Przykład projektu ewaluacji Strona 1 z 1
Przykład projektu ewaluacji
Cel ewaluacji
Zebranie informacji służących efektywniejszemu wykorzystaniu czasu na zajęciach z dziećmi.
Przedmiot ewaluacji
Czynniki wpływające na efektywne wykorzystanie czasu na zajęciach z dziećmi.
Obszar
Pytania badawcze
– kluczowe
Kryteria ewaluacji
Sposoby zbierania danych – metody
Próba badawcza
Organizacja zbierania danych
Działania nauczyciela
Jakie działania nauczyciela mają wpływ na wykorzystanie czasu na zajęciach z dziećmi?
W jaki sposób działania nauczyciela wpływają na wykorzystanie czasy na zajęciach z dziećmi?
- planowość,
- sprawność organizacyjna nauczyciela,
- adekwatność doboru środków dydaktycznych i metod (czas),
- skuteczność osiągania celów zajęć,
- przestrzega-nie podziału czasu zgodnie z podstawą programową
- analiza dokumentów (plany metodyczne)
- obserwacje zajęć,
- ankieta dla rodziców,
- rozmowa z dziećmi,
- wywiad z nauczycielami
- minimum po 3 obserwacje w każdej grupie,
- analiza obserwowanych scenariuszy zajęć,
- ankieta dla wybranych losowo rodziców z każdej grupy,
- rozmowa z dziećmi z każdej grupy,
- wywiad z każdym nauczycielem
- cały semestr pierwszy i drugi – obserwacje,
- ankiety dla rodziców – pod koniec pierwszego semestru i pod koniec roku szklonego,
- wywiady z uczniami i nauczycielami – koniec pierwszego semestru i koniec roku szkolnego
Działania uczniów
Jakie zachowania uczniów mają wpływ na wykorzystanie czasu na zajęciach?
- aktywność uczniów,
- punktualność uczniów,
- koncentracja na treści zajęć,
- przygotowanie i nastawienie uczniów do zajęć
- analiza dokumentów (dzienniki),
- obserwacja jw.,
- ankieta jw.,
- ankiety dla rodziców – pod koniec pierwszego semestru i pod koniec roku szkolnego,
Organizacja pracy przedszkola
Jakie elementy organizacji pracy przedszkola wpływają na wykorzystanie czasu na zajęciach z dziećmi?
- liczebność grup,
- plan zajęć, sale do zajęć i inne obiekty,
- wyposażenie dydaktyczne,
- zapewnienie „higieny pracy”
- analiza dokumentów przedszkola,
- wywiad z rodzicami,
- cały semestr pierwszy i drugi – obserwacje
- ankiety dla rodziców pod koniec pierwszego semestru i pod koniec roku szklonego,
flek