Sztuka_pisania_perswazyjnych_tekstow.pdf

(555 KB) Pobierz
93203637 UNPDF
93203637.001.png
Niniejszy darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, kliknij tutaj
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana
tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są
jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy.
Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 06.03.2007
Tytuł: Sztuka pisania perswazyjnych tekstów (fragment utworu)
Autor: Piotr R. Michalak i Jakub Woźniak
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Lidia Kaźmierczak
Skład: Anna Grabka
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
93203637.002.png
SPIS TREŚCI
WSTĘP? . ....................................................................................5
ZANIM ZACZNIESZ PISAĆ TEKST . .......................................................8
Przekonania genialnego copywritera . .............................................8
Kto jest Twoim Klientem Idealnym? . .............................................11
Jaka jest Najbardziej Oczekiwana Akcja? . .....................................14
AIDA: CZTERY KROKI SKUTECZNEJ KOMUNIKACJI . ................................16
STRATEGIA, KTÓRA UŁATWI CI NAPISANIE TEKSTU OFERTOWEGO W
PRAKTYCE . ...............................................................................21
JAK PODJĄĆ DECYZJĘ ZA KLIENTA (EMOCJE I
PRZEKONANIA)
..................53
. .55
JAK SPRAWIĆ, BY KLIENCI CI ZAUFALI ..............................................56
Dowody . ...............................................................................56
Opinie . .................................................................................56
Gwarancje . ...........................................................................57
Próbki . .................................................................................59
Edukacja . .............................................................................61
Kawa na ławę . ........................................................................62
Eksperckie podejście . ..............................................................64
Dowód społeczny . ...................................................................65
Fakty . ..................................................................................66
KILKA UWAG O MYŚLENIU SYSTEMOWYM . ..........................................69
JAK DZIAŁA JĘZYK PERSWAZJI . ......................................................71
Trans . ..................................................................................71
Dopasowanie i prowadzenie . ......................................................72
Wygrany-wygrany . ...................................................................74
JĘZYK ZMYSŁÓW . .......................................................................75
Wzrokowcy, słuchowcy i kinestetycy . ...........................................75
Kolorowe słowa, czyli predykaty . ................................................77
Skuteczne używanie predykatów . ................................................78
DZIAŁANIE NA EMOCJE .................................................................90
KOTWICZENIE STANÓW . ..............................................................100
MAGICZNE SŁOWA .....................................................................101
Zaprzeczenia . .......................................................................101
„Ale” i „pomimo że” . .............................................................102
„Spróbuj” . ...........................................................................103
Implikacje . ..........................................................................104
Implikacje jednoczesności . ......................................................104
Implikacje znaczenia . .............................................................107
Implikacje przyczyny i skutku . ..................................................108
Implikacje warunkowe . ...........................................................109
Presupozycje . ......................................................................110
Presupozycje dotyczące świadomości . ........................................111
Presupozycje przymiotnikowe i przysłówkowe . .............................112
NAJBARDZIEJ OCZEKIWANEJ AKCJI
USUWANIE PRZESZKÓD W DRODZE DO
. ...................................................................120
Nieznane możliwości interpunkcji . .............................................120
Wiesz, jak to jest…? . ..............................................................122
Wieloznaczności . ...................................................................123
Skojarzenia . .........................................................................125
NA ZAKOŃCZENIE . .....................................................................164
Tworzenie pozornego wyboru . ..................................................113
Liczebniki porządkowe . ..........................................................114
Presupozycje „już” i „jeszcze” . ................................................115
Presupozycje dotyczące poziomów logicznych . .............................115
Ukryte polecenia . ..................................................................116
Cytaty . ...............................................................................117
Tryb przypuszczający . ............................................................119
Wyobraź sobie
SZTUKA PISANIA PERSWAZYJNYCH TEKSTÓW – darmowy fragment – kliknij po więcej
str. 5
Piotr R. Michalak i Jakub Woźniak
Jak sprawić, by klienci Ci zaufali
Dowody
Klienci potrzebują dowodu. Odczuwają podświadomą potrzebę, by ktoś
powiedział im, że to co mówisz, to prawda. Klienci nie ufają firmom,
dopóki nie wydajesz grubych tysięcy złotych na promocję marki
w mediach i na public relations. A nawet wtedy często daną markę
promują właśnie ludzie, będący symbolem pewnych wartości, które
właściciel marki chce z nią powiązać. Co wynika z mych rozważań? Ludzie
ufają ludziom. Co zwiększa zaufanie? Wszelkie dowody: Twój
zeskanowany podpis jest dowodem na to, że za projektem stoi człowiek,
kierownik projektu, tak samo ludzki jak Ty czy ja. Opinie innych klientów
są dowodem na wysoką jakość Twoich produktów. Dane kontaktowe w
opinii klienta są dowodem na autentyczność tej opinii. Zadania dla Ciebie
w tym zakresie znajdziesz pod koniec rozdziału.
Opinie
Nic tak nie zwiększa zaufania jak opinie innych klientów. Ostrzegam -
bardzo łatwo jest wykryć opinie nienaturalne, pisane na zamówienie. Nie
wspominając o tym, że pisanie nieprawdziwych opinii jest wysoce
nieetyczne, choć praktykowane. Twój cel to zdobycie naturalnych,
pozytywnych opinii. Aby tego dokonać, klienci muszą być zadowoleni
z Twojego produktu. Twoim celem jest zatem zaspokajanie potrzeb
klientów, zadowalanie ich. Spraw, żeby byli zachwyceni, a następnie
poproś o opinię. Po prostu wyślij do nich maila. Możesz też zrobić konkurs
z nagrodami. Napisz, że nagrody są zarówno za pozytywne opinie, które
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Ententa
93203637.003.png 93203637.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin