Instrukcja napraw Lupo 1999 Instalacja elektryczna - diagnoza wlasna.pdf

(878 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Lupo 1999 >
Serwis
Instrukcja napraw
Lupo 1999 2
Zeszyt Instalacja elektryczna
– diagnoza własna
Wydanie 09.00
50442733.028.png 50442733.029.png 50442733.030.png 50442733.031.png 50442733.001.png
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Lupo 1999 2
Zeszyt
Instalacja elektryczna – diagnoza własna Wydanie 09.00
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywać w momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystania z niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Komputerowa diagnoza własna
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematyczne zapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodu obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
50442733.002.png 50442733.003.png 50442733.004.png 50442733.005.png 50442733.006.png 50442733.007.png 50442733.008.png 50442733.009.png 50442733.010.png 50442733.011.png 50442733.012.png 50442733.013.png 50442733.014.png 50442733.015.png 50442733.016.png 50442733.017.png 50442733.018.png 50442733.019.png 50442733.020.png 50442733.021.png 50442733.022.png 50442733.023.png 50442733.024.png 50442733.025.png
Spis treści
................. 01–38
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej immobilisera .............................01–41
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–53
– Komputerowe dopasowanie kluczyków zapłonu .............................................01–59
– Sposób postępowania w przypadku zgubienia kluczyków zapłonu .......................... 01–65
– Dopasowanie w przypadku wymiany komputera sterującego silnikiem .......................01–67
– Nastawienia w przypadku wymiany komputera sterującego immobiliserem
(kodowanie komputera sterującego) .........................................................01–75
– Sposób postępowania w przypadku wymiany komputera sterującego immobiliserem ........01–77
– Sposób postępowania w przypadku wymiany komputera sterującego immobiliserem
oraz wymiany komputera sterującego silnikiem ..............................................01–82
– Sposób postępowania w przypadku wystąpienia zakłóceń w pracy immobilisera ............ 01–83
– Procedura Login .............................................................................01–86
Komputerowa diagnoza własna zestawu wskaźników tablicy przyrządów ................... 01–88
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej ...........................................01–90
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ..........................................01–100
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–105
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–109
– Dopasowywanie wskazań wyświetlacza ilości przejechanych km ...........................01–113
– Dopasowywanie danych dla przeglądów serwisowych w przypadku wymiany
zestawu wskaźników .......................................................................01–117
– Cofanie wskaźnika sygnalizacji terminów przeglądów serwisowych .........................01–122
– Sprawdzanie wskaźnika ilości paliwa (dopasowanie) .......................................01–129
Komputerowa diagnoza własna zestawu wskaźników tablicy przyrządów
dla samochodów z kluczykiem typu 6E ..................................................... 01–133
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej ..........................................01–135
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ..........................................01–148
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–153
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–157
– Dopasowywanie wskazań wyświetlacza ilości przejechanych kilometrów ................... 01–168
– Dopasowywanie danych dla przeglądów serwisowych w przypadku wymiany
zestawu wskaźników .......................................................................01–172
– Cofanie wskaźnika sygnalizacji terminów przeglądów serwisowych .........................01–177
– Sprawdzanie wskaźnika ilości paliwa (dopasowanie) .......................................01–182
Złącze interfejs magistrali danych BUS ..................................................... 01–186
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–194
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–197
– Przegląd grup wskazań .................................................................... 01–200
01 Komputerowa diagnoza własna strona
Komputerowa diagnoza własna ................................................................ 01–1
–Narzędzia .....................................................................................01–1
– Podłączenie testera usterek ...................................................................01–2
Komputerowa diagnoza własna immobilisera ................................................. 01–7
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej immobilisera .............................. 01–8
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–19
– Komputerowe dopasowanie kluczyków zapłonu .............................................01–23
– Sposób postępowania w przypadku zgubienia kluczyków zapłonu .......................... 01–29
– Dopasowanie w przypadku wymiany komputera sterującego silnikiem lub komputera
sterującego zaworem odcinającym dopływ paliwa ...........................................01–31
– Nastawienia w przypadku wymiany komputera sterującego immobiliserem
(kodowanie komputera sterującego) .........................................................01–33
– Sposób postępowania w przypadku wymiany komputera sterującego immobiliserem ........01–34
– Sposób postępowania w przypadku wystąpienia zakłóceń w pracy immobilisera ............ 01–35
Komputerowa diagnoza własna immobilisera w samochodach od 05.00 2
Diagnoza własna układu automatycznej regulacji zasięgu działania reflektorów .......... 01–205
– Przeprowadzanie diagnozy własnej układu automatycznej regulacji
zasięgu działania reflektorów ...............................................................01–207
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ..........................................01–219
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–221
– Wprowadzanie nastaw podstawowych ......................................................01–223
– Kodowanie komputera sterującego systemem ..............................................01–226
Komputerowa diagnoza wła-
sna
Narzędzia
Potrzebne narzędzia specjalne,
testery, urządzenia pomiarowe
i środki pomocnicze
Tester usterek V.A.G 1551
Przyłącze pomiarowe V.A.G
1551/3 lub 1551/3 A
System diagnostyczno-pomia-
rowo-informacyjny VAS 5051
01–1
Podłączenie testera usterek
Czynności mające na celu usunięcie aktualnych
i specyficznych dla danego typu immobilisera uste-
rek, patrz
Jeżeli wystąpią usterki w będących pod kontrolą
czujnikach lub zespołach systemu immobilisera,
zostaną one zapamiętane wraz z opisem rodzaju
uszkodzenia w pamięci usterek komputera sterują-
cego tym systemem.
Jednocześnie mogą zostać zapamiętane max. 4
usterki.
Usterki występujące sporadycznie zostaną skaso-
wane w pamięci, jeżeli nie wystąpią ponownie w
ciągu 50 uruchomień silnika.
Wyszukiwanie usterki w działaniu systemu immobi-
lisera należy rozpocząć od wprowadzenia diagnozy
własnej i odczytania zapamiętanych informacji o
usterkach za pomocą:
testera usterek V.A.G 1551 albo
testera systemów samochodowych V.A.G 1552.
Przedstawione informacje o usterkach prowadzą,
poprzez tabele usterek zawierające wskazówki
określające możliwe przyczyny występowania uste-
rek, do informacji o rodzaju przeprowadzanych ko-
lejno czynności naprawczych.
01–2
katalog „Handbuch Service-Technik”
(Podręcznik techniki serwisowej).
50442733.026.png 50442733.027.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin