SPRAWDZIAN WIADOMOŚCI Z LEKTUR
ZEMSTA, ROMEO I JULIA, ANTYGONA
1. Połącz w pary tych bohaterów, którzy pochodzą z jednej lektury
Rozalina Klara
Papkin Antygona
Ismena Tybalt
2. Napisz, z jakiej lektury pochodzą podane postacie
Hajmon –
Merkucjo –
Ojciec Laurenty –
Cześnik Raptusiewicz –
Kreon –
Podstolina –
3. Wypisz po 3 imiona lub nazwiska bohaterów z podanych lektur (!!! Nie liczą się imiona ani nazwiska, które występują w tytule lektury !!!)
„Antygona” –
„Zemsta” –
„Romeo i Julia” –
4. Podkreśl prawdziwe imiona postaci w podanych lekturach
ZEMSTA
ROMEO I JULIA
ANTYGONA
Cześnik Dyndalski
Rejent Raptusiewicz
Rejent Milczek
Józef Papkin
Podczaszyna
Aniela
Wacław
Romeo Kapuletti
Julietta Kapuletti
Tybalt
Ojciec Lorens
Benwolio
Merkucjo
Ismena
Polinejkes
Tajrezjasz
Eufrodyta
Hajmont
Antygena
Kreon
5. Podkreśl motywy, które NIE występują w treści podanej lektury
„Romeo i Julia” – spór o zamek, kłótnia dwóch rodów, nieszczęśliwa miłość
„Antygona” – nieposłuszeństwo władcy, posłuszeństwo prawu boskiemu, plany małżeńskie
„Zemsta” – spór o mur graniczny, plany małżeńskie, poszukiwania krokodyla
6. Połącz tytuł lektury z jej autorem
William Szekpsir „Antygona”
Sofokles „Zemsta”
Aleksander Fredro „Romeo i Julia”
7. Wybierz, jaki gatunek literacki odpowiada podanym lekturom
TRAGEDIA (dramat z nieszczęśliwym zakończeniem) „Antygona”
KOMEDIA (dramat ze szczęśliwym zakończeniem) „Zemsta”
DRAMAT (utwór z podziałem na role) „Romeo i Julia”
8. Dopisz imię lub nazwisko tego bohatera, który łączy się w parę z podanym
Cześnik Raptusiewicz i ______________________
Polinejkes i ___________________
Julia i ____________
Klara i _______________
Merkucjo i _______________
Ismena i _________________
9. Podaj po 2 cechy podanych postaci
Józef Papkin –
Rejent Milczek –
Antygona –
Julia –
10. Rozszyfruj miejsca akcji lektur (!!! Nazwa miejsca może być ukryta pionowo, poziomo lub ukośnie)
W
R
O
L
K
B
A
Ś
T
E
P
S
Z
M
Ó
Ń
Y
Ć
Ą
N
Ż
Ź
Ł
H
...
Skarbulek