PODSUMOWANIE ANKIETY DLA NAUCZYCIELI.doc

(40 KB) Pobierz

PODSUMOWANIE ANKIETY DLA NAUCZYCIELI

 

Wyniki ankiety dla nauczycieli n/t  współpracy nauczycieli w zespołach.

Ankietą objęto reprezentatywną grupę 5 członków rady pedagogicznej. Celem ankiety było określenie zaangażowania nauczycieli w pracę zespołów.

 

 

I - Pytanie pierwsze miało ustalić czy nauczyciele uczestniczą w pracach zespołów naszego przedszkola.

 

 

Czy uczestniczyła Pani w pracach zespołowych naszego przedszkola?

Tak

Nie

6 osób

0 osób

 

Z analizy wynika, że nauczyciele są aktywni  we współpracy zespołowej.

II - Drugie pytanie miało określić  czego dotyczyła praca zespołu.

Ø      Ewaluacji pracy przedszkola – 2 osoby

Ø      Współpracy z nauczycielami placówki – 2 osoby

Ø      Współpracy z rodzicami – 2 osoby

Ø      Współpracy ze środowiskiem – 2 osoby

Ø      Pracy placówki – 1 osoba

Ø      Zespołu pedagogicznego – 1 osoba

III - Trzecie pytanie miało na celu określenie czy podjęte współdziałanie przyniosło efekty?

TAK 6 osób                                                                      NIE -               0 – osób

IV - Na pytanie jakie efekty przyniosła praca zespołu, w którym współdziałano, badani udzielili odpowiedzi:

·         Przygotowanie materiałów do ewaluacji pracy przedszkola – 3 osoby

·         Opracowanie narzędzi koniecznych do przeprowadzenia ewaluacji – 1 osoba

·         Współpraca z rodzicami  - 1 osoba

·         Przygotowanie dzieci do uroczystości przedszkolnych -1 osoba

·         Zapoznanie nauczycieli z charakterystyką wymagań ewaluacyjnych  - 2 osoby

·         Opracowanie programu wychowawczego grupy – 2 osoby

·         Opracowanie elementów profilaktyki – 3 osoby

V - Czy osiągnięcie efektów byłoby możliwe do osiągnięcia bez współpracy nauczycieli?  Badani udzielili odpowiedzi:

Ø      Uzyskanie osiągniętych efektów nie byłoby możliwe bez współpracy -3 osoby

Ø      Wszyscy pracownicy czuja się odpowiedzialni za poziom pracy -1 osoba

Ø      Wspólna praca przynosi ciekawe rozwiązania, pomysły – 1 osoba

Ø      Rzetelne wywiązywanie się z powierzonych zadań – 1 osoba

Ø      Współpraca podnosi poziom pracy przedszkola – 1 osoba

Ø      Jednotorowe, jednomyślne prowadzenie grupy może przynieść spodziewane efekty – 1 osoba

Ø      Przestrzeganie tego samego systemu nagród i kar przynosi pozytywne efekty – 1 osoba

Z wypowiedzi nauczycieli wynika, że bardzo istotna jest współpraca we wszystkich dziedzinach pracy, wtedy przynosi pozytywne efekty pracy i daje pozytywny obraz placówki w środowisku.

VI - Następne pytanie dotyczyło oceny współpracy w zespole. Ankietowani odpowiadali:

·         Wszyscy nauczyciele starają się współdziałać na miarę swoich możliwości i umiejętności

·         Dzięki współpracy nauczycieli udało się zrealizować wszystkie zadania

·         Zespół chętnych do pracy nauczycieli ( młodych i doświadczonych)

·         Twórcza atmosfera sprzyja pomysłom i ułatwia podejmowanie trudnych decyzji

·         Członkowie zespołu są odpowiedzialni i zaangażowani

·         Wywiązują się z przydzielonych zadań rzetelnie

·         Konsultują opracowywane narzędzia

·         Bardzo dobre

VII - Ostatnie pytanie dotyczyło tych elementów współpracy, które wymagają doskonalenia. Ankietowani odpowiedzieli:

Ø      Doskonalić umiejętności w zakresie ewaluacji – 2 osoby

Ø      Brak czasu na częstsze konsultacje zespołu – 1 osoba

Ø      Nie było takich elementów, które wymagałyby doskonalenia -3 osoby

 

Podsumowując wyniki ankiety, należy stwierdzić, że nauczyciele poważnie i odpowiedzialnie podeszli do współpracy i funkcjonowania zespołów.

Na podstawie analizy odpowiedzi nauczycielina ujęte w ankiecie pytania nasuwają się następujące wnioski:

ü      Nauczyciele współpracują w zespołach poprzez opracowywanie i przeprowadzanie oraz analizę ankiet, arkuszy i innych narzędzi badawczych.

ü      Nauczyciele chętnie współpracują w różnych dziedzinach życia przedszkolnego

Zgłoś jeśli naruszono regulamin