rozwijanie szybkosci w grach i zabawach.doc

(47 KB) Pobierz
TEMAT:

PLAN METODYCZNY

LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

 

TEMAT: Rozwijamy szybkość w grach i zabawach.

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE (CELE OPERACYJNE) W ZAKRESIE:

 

SPRAWNOŚCI  MOTORYCZNEJ:

-          Zwiększy koordynację ruchową

-          Rozwinie szybkość na krótkim odcinku biegu

-          Poprawi wytrzymałość szybkościową

 

UMIEJĘTNOŚCI:

-          Potrafi przeprowadzić rozgrzewkę w parach

-          Umie w bezpieczny sposób przekazać pałeczkę sztafetową w biegu wahadłowym

 

WIADOMOŚCI:

-          Zna zabawy przeprowadzone w konspekcie

-          Dostrzega wpływ ćwiczeń na rozwój swojego organizmu

 

 

USAMODZIELNIANIA:

 

-          Współuczestniczy w zapewnieniu bezpieczeństwa sobie oraz partnerom w zabawach

 

METODY REALIZACJI ZADAŃ RUCHOWYCH:

analityczna, syntetyczna

 

FORMY ORGANIZACJI PRACY Z UCZNIAMI:

Formy podziału uczniów: pary, dwa zespoły

Formy prowadzenia zajęć: frontalna, zabawowo klasyczna.

 

MIEJSCE LEKCJI: sala gimnastyczna

 

LICZBA ĆWICZĄCYCH: 16 chłopców

 

CZAS: 45 minut

 

PRZYBORY I PRZYRZĄDY: 2 pałeczki sztafetowe, 2 szafy, 2 piłki do koszykówki

 

KLASA: 1 gimnazjum

 

Opracowanie i prowadzenie

 

        Emanuel Zimny

 

 

 

 

 

 

 

 

© by Emanuel Zimny

CZAS

LEKCJI

CZYNNOŚCI UCZNIÓW

CZYNNOŚCI

NAUCZYCIELA

UWAGI

METODY

DOCELOWE

ZADANIA

Część wstępna.

 

 

 

Część główna A

 

 

 

Organizacja, motywacja klasy.

 

 

 

Pobudzenie uczniów do pracy.

 

 

Przygotowanie uczniów do większego wysiłku fizycznego.

Zbiórka w dwuszeregu.

 

 

 

Bawią się w „berka w parach”

 

 

Rozgrzewka w parach. Sami wymyślają ćwiczenie. Ćw. ramion, tułowia, nóg, ćwiczenia w podskokach, równoważne.

Sprawdza stan klasy, zapoznaje z tematem, zachęca i motywuje do pracy.

 

Przeprowadza i kontroluje przebieg zabawy.

 

Wskazuje parę która demonstruje ćwiczenie. Po pokazie ćwiczy cała grupa.

 

 

 

 

 

m. zabawowo klasyczna

 

m. problemowa

Część główna B.

 

 

 

 

 

 

 

Doskonalenie startów z różnych pozycji.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Doskonalenie szybkości na krótkim dystansie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ustawiają się w parach naprzeciw siebie w odległości ok. 15 metrów. Na sygnał wykonują start z danej pozycji przebiegnięcie na stronę przeciwną i zajęcie pozycji wyjściowej. (starty ze stania przodem, tyłem, klęku, siadu skrzyżnego, leżenia przodem, tyłem.

 

Zespoły dzielą się na dwie grupy, które siadają naprzeciw siebie w rzędach, w siadzie skrzyżnym. Pierwszy z rzędu otrzymuje pałeczkę sztafetową. Na sygnał biegnie do partnera stojącego naprzeciw i przekazuje mu pałeczkę. Wyścig kończy się, gdy uczeń rozpoczynając wyścig wróci na swoje miejsce.

 

Siedzą w siadzie prostym tyłem do siebie, oddzieleni linią środkową boiska. Na sygnał odpychają się nogami od podłoża. Starają się przepchnąć przeciwnika na przeciwną stronę.

 

Zwraca uwagę na bezpieczeństwo, by mijali po prawej stronie partnera.

Daje sygnał do rozpoczęcia wyścigu.

Omawia pozycje startowe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Daje sygnał startu.

Czuwa nad poprawnością wykonania. Sędziuje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

m. zabawowo klasyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

m. zabawowo klasyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© by Emanuel Zimny

 

 

 

 

 

 

Wzmacnianie siły nóg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Doskonalenie

szybkości

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wzmocnienie mięśni nóg.

 

 

 

 

Doskonalenie szybkości z rzutem do kosza.

W rzędach siad skrzyżny. Na sygnał start pierwszego, bieg do połowy boiska tam rozwiązuje szarfę (wcześniej zasupłaną), bieg do linii końcowej i dotknięcie jej ręką, powrót do szarfy i zawiązanie jej, bieg do rzędu, klaśnięcie w dłonie partnera itd. Wyścig kończy się gdy rozpoczynający wróci na swoje miejsce.

 

Skoki dodawane w rzędach. (l. noga, p. noga, obunóż.). Jeden rząd wykonuje skoki drugi zajmuje się sędziowaniem.

 

W rzędzie siad ugięty. Na sygnał pierwszy z rzędu startuje, dobiega do przeciwległego kosza, pod nim znajduje się piłka (każdy rząd ma swoją), rzuca do kosza dowolnym sposobem (do skutku). Odkłada piłkę i wraca do rzędu itd. Wyścig kończy się gdy rozpoczynający będzie na początku swojego rzędu. 

 

 

 

 

Odmierza czas. Sędziuje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odmierza czas.

Sędziuje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pomaga w sędziowaniu.

 

 

 

 

 

 

Sędziuje.

Daje sygnał startu.

 

 

 

 

m. zabawowa klasyczna

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin