1. Na bieżąco prowadzi się rozmowy indywidualne z uczniami sprawiającymi problemy wychowawcze w celu rozładowania napięć związanych z niepowodzeniami szkolnymi i problemami rodzinnymi.
2. Szkoła utrzymuje stały kontakt z rodzicami dzieci mających problemy z nauką oraz sprawiających problemy wychowawcze w celu ustalenia ich przyczyn i próby wyeliminowania ich przy współpracy z wychowawcą i rodzicami.
3. W ramach godzin wychowawczych prowadzone są zajęcia warsztatowe dotyczące agresji, sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych, eliminowania przemocy wśród młodzieży.
4. Zadaniem wychowawców jest poznanie środowiska domowego uczniów, warunków życia, spędzania czasu wolnego.
5. Na bieżąco szkoła współpracuje z Kuratorem Sądowym, Sądem Rodzinnym, Policją.
6. Współpraca z psychologiem gminnym. Rozmowy z uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze.
7. w ramach profilaktyki szkolnej oraz działań prewencyjnych przy współpracy z policją w Gromadce, sprowadzono do szkoły psy tropiące środki odurzające oraz inne substancje psychotropowe.
8. Odbył się cykl spotkań młodzieży z funkcjonariuszami policji, na których poruszano tematyke postepowania w sprawach nieletnich.
9. Zorganizowano wyjazd do Sądu Rejonowego w Bolesławcu na rozprawę sądową w celu zapoznania się młodzieży z procedurami sądowymi, funkcjonowaniem prawa polskiego. W – ce Prezes Sądu Rejonowego w Bolesławcu przeprowadził krótką prelekcję na w/w temat.
10. Przeprowadzono szereg anonimowych ankiet dotyczących bezpieczeństwa w szkole. Dokonano analizy wyników tych ankiet, a następnie przedstawiono je na spotkaniach z rodzicami w celu wskazania problemu oraz podjęcia wspólnych działań zaradczych.
11. Przeprowadzono anonimowe ankiety dotyczące środków odurzających. Dokonano analizy wyników tych ankiet, w następstwie czego odbyły się spotkania rodziców z Instruktorem Terapii Uzależnień, dotyczące środków odurzających, sposobów rozpoznawania i postępowania w przypadku wykrycia.
12. Zorganizowano radę szkoleniową z udziałem Instruktora Terapii Uzależnień, dotyczącą środków odurzających, sposobów rozpoznawania i postępowania w przypadku wykrycia.
OFIARY PRZEMOCY W SZKOLE OBJĘTE SĄ OPIEKĄ I WSPARCIEM PEDAGOGA SZKOLNEGO I WYCHOWAWCÓW.
jacek.rutkowski