Spis tre�ci Cz�� I Podstawy Visual C++ Rozdzia� 1. Zaczynamy - 33 Co nowego pojawi�o si� w Visual C++ 6.0 - 34 Program HelloWorld1 - 35 Program HelloWorld2 - 38 KontrolkaATLHelloWorld3 - 40 Podsumowanie - 43 Rozdzia�2. Korzystanie z zalet zintegrowanego �rodowiska programisty - 45 Korzystanie ze zintegrowanego �rodowiska - 45 Tworzenie pierwszego projektu - 47 Dostosowywanie IDE - 50 Przegl�danie aktualnych skr�t�w - 50 Dodawanie, modyfikowanie i usuwanie skr�t�w - 51 Korzystanie z pask�w narz�dzi - 53 Wy�wietlanie i ukrywanie pask�w narz�dzi - 53 Dostosowywanie pask�w narz�dzi - 54 Podsumowanie - 54 Rozdzia�3. Debuggowanie: gdy aplikacja nie dzia�a - 55 Co ka�dy debugger posiada� powinien - 56 Debugger zintegrowany z Visual Studio - 57 Przygotowanie aplikacji do debuggowania - 57 Korzystanie z debuggera podczas dzia�ania aplikacji - 59 Okna debuggowania - 60 Korzystanie z punkt�w wstrzymania i wykonywanie programu krok po kroku - 64 Korzystanie z etykietek danych i okna szybkiego podgl�du - 67 U�ycie okien w�tk�w i wyj�tk�w w trakcie debuggowania - 67 Proste techniki debuggowania - 69 Korzystanie z okien komunikat�w w celu przyspieszenia debuggowania - 69 Wyj�cie debuggera - 69 Korzystanie z asercji - 70 Zrzut obiekt�w - 71 Klasa CMemoryState i wykrywanie wyciek�w pami�ci - 71 Komunikaty �ledzenia MFC - 72 Zdalne debuggowanie - 72 Debuggowanie "just-in-time" - 74 Debuggowanie typu �edit and continue" - 74 Debuggowanie us�ug Windows NT - 75 Podsumowanie - 76 Rozdzia�4. Poprawianie wydajno�ci aplikacji - 77 Optymalizowanie kodu - 78 Wprowadzenie do profilowania - 80 Podstawy profilowania aplikacji - 82 Dzia�anie Pro filera - 82 Rodzaje profilowania - 83 Zaawansowane ustawienia Profilera - 84 W��czanie profilowania w Visual C++ 6.0 - 84 Sterowanie profilowaniem z poziomu Visual Studia - 85 Wyb�r funkcji do profilowania - 86 Dzia�anie programu PREP - 86 Profilowanie czasu wykonywania funkcji - 89 Profilowanie pokrycia funkcji - 89 Opcje profilowania linii - 90 Profilowanie pokrycia linii - 91 ��czenie wynik�w dzia�ania Profilera - 91 Eksportowanie danych z Profilera - 92 Analizowanie danych Profilera - 92 Zawarto�� globalnych rekord�w informacyjnych - 93 Lokalne rekordy informacyjne - 94 Analizowanie statyki profilowania - 95 Przetwarzanie wynik�w profilera w Excelu - 96 Profilowanie bibliotek ��czonych dynamicznie - 96 Profilowanie komponent�w ActiveX lub kontrolek ActiveX - 96 Profilowanie kodu typu inline - 98 Profilowanie aplikacji wielow�tkowych - 98 Profilowanie wydajno�ci aplikacji - 99 U�ycie programu CAP do wyeliminowania powt�rzonych wywo�a� - 99 Profilowanie us�ug Windows NT - 101 Podsumowanie - 102 Rozdzia� 5. Inne narz�dzia - 103 Spy++ - l03 Dostosowywanie menu Tools - 107 Inne operacje w menu Tools - 108 Przegl�danie klas - 109 Przegl�danie kodu �r�d�owego MFC - 111 Podsumowanie - 112 Cz�� II Podstawy programowania Windows Rozdzia� 6. Przegl�d programowania w MFC - 115 Co to jest MFC? - 116 Filozofia MFC - 117 Zalety p�yn�ce z wykorzystania MFC - 117 W�a�ciwo�ci, w�a�ciwo�ci, w�a�ciwo�ci - 119 Nadaj�ca si� do rozbudowy architektura - 119 Hierarchia klas MFC - 120 Us�ugi plik�w - 120 Okna - 120 Grafika - 124 Obs�uga baz danych - 125 Nie u�ywasz MFC? - 125 Podsumowanie - 126 Rozdzia�7. Menu - 127 Tworzenie i edycja menu - 128 Tworzenie menu - 129 Komunikaty menu w MFC - 131 Klawisze akcelerator�w - 132 Polecenia wprowadzane poprzez klawiatur� - 133 Definiowanie klawiszy akcelerator�w - 134 Wyb�r odpowiednich klawiszy akcelerator�w - 135 Korzystanie z kilku tabel akcelerator�w - 138 Dynamicznie zmieniane menu - 140 Zakresy polece� menu - 140 Zmiana menu w czasie wykonania - 141 Zmiana istniej�cego menu - 142 Sta�e i tymczasowe mapy uchwyt�w - 145 Menu kontekstowe - 147 Podsumowanie - 149 Rozdzia� 8. Mysz i klawiatura - 151 Komunikaty wej�ciowe i stan systemu - 152 Obs�uga myszy - 152 Tworzenie funkcji obs�ugi komunikat�w myszy - 153 Konwersja pomi�dzy wsp�rz�dnymi ekranowymi a wsp�rz�dnymi okna - 155 Tworzenie programu MFC obs�uguj�cego zdarzenia myszy - 156 Zdarzenia myszy nie zwi�zane z obszarem roboczym - 161 Zmiana wygl�du wska�nika myszy - 162 Demonstracyjny program zmieniaj�cy kszta�t wska�nika myszy - 163 Przechwytywanie wska�nika myszy - 166 Ograniczanie ruch�w myszy - 167 Odczyt danych z klawiatury - 168 Klawiatura fizyczna - 168 Odzwierciedlanie ogniska wprowadzania - 172 Podsumowanie - 178 Rozdzia� 9. Grafika - 179 Wprowadzenie do interfejsu urz�dze� graficznych - 180 Rodzaje grafiki - 180 Rodzaje urz�dze� GDI - 182 Kontekst urz�dzenia - 183 Atrybuty rysunkowe kontekstu urz�dzenia - 184 Komunikat WM_PA1NT - 187 Wsp�rz�dne rysowania - 188 Generowanie komunikatu WM_PAINT - 188 Rysowanie poza komunikatem WM_PAINT - 190 Manipulowanie tekstem - 191 Obs�uga koloru przez GDI - 191 Kolor tekstu - 193 Wyr�wnywanie tekstu - 194 Justowanie tekstu - 195 Czcionki - 196 Czym jest czcionka? - 196 Wybieranie obiekt�w w kontek�cie urz�dzenia - 196 Wybieranie czcionek magazynowych - 197 Wybieranie czcionek niemagazynowych - 197 Pi�ra i p�dzle - 201 Pi�ra - 202 P�dzle - 204 Tryby odwzorowania - 206 Operacje rastrowe - 207 Funkcje rysuj�ce tekst - 209 Obliczanie wsp�rz�dnych tekstu - 210 Regiony obcinania - 215 Podsumowanie - 216 Rozdzia� 10. Bitmapy, palety, DIB-y oraz podw�jne buforowanie - 217 Pami�� bitmapy i pami�� obrazu - 218 Tworzenie obiekt�w CBitmap - 220 �adowanie i ustawianie zawarto�ci bitmapy - 222 Rysowanie obiekt�w CBitmap na ekranie - 223 Operacje rastrowe - 226 Program BlitDemo - 229 Palety i kolor - 234 Palety logiczne - 237 Zdarzenia dotycz�ce palety - 239 Funkcja SetSystemPaletteUse() - 241 Bitmapy niezale�ne od urz�dzenia - 241 Anatomia pliku DIB - 241 Klasa CDib - 243 Program demonstracyjny ShowDIB - 249 Podw�jne buforowanie - 252 Podsumowanie - 254 Rozdzia� 11. Obs�uga wyj�tk�w MFC - 255 Obs�uga wyj�tk�w strukturalnych - 256 Sk�adnia obs�ugi wyj�tk�w - 256 Zg�aszanie wyj�tk�w - 256 Wychwytywanie wyj�tk�w - 257 Por�wnanie technik obs�ugi b��d�w - 258 Pos�ugiwanie si� kodami b��d�w - 258 Obs�uga b��d�w we w�a�ciwym kontek�cie - 259 Poprawa czytelno�ci kodu - 261 Zg�aszanie wyj�tk�w przez konstruktory - 262 Klasa CException - 263 Tworzenie i usuwanie obiekt�w CException - 263 Pobieranie od obiektu CException informacji o b��dzie - 264 Wychwytywanie wyj�tk�w kilku typ�w - 265 Definiowanie klas wyprowadzonych z klasy CException - 266 Klasa CFileException - 267 Przyk�adowy program CFileException - 269 Definiowanie w�asnych klas wyprowadzonych z klasy CException - 272 Zaawansowane techniki obs�ugi wyj�tk�w - 275 Decydowanie, kt�ra funkcja powinna wychwyci� wyj�tek - 276 Wyb�r kodu przeznaczonego do umieszczenia w bloku try - 277 Wyb�r kodu przeznaczonego do umieszczenia w bloku catch - 278 Zg�aszanie wyj�tk�w w funkcjach wirtualnych - 279 Podsumowanie - 282 Rozdzia� 12. Kontrolki - 283 Wprowadzenie - 283 Tworzenie kontrolek - 284 U�ywanie klasy CButton - 287 U�ywanie klasy CListBox - 289 U�ywanie klasy CEdit - 293 U�ywanie klasy CStatic - 297 U�ywanie klasy CScrollBar - 300 U�ywanie klasy CComboBox - 303 Program Mini edytora - 306 Zaawansowane programowanie kontrolek - 307 Dodawanie interfejsu klawiatury - 307 Modyfikowanie dzia�ania kontrolki - 308 Przyciski z bilmapami - 309 Zmiana koloru kontrolki - 311 Podsumowanie - 313 Rozdzia� 13. Modalne i niemodalne okna dialogowe - 315 Korzystanie zedytoradialog�w - 316 Szablony dialog�w - 316 Tworzenie nowego szablonu projektu - 317 Edycja szablonu dialogu - 318 Testowanie dialogu - 323 Klasa CDialog - 323 Modalne i niemodalne okna dialogowe - 323 Tworzenie za pomoc� ClassWizarda klas wyprowadzonych z klasy CDialog - 325 Zatwierdzanie i wymiana danych dialogu - 326 Tworzenie zmiennych DDX - 326 Funkcje DoDataExchange oraz UpdateData - 327 Program demonstracyjny AddressBook - 329 Edycja przyk�adowego dialogu - 329 Klasa CContact - 331 Przes�aniamy funkcj� OnInitDialog - 332 Obs�uga komunikatu WM_DESTROY - 333 Wy�wietlanie danych - 334 Obs�uga komunikat�w przycisk�w - 334 Budowanie i testowanie programu demonstracyjnego - 335 Stosowanie w dialogach kontrolek klas pochodnych - 336 Tworzenie klas kontrolek - 336 Program AddressBook: CAutoCompleteComboBox - 340 Uczynienie klas serializowalnymi - 343 Implementowanie funkcji wirtualnej Serialize() - 343 Odczyt danych z dysku - 344 Zapis danych na dysk - 344 Dodanie serializacji do programu AddressBook - 344 Podsumowanie - 350 Rozdzia�14. Karty i arkusze w�a�ciwo�ci - 351 Klasy CPropertySheet oraz CPropertyPage - 352 Tworzenie zasobu karty w�a�ciwo�ci - 353 Tworzenie klasy CPropertyPage - 354 Tworzenie i wy�wietlanie modalnego arkusza w�a�ciwo�ci - 354 Tworzenie i wy�wietlanie niemodalnego arkusza w�a�ciwo�ci - 354 Tworzenie i wy�wietlanie arkusza w�a�ciwo�ci wewn�trz istniej�cego dialogu - 356 Program demonstruj�cy modalny arkusz w�a�ciwo�ci - 357 Karty i arkusze w�a�ciwo�ci: rady i techniki - 359 Usuwanie standardowych przycisk�w - 359 Zmiana po�o�enia standardowych przycisk�w - 361 Zmiana tytu��w standardowych przycisk�w - 362 Wy��czanie zak�adek - 362 Ponowne w��czanie kart w�a�ciwo�ci - 366 Dynamiczna zmiana tytu��w kart w�a�ciwo�ci - 367 Zmiana czcionki zak�adek - 370 U�ycie mnemonik z obiektami CPropertyPage - 370 Podsumowanie - 372 Rozdzia� 15. Zapis i odczyt danych - 373 Klasa CString - 374 Tworzenie �a�cuch�w - 374 Dost�p do �a�cucha znak�w - 375 Por�wnania �a�cuch�w - 376 Wydzielanie pod�a�cuch�vv - 378 Wyszukiwanie pod�a�cuch�w - 378 Program StringDemo - 379 Klasa CFile - 385 Program FileDemo - 389 K...
Morfeusz__