grupy szkoleniowe liczą do 10 osób), szkolenie prowadzone jest w formie praktycznych ćwiczeń.
misiekyo