PLAN - OBSŁUGA PROGRAMU PŁATNIK.doc

(34 KB) Pobierz
OBSŁUGA PROGRAMU PŁATNIK

OBSŁUGA PROGRAMU PŁATNIK

Cel szkolenia:

zapoznanie uczestników z PROGRAMEM PŁATNIK obowiązującym do rozliczeń z ZUS.

 

Program:

1. Instalacja Programu Płatnik 7.03.001 na nowym komputerze

·         Na jaki komputer można instalować Płatnika 7.03.001 (wymagania sprzętowe programu)?

·         Jaką bazę danych należy wybrać do pracy w naszej firmie (bazę typu Access lub MS SQL)?

·         Różnice między obsługą obu typów baz

2. Instalacja nowej wersji Programu na komputerze, na którym jest już zainstalowany Płatnik

·         Wybór i ponowne łączenie z dotychczas używaną bazą danych

·         Tworzenie nowej bazy danych w programie

3. Pierwsze uruchomienie programu

·         Rejestr Płatników; tworzenie kartoteki płatnika w programie (wpisywanie danych do bazy programu)

4. Operacje na danych płatnika – obsługa Rejestru Płatników

·         Wprowadzenie nowego płatnika do Rejestru

·         Tworzenie dokumentów ubezpieczeniowych dla płatnika

·         Aktualizacja/Edycja danych płatnika w Rejestrze

5. Konfiguracja podstawowych ustawień programu Płatnik

·         Wprowadzenie parametrów wyliczeniowych

·         Dostosowanie programu do indywidualnych potrzeb użytkownika

·         Konfiguracja ustawień przekazu elektronicznego

·         Obsługa systemu SDWI (System Dwustronnej Wymiany Informacji)

·         Obsługa systemu EWD (Elektroniczna Wymiana Dokumentów)

6. Obsługa certyfikatów w programie Płatnik

·         Rodzaje certyfikatów obsługiwanych w programie

·         Rejestracja certyfikatów w programie

·         Obsługa list certyfikatów unieważnionych (CRL) w programie

·         Obsługa certyfikatów kwalifikowanych w programie


7. Operacje na danych ubezpieczonego – obsługa Rejestru Ubezpieczonych

·         Wprowadzenie nowego ubezpieczonego do Rejestru

·         Tworzenie dokumentów ubezpieczeniowych z poziomu Rejestru Ubezpieczonych

·         Aktualizacja/Edycja danych ubezpieczonego w Rejestrze

·         Aktualizacja statusu ubezpieczonych w Rejestrze

8. Tworzenie nowych dokumentów zgłoszeniowych

9. Tworzenie nowych dokumentów rozliczeniowych

10. Wysyłanie dokumentów do ZUS

·         Tworzenie zestawów dokumentów

·         Obsługa zestawów – dodawanie i odłączanie dokumentów do zestawu

·         Wysyłanie zestawów do ZUS

·         Pobieranie i rejestracja potwierdzenia odbioru dokumentów z ZUS

·         Drukowanie treści potwierdzenia otrzymanego z ZUS

13. Drukowanie dokumentów ZUS RMUA na podstawie wysłanych raportów rozliczeniowych

14. Archiwizacja danych w programie Płatnik

·         Tworzenie bazy archiwum

·         Archiwizacja wysłanych zestawów dokumentów

·         Odczytywanie zestawów dokumentów z archiwum

·         Archiwizacja wszystkich danych płatnika z programu (tworzenie kopii bezpieczeństwa)

·         Odczytywanie danych płatnika z bazy archiwalnej

15. Administracja programem

·         Zmiana danych administratora programu

·         Tworzenie kont dla użytkowników programu

16. Podsumowanie, dyskusja, pytania.

 

Każdy uczestnik pracuje indywidualnie przy komputerze (grupy szkoleniowe liczą do 10 osób), szkolenie prowadzone jest w formie praktycznych ćwiczeń.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin