AKG K401.pdf
(
218 KB
)
Pobierz
SLUCH-8.P65
i−Fi
Słuchawki
Beyerdynamic DT 831
Wprowdzając na łamy Audio
produkty niemieckiej firmy Bey−
erdynamic, mamy okazję tes−
tować bardzo świeże mode−
le. Słuchawki
DT 831
i
DT
931
należą do najnowszych
propozycji Beyerdynami−
ca, zawartych w katalo−
gu nowości na rok 1998.
Ze słuchawkami jest po−
dobnie jak z głośnikami
− modele wcale nie są
wymieniane corocznie,
a niektóre pozostają w
sprzedaży przez wiele lat,
czego najlepszym przykła−
dem prezentowane obok
DT
990 PRO
.
DT 831
to słuchawki za−
mknięte,
DT 931
− otwarte.
Bas potrafił zejść nisko (i bez znie−
kształceń), wysokie tony były czyste
i delikatne. Organy odtworzone zosta−
ły bardzo wiernie. Ich brzmienie było
szczegółowe i wyraziste, ale zarazem pozba−
wione wszelkiej ostrości czy agresywności. For−
tepian Artura Rubinsteina był bardzo rzeczywis−
ty, dźwięczny i bardzo ładnie zrównoważony.
W nagraniu dało się usłyszeć wiele szczegó−
łów. Oddech Rubinsteina był całkiem normalny
− pomimo swoich 78 lat pianista cieszył się dob−
rym zdrowiem (rozwodzę się nad tym szczegó−
łem, bo wiele słuchawek zdaje się sugerować,
że wykonawcy cierpią na nieuleczalny bron−
chit). Divertimenta Haydna dobrze pokazały se−
lektywne umiejętności
DT 831
. Dokładność
przekazu, łatwość śledzenia głosów poszcze−
gólnych instrumentów były doprawdy godne po−
dziwu, choć może nie każdy słuchacz życzyłby
sobie takiego − jakbyśmy słuchali instrumentów
z bardzo bliska − sposobu prezentacji. Z kolei
“
Pietruszka”
pokazał
DT 831
w wyborowej for−
mie. Dobra przestrzenność, dużo powietrza w
brzmieniu orkiestry pozwalały rozkoszować się
doskonale nagranym dziełem Strawińskiego.
Wzmacniacze słuchawkowe
W odsłuchach posłużyłem się dwoma wzmacniaczami słuchawko−
wymi:
Creek OBH−11
oraz kolejnym “prosiaczkowym” wciele−
niem
X−Cans Musical Fidelity
. Różnice dźwiękowe między
obydwoma wzmacniaczami były wyraźne: Creek prezento−
wał lepiej rozciągnięte pasmo, zaś Musical Fidelity miał
do zaproponowania silniej nasycony środek pasma. Są−
dzę, że w większości przypadków wybór przedwzmac−
niacza − przynajmniej spośród tych dwóch − powinien być
podyktowany cechami samych słuchawek, z którymi
przedwzmacniacz ten będzie
współpracował.
Wzmacniacze
słuchawkowe:
Creek
AKG K401
X−Cans
Musical Fidelity
Rdzeniem aktualnej oferty
AKG wydają się być trzy
modele −
K 301, K 401
i
K 501. K 401
jest więc
“w środku środka”. W
stosunku do
K 301
kon−
strukcja zewnętrznie
różni się zastosowa−
niem materiałowych, a
nie quasi−skórzanych
poduszek dookołousz−
nych, co powinno pod−
nieść komfort noszenia
(poduszki materiałowe po−
zwalają na wentylację), nato−
miast w konstrukcji wewnętrznej,
podobnie jak w
K 501
, zastosowano
“Varimotion System” − nowy sposób
ukształtowania membrany − bardzo
sztywnej w obszarze ograniczonym
cewką drgającą, bardzo elastycz−
nej na zewnątrz.
Model
401
zaprezentował się dużo le−
piej niż
301
. Brzmienie straciło swój
tubowy charakter, nabrało lekkości i
ulotności. Zyskało na tym oddanie prze−
strzenności przekazu (już poprzednio stojące
na niezłym poziomie). Bas wciąż nie sięgał
ostatecznie najniższych częstotliwości, ale był
to już prawdziwy, twardy i dobrze wypełniony
bas. Zdecydowanie poprawiła się reprodukcja
brzmienia fortepianu. Dźwięk był wyrównany
tonalnie i bogaty barwowo. Nie był ani suchy,
ani lepki. Każde dotknięcie, muśnięcie klawia−
tury było świetnie słyszalne, oddech pianisty
był bardzo naturalny, zdrowy − chciałoby się
powiedzieć, bez śladów nadmiernej ostrości.
Przesłuchania kolejnych płyt pokazały, że ta
“dociekliwość” przekazu jest nieodłączną cechą
AKG
401
. Przy niektórych utworach (np. muzy−
ka symfoniczna) objawiała się ona nieco nad−
mierną natarczywością. Jednak zastrzeżenia te
nie zmieniają faktu, że AKG
401
to model uda−
ny. Wydaje się, że konstruktorzy tych słucha−
wek byli świadomi ich ograniczeń, a ich kształt
brzmieniowy jest wyrazem dobrze przemyśla−
nego kompromisu.
30
AUDIO 9/98
Hi−Fi
i−Fi
Creek
OBH−11
Creek
OBH−11
oraz...
OBH−11
... „prosiaczkowy”
X−Cans
X−Cans
Musical Fidelity
Musical Fidelity.
Plik z chomika:
nie__dla__nie
Inne pliki z tego folderu:
3D LAB CD 5SE.pdf
(193 KB)
3D LAB. CD12.pdf
(233 KB)
ACOUSTIC ENERGY AEGIS 1.pdf
(375 KB)
ACOUSTIC ENERGY AEGIS 2.pdf
(169 KB)
ACOUSTIC ENERGY AEGIS 3.pdf
(360 KB)
Inne foldery tego chomika:
5- kurs 5 jezyków
ACTA ( KONIEC WOLNEGO INTERNETU PRZECZYTAJ)
ALBUMY RAR
Alfabety
Americas Got Talent
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin