62_1j.txt

(11 KB) Pobierz
*01
01 Co by�o od pocz�tku, co s�yszeli�my, co oczami naszymi widzieli�my, na co patrzyli�my i czego r�ce nasze dotyka�y, o S�owie �ywota -
02 A �ywot objawiony zosta�, i widzieli�my, i �wiadczymy, i zwiastujemy wam �w �ywot wieczny, kt�ry by� u Ojca, a nam objawiony zosta� -
03 Co widzieli�my i s�yszeli�my, to i wam zwiastujemy, aby�cie i wy spo�eczno�� z nami mieli. A spo�eczno�� nasza jest spo�eczno�ci� z Ojcem i z Synem jego, Jezusem Chrystusem.
04 A to piszemy, aby rado�� nasza by�a pe�na.
05 A zwiastowanie to, kt�re s�yszeli�my od niego i kt�re wam og�aszamy, jest takie, �e B�g jest �wiat�o�ci�, a nie ma w nim �adnej ciemno�ci.
06 Je�li m�wimy, �e z nim spo�eczno�� mamy, a chodzimy w ciemno�ci, k�amiemy i nie trzymamy si� prawdy.
07 Je�li za� chodzimy w �wiat�o�ci, jak On sam jest w �wiat�o�ci, spo�eczno�� mamy z sob�, i krew Jezusa Chrystusa, Syna jego, oczyszcza nas od wszelkiego grzechu.
08 Je�li m�wimy, �e grzechu nie mamy, sami siebie zwodzimy, i prawdy w nas nie ma.
09 Je�li wyznajemy grzechy swoje, wierny jest B�g i sprawiedliwy i odpu�ci nam grzechy, i oczy�ci nas od wszelkiej nieprawo�ci.
10 Je�li m�wimy, �e nie zgrzeszyli�my, k�amc� z niego robimy i nie ma w nas S�owa jego.
*02
01 Dzieci moje, to wam pisz�, aby�cie nie grzeszyli. A je�liby kto zgrzeszy�, mamy or�downika u Ojca, Jezusa Chrystusa, kt�ry jest sprawiedliwy.
02 On ci jest ub�aganiem za grzechy nasze, a nie tylko za nasze, lecz i za grzechy ca�ego �wiata.
03 A z tego wiemy, �e go znamy, je�li przykazania jego zachowujemy.
04 Kto m�wi: Znam go, a przykaza� jego nie zachowuje, k�amc� jest i prawdy w nim nie ma.
05 Lecz kto zachowuje S�owo jego, w tym prawdziwie dope�ni�a si� mi�o�� Bo�a. Po tym poznajemy, �e w nim jeste�my.
06 Kto m�wi, �e w nim mieszka, powinien sam tak post�powa�, jak On post�powa�.
07 Umi�owani, nie podaj� wam nowego przykazania, lecz przykazanie dawne, kt�re mieli�cie od pocz�tku; a tym przykazaniem dawnym jest to S�owo, kt�re s�yszeli�cie.
08 A jednak nowe przykazanie podaj� wam, to, kt�re jest prawdziwe w nim i w was, gdy� ciemno�� ust�puje, a �wiat�o�� prawdziwa ju� �wieci.
09 Kto m�wi, �e jest w �wiat�o�ci a brata swojego nienawidzi, w ciemno�ci jest nadal.
10 Kto mi�uje brata swego, w �wiat�o�ci mieszka i nie ma w nim zgorszenia.
11 Kto za� nienawidzi brata swego, jest w ciemno�ci i w ciemno�ci chodzi i nie wie, dok�d idzie, gdy� ciemno�� za�lepi�a jego oczy.
12 Pisz� wam, dzieci, gdy� odpuszczone s� wam grzechy dla imienia jego.
13 Pisz� wam, ojcowie, gdy� znacie tego, kt�ry jest od pocz�tku. Pisz� wam, m�odzie�cy, gdy� zwyci�yli�cie z�ego.
14 Napisa�em wam, dzieci, gdy� znacie Ojca. Napisa�em wam, ojcowie, gdy� znacie tego, kt�ry jest od pocz�tku. Napisa�em wam, m�odzie�cy, gdy� jeste�cie mocni i S�owo Bo�e mieszka w was, i zwyci�yli�cie z�ego.
15 Nie mi�ujcie �wiata ani tych rzeczy, kt�re s� na �wiecie. Je�li kto mi�uje �wiat, nie ma w nim mi�o�ci Ojca.
16 Bo wszystko, co jest na �wiecie, po��dliwo�� cia�a i po��dliwa�� oczu i pycha �ycia, nie jest z Ojca, ale ze �wiata.
17 I �wiat przemija wraz z po��dliwo�ci� swoj�; ale kto pe�ni wol� Bo��, trwa na wieki,
18 Dzieci, ostatnia to ju� godzina. A s�yszeli�cie, �e ma przyj�� antychryst, lecz oto ju� teraz wielu antychryst�w powsta�o. St�d poznajemy, �e to ju� ostatnia godzina.
19 Wyszli spo�r�d nas, lecz nie byli z nas. Gdyby bowiem byli z nas, byliby pozostali z nami. Lecz mia�o si� okaza�, �e nie wszyscy s� z nas.
20 A wy macie namaszczenie od �wi�tego i wiecie wszystko.
21 Nie pisa�em wam nie dlatego, �e nie znacie prawdy, ale dlatego, �e j� znacie i �e �adne k�amstwo nie wywodzi si� z prawdy.
22 Kt� jest k�amc�, je�eli nie ten, kt�ry przeczy, �e Jezus jest Chrystusem ? Ten jest antychrystem, kto podaje w w�tpliwo�� Ojca i Syna.
23 Ka�dy, kto podaje w w�tpliwo�� Syna, nie ma i Ojca. Kto wyznaje Syna, ma i Ojca.
24 To, co s�yszeli�cie od pocz�tku, niech pozostanie w was. Je�eli pozostanie w was to, co od pocz�tku s�yszeli�cie, i wy pozostaniecie w Synu i w Ojcu.
25 A obietnica, kt�r� sam nam da� to �ywot wieczny.
26 To wam napisa�em o tych, kt�rzy was zwodz�.
27 Ale to namaszczenie, kt�re od niego otrzymali�cie, pozostaje w was i nie potrzebujecie, aby was kto� uczy�; lecz jak namaszczenie jego poucza was o wszystkim i jest prawdziwe, a nie jest k�amstwem, i jak was nauczy�o, tak w nim trwajcie.
28 A teraz, dzieci, trwajcie w nim, aby�my, gdy si� objawi, mogli �mia�o stan�� przed nim i nie zostali zawstydzeni przy przyj�ciu jego.
29 Je�eli wiecie, �e jest sprawiedliwy, wiedzcie te�, �e ka�dy, kto post�puje sprawiedliwie, z niego si� narodzi�.
*03
01 Patrzcie, jak� mi�o�� okaza� nam Ojciec, �e zostali�my nazwani dzie�mi Bo�ymi i nimi jeste�my. Dlatego �wiat nas nie zna, �e jego nie pozna�.
02 Umi�owani, teraz dzie�mi Bo�ymi jeste�my, ale jeszcze si� nie objawi�o, czym b�dziemy. Lecz wiemy, �e gdy si� objawi, b�dziemy do niego podobni, gdy� ujrzymy go takim, jakim jest.
03 I ka�dy, kto t� nadziej� w nim pak�ada, oczyszcza si�, tak jak On jest czysty.
04 Ka�dy kto pope�nia grzech, i zakon przest�puje, a grzech jest przest�pstwem zakonu.
05 A wiecie, �e On si� objawi�, aby zg�adzi� grzechy, a grzechu w nim nie ma.
06 Ka�dy, kto w nim mieszka, nie grzeszy; ka�dy, kto grzeszy, nie widzia� go ani go nie pozna�.
07 Dzieci, niech was nikt nie zwodzi; kto post�puje sprawiedliwie, sprawiedliwy jest, jak On jest sprawiedliwy.
08 Kto pope�nia grzech, z diab�a jest, gdy� diabe� od pocz�tku grzeszy. A Syn Bo�y na to si� objawi�, aby zniweczy� dzie�a diabelskie.
09 Kto z Boga si� narodzi�, grzechu nie pope�nia, gdy� posiew Bo�y jest w nim, i nie mo�e grzeszy�, gdy� z Boga si� narodzi�.
10 Po tym poznaje si� dzieci Bo�e i dzieci diabelskie. Kto nie post�puje sprawiedliwie, nie jest z Boga, jak te� ten, kto nie mi�uje brata swego.
11 Albowiem to jest zwiastowanie, kt�re s�yszeli�cie od pocz�tku, �e mamy si� nawzajem mi�owa�;
12 Nie jak Kain, kt�ry wywodzi� si� od z�ego i zabi� brata swego. A dlaczego go zabi� ? Poniewa� uczynki jego by�y z�e, a uczynki brata jego sprawiedliwe.
13 Nie dziwcie si�, bracia, je�eli was �wiat nienawidzi.
14 My wiemy, �e przeszli�my ze �mierci do �ywota, bo mi�ujemy braci; kto nie mi�uje, pozostaje w �mierci.
15 Ka�dy, kto nienawidzi brata swego, jest zab�jc�, a wiecie, �e �aden zab�jca nie ma w sobie �ywota wiecznego.
16 Po tym poznali�my mi�o��, �e On za nas odda� �ycie swoje; i my winni�my �ycie oddawa� za braci.
17 Je�li za� kto� posiada dobra tego �wiata, a widzi brata w potrzebie i zamyka przed nim serce swoje, jak�e w nim mo�e mieszka� mi�o�� Bo�a ?
18 Dzieci, mi�ujmy nie s�owem ani j�zykiem, lecz czynem i prawd�.
19 Po tym poznamy, �e�my z prawdy i uspokoimy przed nim swoje serca,
20 �e, je�liby oskar�a�o nas serce nasze, B�g jest wi�kszy ni� serce nasze i wie wszystko.
21 Umi�owani, je�eli nas serce nie oskar�a, mo�emy �mia�o stan�� przed Bogiem
22 I otrzymamy od niego, o cokolwiek prosi� b�dziemy, gdy� przykaza� jego przestrzegamy i czynimy to, co mi�e jest przed obliczem jego.
23 A to jest przykazanie jego, aby�my wierzyli w imi� Syna jego, Jezusa Chrystusa, i mi�owali si� wzajemnie, jak nam przykaza�.
24 A kto przestrzega przykaza� jego, mieszka w Bogu, a B�g w nim, i po tym Duchu, kt�rego nam da�, poznajemy, �e w nas mieszka.
*04
01 Umi�owani, nie ka�demu duchowi wierzcie, lecz badajcie duchy, czy s� z Boga, gdy� wielu fa�szywych prorok�w wysz�o na ten �wiat.
02 Po tym poznawajcie Ducha Bo�ego: Wszelki duch, kt�ry wyznaje, �e Jezus Chrystus przyszed� w ciele, z Boga jest.
03 Wszelki za� duch, kt�ry nie wyznaje, �e Jezus Chrystus przyszed� w ciele, nie jest z Boga. Jest to duch antychrysta, o kt�rym s�yszeli�cie, �e ma przyj��, i teraz ju� jest na �wiecie.
04 Wy z Boga jeste�cie, dzieci, i wy ich zwyci�yli�cie, gdy� Ten, kt�ry jest w was, wi�kszy jest, ani�eli ten, kt�ry jest na �wiecie.
05 Oni s� ze �wiata; dlatego m�wi�, jak �wiat m�wi, i �wiat ich s�ucha.
06 My jeste�my z Boga ; kto zna Boga, s�ucha nas, kto nie jest z Boga, nie s�ucha nas. Po tym poznajemy ducha prawdy i ducha fa�szu.
07 Umi�owani, mi�ujmy si� nawzajem, gdy� mi�o�� jest z Boga, i ka�dy, kto mi�uje, z Boga si� narodzi� i zna Boga.
08 Kto nie mi�uje, nie zna Boga, gdy� B�g jest mi�o�ci�.
09 W tym objawi�a si� mi�o�� Boga do nas, i� Syna swego jednorodzonego pos�a� B�g na �wiat, aby�my przeze� �yli.
10 Na tym polega mi�o��, �e nie my�my umi�owali Boga, lecz �e On nas umi�owa� i pos�a� Syna swego jako ub�aganie za grzechy nasze.
11 Umi�owani, je�eli B�g nas tak umi�owa�, i my�my powinni nawzajem si� mi�owa�.
12 Boga nikt nigdy nie widzia�; je�eli nawzajem si� mi�ujemy, B�g mieszka w nas i mi�o�� jego dosz�a w nas do doskona�o�ci.
13 Po tym poznajemy, �e w nim mieszkamy, a On w nas, �e z Ducha swojego nam udzieli�.
14 A my widzieli�my i �wiadczymy, i� Ojciec pos�a� Syna jako Zbawiciela �wiata.
15 Kto tedy wyzna, i� Jezus jest Synem Bo�ym, w tym mieszka B�g, a On w Bogu.
16 A my�my poznali i uwierzyli w mi�o��, kt�r� B�g ma do nas. B�g jest mi�o�ci�, a kto mieszka w mi�o�ci, mieszka w Bogu, a B�g w nim.
17 W tym mi�o�� do nas dosz�a do doskona�o�ci, �e mo�emy mie� niezachwian� ufno�� w dzie� s�du, gdy� jaki On jest, tacy i my jeste�my na tym �wiecie.
18 W mi�o�ci nie ma boja�ni, wszak doskona�a mi�o�� usuwa boja��, gdy� boja�� dr�y przed kar�; kto si� wi�c boi, nie jest doskona�y w mi�o�ci.
19 Mi�ujmy wi�c, gdy� On nas przedtem umi�owa�.
20 Je�li kto m�wi: Mi�uj� Boga, a nienawidzi brata swego, k�amc� jest; albowiem kto nie mi�uje brata swego, kt�rego widzi, nie mo�e mi�owa� Boga, kt�rego nie widzi.
21 A to przykazanie mamy od niego, aby ten, kto mi�uje Boga, mi�owa� i brata swego.
*05
01 Ka�dy, kto wierzy, i� Jezus jest Chrystusem, z Boga si� narodzi�, a ka�dy, kto mi�uje tego, kt�ry go zrodzi�, mi�uje te� tego, kt�ry si� z niego narodzi�.
02 Po tym poznajemy, i� dzieci Bo�e mi�ujemy, je�eli Boga mi�ujemy i przykazania jego spe�niamy.
03 Na tym bowiem polega mi�o�� ...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin