Spis treści.txt

(26 KB) Pobierz
Spis tre�ci


Cz�� I Podstawy Visual C++

Rozdzia� 1.    Zaczynamy -  33
Co nowego pojawi�o si� w Visual C++ 6.0 - 34
Program HelloWorld1 - 35
Program HelloWorld2 - 38
KontrolkaATLHelloWorld3 - 40
Podsumowanie  - 43

Rozdzia�2.    Korzystanie z zalet zintegrowanego �rodowiska programisty  - 45
Korzystanie ze zintegrowanego �rodowiska - 45
Tworzenie pierwszego projektu  - 47
Dostosowywanie IDE - 50
Przegl�danie aktualnych skr�t�w - 50
Dodawanie, modyfikowanie i usuwanie skr�t�w - 51
Korzystanie z pask�w narz�dzi  - 53
Wy�wietlanie i ukrywanie pask�w narz�dzi  - 53
Dostosowywanie pask�w narz�dzi - 54
Podsumowanie  - 54

Rozdzia�3.    Debuggowanie: gdy aplikacja nie dzia�a  - 55
Co ka�dy debugger posiada� powinien  - 56
Debugger zintegrowany z Visual Studio - 57
Przygotowanie aplikacji do debuggowania - 57
Korzystanie z debuggera podczas dzia�ania aplikacji  - 59
Okna debuggowania - 60
Korzystanie z punkt�w wstrzymania i wykonywanie programu krok po kroku  - 64
Korzystanie z etykietek danych i okna szybkiego podgl�du  - 67
U�ycie okien w�tk�w i wyj�tk�w w trakcie debuggowania - 67
Proste techniki debuggowania - 69
Korzystanie z okien komunikat�w w celu przyspieszenia debuggowania  - 69
Wyj�cie debuggera - 69
Korzystanie z asercji  - 70
Zrzut obiekt�w - 71
Klasa CMemoryState i wykrywanie wyciek�w pami�ci - 71
Komunikaty �ledzenia MFC  - 72
Zdalne debuggowanie  - 72
Debuggowanie "just-in-time" - 74
Debuggowanie typu �edit and continue" - 74
Debuggowanie us�ug Windows NT  - 75
Podsumowanie  - 76

Rozdzia�4.    Poprawianie wydajno�ci aplikacji - 77
Optymalizowanie kodu  - 78
Wprowadzenie do profilowania  - 80
Podstawy profilowania aplikacji  - 82
Dzia�anie Pro filera  - 82
Rodzaje profilowania - 83
Zaawansowane ustawienia Profilera -  84
W��czanie profilowania w Visual C++ 6.0  - 84
Sterowanie profilowaniem z poziomu Visual Studia - 85
Wyb�r funkcji do profilowania - 86
Dzia�anie programu PREP  - 86
Profilowanie czasu wykonywania funkcji - 89
Profilowanie pokrycia funkcji - 89
Opcje profilowania linii  - 90
Profilowanie pokrycia linii - 91
��czenie wynik�w dzia�ania Profilera - 91
Eksportowanie danych z Profilera - 92
Analizowanie danych Profilera - 92
Zawarto�� globalnych rekord�w informacyjnych  - 93
Lokalne rekordy informacyjne - 94
Analizowanie statyki profilowania - 95
Przetwarzanie wynik�w profilera w Excelu -  96
Profilowanie bibliotek ��czonych dynamicznie - 96
Profilowanie komponent�w ActiveX lub kontrolek ActiveX  - 96
Profilowanie kodu typu inline - 98
Profilowanie aplikacji wielow�tkowych  - 98
Profilowanie wydajno�ci aplikacji  - 99
U�ycie programu CAP do wyeliminowania powt�rzonych wywo�a�  - 99
Profilowanie us�ug Windows NT -  101
Podsumowanie -  102

Rozdzia� 5.    Inne narz�dzia -  103
Spy++ - l03
Dostosowywanie menu Tools  -  107
Inne operacje w menu Tools  -  108
Przegl�danie klas -  109
Przegl�danie kodu �r�d�owego MFC -  111
Podsumowanie -  112

Cz�� II Podstawy programowania Windows

Rozdzia� 6.    Przegl�d programowania w MFC  - 115
Co to jest MFC? -  116
Filozofia MFC -  117
Zalety p�yn�ce z wykorzystania MFC -  117
W�a�ciwo�ci, w�a�ciwo�ci, w�a�ciwo�ci -  119
Nadaj�ca si� do rozbudowy architektura -  119
Hierarchia klas MFC -  120
Us�ugi plik�w -  120
Okna -  120
Grafika -  124
Obs�uga baz danych  -  125
Nie u�ywasz MFC? - 125
Podsumowanie -  126

Rozdzia�7.    Menu -  127
Tworzenie i edycja menu  -  128
Tworzenie menu -  129
Komunikaty menu w MFC -  131
Klawisze akcelerator�w -  132
Polecenia wprowadzane poprzez klawiatur� -  133
Definiowanie klawiszy akcelerator�w  -  134
Wyb�r odpowiednich klawiszy akcelerator�w -  135
Korzystanie z kilku tabel akcelerator�w  -  138
Dynamicznie zmieniane menu  -  140
Zakresy polece� menu  -  140
Zmiana menu w czasie wykonania -  141
Zmiana istniej�cego menu -  142
Sta�e i tymczasowe mapy uchwyt�w -  145
Menu kontekstowe -  147
Podsumowanie -  149

Rozdzia� 8.    Mysz i klawiatura  -  151
Komunikaty wej�ciowe i stan systemu -  152
Obs�uga myszy -  152
Tworzenie funkcji obs�ugi komunikat�w myszy -  153
Konwersja pomi�dzy wsp�rz�dnymi ekranowymi a wsp�rz�dnymi okna -  155
Tworzenie programu MFC obs�uguj�cego zdarzenia myszy -  156
Zdarzenia myszy nie zwi�zane z obszarem roboczym -  161
Zmiana wygl�du wska�nika myszy -  162
Demonstracyjny program zmieniaj�cy kszta�t wska�nika myszy -  163
Przechwytywanie wska�nika myszy -  166
Ograniczanie ruch�w myszy -  167
Odczyt danych z klawiatury -  168
Klawiatura fizyczna -  168
Odzwierciedlanie ogniska wprowadzania -  172
Podsumowanie -  178

Rozdzia� 9.    Grafika -  179
Wprowadzenie do interfejsu urz�dze� graficznych -  180
Rodzaje grafiki -  180
Rodzaje urz�dze� GDI -  182
Kontekst urz�dzenia -  183
Atrybuty rysunkowe kontekstu urz�dzenia -  184
Komunikat WM_PA1NT -  187
Wsp�rz�dne rysowania -  188
Generowanie komunikatu WM_PAINT -  188
Rysowanie poza komunikatem WM_PAINT -  190
Manipulowanie tekstem  -  191
Obs�uga koloru przez GDI -  191
Kolor tekstu -  193
Wyr�wnywanie tekstu -  194
Justowanie tekstu -  195
Czcionki -  196
Czym jest czcionka? -  196
Wybieranie obiekt�w w kontek�cie urz�dzenia -  196
Wybieranie czcionek magazynowych -  197
Wybieranie czcionek niemagazynowych  -  197
Pi�ra i p�dzle - 201
Pi�ra - 202
P�dzle - 204
Tryby odwzorowania - 206
Operacje rastrowe - 207
Funkcje rysuj�ce tekst - 209
Obliczanie wsp�rz�dnych tekstu - 210
Regiony obcinania - 215
Podsumowanie  - 216

Rozdzia� 10.  Bitmapy, palety, DIB-y oraz podw�jne buforowanie -  217
Pami�� bitmapy i pami�� obrazu - 218
Tworzenie obiekt�w CBitmap - 220
�adowanie i ustawianie zawarto�ci bitmapy  - 222
Rysowanie obiekt�w CBitmap na ekranie - 223
Operacje rastrowe - 226
Program BlitDemo - 229
Palety i kolor - 234
Palety logiczne - 237
Zdarzenia dotycz�ce palety - 239
Funkcja SetSystemPaletteUse() - 241
Bitmapy niezale�ne od urz�dzenia - 241
Anatomia pliku DIB - 241
Klasa CDib - 243
Program demonstracyjny ShowDIB - 249
Podw�jne buforowanie - 252
Podsumowanie  - 254

Rozdzia� 11. Obs�uga wyj�tk�w MFC - 255
Obs�uga wyj�tk�w strukturalnych - 256
Sk�adnia obs�ugi wyj�tk�w  - 256
Zg�aszanie wyj�tk�w - 256
Wychwytywanie wyj�tk�w - 257
Por�wnanie technik obs�ugi b��d�w - 258
Pos�ugiwanie si� kodami b��d�w - 258
Obs�uga b��d�w we w�a�ciwym kontek�cie - 259
Poprawa czytelno�ci kodu - 261
Zg�aszanie wyj�tk�w przez konstruktory - 262
Klasa CException - 263
Tworzenie i usuwanie obiekt�w CException - 263
Pobieranie od obiektu CException informacji o b��dzie  - 264
Wychwytywanie wyj�tk�w kilku typ�w - 265
Definiowanie klas wyprowadzonych z klasy CException - 266
Klasa CFileException  - 267
Przyk�adowy program CFileException  - 269
Definiowanie w�asnych klas wyprowadzonych z klasy CException - 272
Zaawansowane techniki obs�ugi wyj�tk�w  - 275
Decydowanie, kt�ra funkcja powinna wychwyci� wyj�tek - 276
Wyb�r kodu przeznaczonego do umieszczenia w bloku try - 277
Wyb�r kodu przeznaczonego do umieszczenia w bloku catch - 278
Zg�aszanie wyj�tk�w w funkcjach wirtualnych  - 279
Podsumowanie -  282

Rozdzia� 12.  Kontrolki -  283
Wprowadzenie -  283
Tworzenie kontrolek  - 284
U�ywanie klasy CButton  - 287
U�ywanie klasy CListBox - 289
U�ywanie klasy CEdit - 293
U�ywanie klasy CStatic  - 297
U�ywanie klasy CScrollBar - 300
U�ywanie klasy CComboBox  - 303
Program Mini edytora  - 306
Zaawansowane programowanie kontrolek  - 307
Dodawanie interfejsu klawiatury - 307
Modyfikowanie dzia�ania kontrolki  - 308
Przyciski z bilmapami - 309
Zmiana koloru kontrolki  - 311
Podsumowanie  - 313

Rozdzia� 13.  Modalne i niemodalne okna dialogowe  -  315
Korzystanie zedytoradialog�w - 316
Szablony dialog�w - 316
Tworzenie nowego szablonu projektu - 317
Edycja szablonu dialogu  - 318
Testowanie dialogu  - 323
Klasa CDialog - 323
Modalne i niemodalne okna dialogowe - 323
Tworzenie za pomoc� ClassWizarda klas wyprowadzonych z klasy CDialog - 325
Zatwierdzanie i wymiana danych dialogu  - 326
Tworzenie zmiennych DDX  - 326
Funkcje DoDataExchange oraz UpdateData - 327
Program demonstracyjny AddressBook - 329
Edycja przyk�adowego dialogu - 329
Klasa CContact - 331
Przes�aniamy funkcj� OnInitDialog - 332
Obs�uga komunikatu WM_DESTROY - 333
Wy�wietlanie danych  - 334
Obs�uga komunikat�w przycisk�w - 334
Budowanie i testowanie programu demonstracyjnego - 335
Stosowanie w dialogach kontrolek klas pochodnych  - 336
Tworzenie klas kontrolek - 336
Program AddressBook: CAutoCompleteComboBox - 340
Uczynienie klas serializowalnymi - 343
Implementowanie funkcji wirtualnej Serialize() - 343
Odczyt danych z dysku  - 344
Zapis danych na dysk - 344
Dodanie serializacji do programu AddressBook - 344
Podsumowanie  - 350

Rozdzia�14.  Karty i arkusze w�a�ciwo�ci -  351
Klasy CPropertySheet oraz CPropertyPage - 352
Tworzenie zasobu karty w�a�ciwo�ci  - 353
Tworzenie klasy CPropertyPage  - 354
Tworzenie i wy�wietlanie modalnego arkusza w�a�ciwo�ci - 354
Tworzenie i wy�wietlanie niemodalnego arkusza w�a�ciwo�ci - 354
Tworzenie i wy�wietlanie arkusza w�a�ciwo�ci wewn�trz istniej�cego dialogu  - 356
Program demonstruj�cy modalny arkusz w�a�ciwo�ci  - 357
Karty i arkusze w�a�ciwo�ci: rady i techniki  - 359
Usuwanie standardowych przycisk�w  - 359
Zmiana po�o�enia standardowych przycisk�w - 361
Zmiana tytu��w standardowych przycisk�w - 362
Wy��czanie zak�adek - 362
Ponowne w��czanie kart w�a�ciwo�ci  - 366
Dynamiczna zmiana tytu��w kart w�a�ciwo�ci  - 367
Zmiana czcionki zak�adek - 370
U�ycie mnemonik z obiektami CPropertyPage - 370
Podsumowanie  - 372

Rozdzia� 15.  Zapis i odczyt danych -  373
Klasa CString - 374
Tworzenie �a�cuch�w  - 374
Dost�p do �a�cucha znak�w - 375
Por�wnania �a�cuch�w - 376
Wydzielanie pod�a�cuch�vv - 378
Wyszukiwanie pod�a�cuch�w - 378
Program StringDemo - 379
Klasa CFile - 385
Program FileDemo - 389
K...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin