Przyklad_projektu_ewaluacji.docx

(17 KB) Pobierz
NARZĘDZIÓWKA – ewaluacja w przedszkolu

Przykład projektu ewaluacji              Strona 1 z 1



 

Przykład projektu ewaluacji

 

 

Cel ewaluacji

Zebranie informacji służących efektywniejszemu wykorzystaniu czasu na zajęciach z dziećmi.

 

Przedmiot ewaluacji

Czynniki wpływające na efektywne wykorzystanie czasu na zajęciach z dziećmi.

Obszar

Pytania badawcze

– kluczowe

Kryteria ewaluacji

Sposoby zbierania danych – metody

Próba badawcza

Organizacja zbierania danych

Działania nauczyciela

Jakie działania nauczyciela mają wpływ na wykorzystanie czasu na zajęciach z dziećmi?

W jaki sposób działania nauczyciela wpływają na wykorzystanie czasy na zajęciach z dziećmi?

-        planowość,

-        sprawność organizacyjna nauczyciela,

-        adekwatność doboru środków dydaktycznych i metod (czas),

-        skuteczność osiągania celów zajęć,

-        przestrzega-nie podziału czasu zgodnie z podstawą programową

-        analiza dokumentów (plany metodyczne)

-        obserwacje zajęć,

-        ankieta dla rodziców,

-        rozmowa z dziećmi,

-        wywiad z nauczycielami

-        minimum po 3 obserwacje w każdej grupie,

-        analiza obserwowanych scenariuszy zajęć,

-        ankieta dla wybranych losowo rodziców z każdej grupy,

-        rozmowa z dziećmi z każdej grupy,

-        wywiad z każdym nauczycielem

-        cały semestr pierwszy i drugi – obserwacje,

-        ankiety dla rodziców – pod koniec pierwszego semestru i pod koniec roku szklonego,

-        wywiady z uczniami i nauczycielami – koniec pierwszego semestru i koniec roku szkolnego

Działania uczniów

Jakie zachowania uczniów mają wpływ na wykorzystanie czasu na zajęciach?

-        aktywność uczniów,

-        punktualność uczniów,

-        koncentracja na treści zajęć,

-        przygotowanie i nastawienie uczniów do zajęć

-        analiza dokumentów (dzienniki),

-        obserwacja jw.,

-        ankieta jw.,

-        rozmowa z dziećmi,

-        wywiad z nauczycielami

-        minimum po 3 obserwacje w każdej grupie,

-        analiza obserwowanych scenariuszy zajęć,

-        ankieta dla wybranych losowo rodziców z każdej grupy,

-        rozmowa z dziećmi z każdej grupy,

-        wywiad z każdym nauczycielem

-        cały semestr pierwszy i drugi – obserwacje,

-        ankiety dla rodziców – pod koniec pierwszego semestru i pod koniec roku szkolnego,

-        wywiady z uczniami i nauczycielami – koniec pierwszego semestru i koniec roku szkolnego

Organizacja pracy przedszkola

Jakie elementy organizacji pracy przedszkola wpływają na wykorzystanie czasu na zajęciach z dziećmi?

-        liczebność grup,

-        plan zajęć, sale do zajęć i inne obiekty,

-        wyposażenie dydaktyczne,

-        zapewnienie „higieny pracy”

-        analiza dokumentów przedszkola,

-        ankieta jw.,

-        obserwacja jw.,

-        rozmowa z dziećmi,

-        wywiad z rodzicami,

-        wywiad z nauczycielami

-        minimum po 3 obserwacje w każdej grupie,

-        analiza obserwowanych scenariuszy zajęć,

-        ankieta dla wybranych losowo rodziców z każdej grupy,

-        rozmowa z dziećmi z każdej grupy,

-        wywiad z każdym nauczycielem

-        cały semestr pierwszy i drugi – obserwacje

-        ankiety dla rodziców pod koniec pierwszego semestru i pod koniec roku szklonego,

-        wywiady z uczniami i nauczycielami – koniec pierwszego semestru i koniec roku szkolnego

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin