Treetops 3
Plan wynikowy
STARTER UNIT
WYMAGANIA PODSTAWOWE
WYMAGANIA PONADPODSTAWOWE
ZADANIA SPRAWDZAJĄCE
Lekcja 1
Środki językowe
Słownictwo i struktury czynne: knight, shield, Britain, England, Scotland, Wales, London Edinburgh, Cardiff
Słownictwo i struktury bierne: island in the sea; country with much history; each unit, Come on a journey; see what you find; Can you see…? You can be a knight, too; Point to …; This is …; Listen; Answer; welcome, beautiful, guide, become
Umiejętności językowe wg nowej podstawy programowej
Język obcy: wiedza na temat tego, że ludzie posługują się różnymi językami, rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie werbalnie i niewerbalnie, nazywanie obiektów w najbliższym otoczeniu, rozpoznawanie zwrotów stosowanych na co dzień i umiejętność posługiwania się nimi
Język obcy/edukacja muzyczna: słuchanie i recytowanie wierszyka
Klasa I: 1 2 3
Klasa III: 1 2 3b
Uczeń:
· słucha i czyta test powitania
· odpowiada na pytania na podstawie analizy mapy
· słucha i czyta wypowiedź i wykonuje tarczę samooceny
· podpisuje obrazki podanymi imionami i koloruje obrazki (WB)
· podpisuje właściwe miejsca na mapie podanymi nazwami krajów, tworzących Wielką Brytanie i ich stolic oraz koloruje herby (WB)
· rozmawia na temat Wielkiej Brytanii na podstawie mapy
Skills test
Lekcja 2
Słownictwo i struktury czynne: England, Scotland, Wales, Ireland, France, Germany, Poland, Spain; What’s your name?; My name’s …; How old are you?; I’m …; Where are you from?; I’m from …;
Słownictwo i struktury bierne: Listen and point; Repeat, Number; Write; Ask and answer;
Język obcy: wiedza na temat tego, że ludzie posługują się różnymi językami, rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie werbalnie i niewerbalnie, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów, rozpoznawanie zwrotów stosowanych na co dzień i umiejętność posługiwania się nimi, przepisywanie wyrazów
Język obcy/edukacja społeczna: znajomość symboli narodowych, bycie tolerancyjnym wobec osób innej narodowości oraz tradycji kulturowej, współpracowanie z rówieśnikami w trakcie nauki
Klasa I: 1
Klasa III: 1 2 3b 5 6 8
· wskazuje i nazywa lub słucha angielskich nazw krajów, pokazywanych na mapie
· wskazuje właściwe państwa na mapie na podstawie nagrania
· powtarza usłyszane nazwy państw za nagraniem i wskazuje je na mapie
· dopasowuje podane nazwy państw do odpowiednich numerów na mapie
· zapisuje wiek osób pokazanych na zdjęciach na podstawie wysłuchanych wypowiedzi
· koloruje flagi na podstawie podanych opisów i dopasowuje do nich podane nazwy państw (WB)
· uzupełnia luki w karcie członkowskiej właściwymi informacjami na podstawie nagrania (WB)
· powtarza zdania za nagraniem i odgrywa dialogi na podstawie podanych informacji (WB)
· odgrywa role osób, przedstawionych w podręczniku, pytając i odpowiadając na pytania o dane osobowe według wzoru
· gra w grę, w której wskazuje właściwe państwa na mapie na podstawie opisu flagi, podanego przez nauczyciela
· uzupełnia luki w tabeli danymi kolegi/koleżanki, uzyskanymi podczas rozmowy i tworzy własna kartę klubowicza Treetops (WB)
UNIT 1
Lekcja 3
Słownictwo i struktury czynne: mum, dad, brother, sister, grandma, grandpa, aunt, uncle, cousin; Who’s this?; My (mum);
Słownictwo i struktury bierne: we are; there’s; Matt’s; cat’s; Listen and read; Answer; Point; Repeat; Choose; Draw and label your family;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie werbalnie i niewerbalnie, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, przepisywanie wyrazów i zdań, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi w ramach wyuczonych zwrotów
Język obcy/edukacja społeczna: współpracowanie z rówieśnikami w trakcie nauki
Edukacja społeczna: identyfikowanie się ze swoją rodziną i jej tradycjami, współpracowanie ze sobą w zabawie
Klasa I: 1 2
Klasa III: 2 4 5 6 8
· wskazuje właściwe karty obrazkowe na podstawie nazw członków rodziny podanych przez nauczyciela
· słucha i śledzi tekst słuchanej wypowiedzi
· odpowiada na pytania na podstawie przeczytanego i wysłuchanego tekstu
· wskazuje właściwe osoby na drzewie genealogicznym na podstawie nagrania
· powtarza nazwy członków rodziny za nagraniem
· podpisuje osoby na obrazku, przedstawiającym drzewo genealogiczne odpowiednimi nazwami członków rodziny
· powtarza usłyszane zwroty za nagraniem
· uzupełnia luki w opisie rodziny i sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem (WB)
· pisze odpowiedzi na podane pytania, pyta i odpowiada na te pytania (WB)
· podpisuje osoby na ilustracji podanymi nazwami członków rodziny (WB)
· sprawdza poprawność wykonanego zadania z nagraniem i czyta na glos nazwy członków rodziny (WB)
· rozmawia na temat rodziny i jej członków na podstawie pokazanego zdjęcia
· odgrywa krótkie dialogi, w których pyta i odpowiada na pytania o członków rodziny według wzoru
· tworzy projekt, w którym rysuje i opisuje swoje drzewo genealogiczne
Unit 1 test
Lekcja 4
Słownictwo i struktury czynne: What’s his/her name?; His/Her name’s …; This is my (mum); Good afternoon; mum, dad, brother, sister, grandma, grandpa, aunt, uncle, cousin, sorry, dragon;
Słownictwo i struktury bierne: She’s lovely; He can breathe fire; Come on, you can do it; Listen and read; Repeat;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie werbalnie i niewerbalnie, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, rozumienie sensu prostych dialogów w historyjce obrazkowej, branie udziału w miniprzedstawieniach teatralnych
Edukacja społeczna: współpracowanie ze sobą w zabawie
Klasa I: 1 4
Klasa III: 2 3d 4 5 8
· słucha i śledzi tekst historyjki z nagraniem
· powtarza kwestie z historyjki za nagraniem
· uzupełnia luki w tekście historyjki obrazkowej na podstawie wysłuchanego nagrania (WB)
· czyta historyjkę z podziałem na role (WB)
· omawia obrazki historyjki i nazywa jej bohaterów
Lekcja 5
Słownictwo i struktury czynne: What’s his/her name?; His/Her name’s …; This is my (mum); mum, dad, brother, sister, grandma, grandpa, aunt, uncle, cousin
Słownictwo i struktury bierne: Listen and repeat; Ask and answer; Write;
Klasa III: 2 3b 4 5 6 8
· słucha i powtarza zdania za nagraniem
· pyta i odpowiada na pytania o imiona osób, pokazanych na zdjęciach
· uzupełnia luki w pytaniach i odpowiedziach o imiona wskazanych osób
· podpisuje osoby w drzewie genealogicznym odpowiednimi nazwami członków rodziny (WB)
· pisze zdania na podstawie danych z drzewa genealogicznego według wzoru (WB)
· gra w grę w łańcuszek pytań i odpowiedzi o imiona
Lekcja 6
Słownictwo i struktury czynne: I’ve got … (two) sisters/brothers; I haven’t got any brothers or sisters;
Słownictwo i struktury bierne: Listen and number; Listen again and write; Draw;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie werbalnie i niewerbalnie, czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań, przepisywanie wyrazów, rozpoznawanie zwrotów stosowanych na co dzień i umiejętność posługiwania się nimi
Klasa III: 2 3b 4 6 8
· słucha opisu rodziny nauczyciela
· wpisuje właściwe cyfry w kratkach na podstawie wysłuchanych wypowiedzi
· uzupełnia luki w zdaniach odpowiednimi informacjami na podstawie wysłuchanego nagrania
· rysuje swoje rodzeństwo i pisze zdanie na ten temat
· dopasowuje podane zdania do właściwych obrazków (WB)
· uzupełnia luki w tabeli na podstawie wysłuchanego dialogu (WB)
· gra w grę z piłką, w której podaje informacje na temat liczby swojego rodzeństwa
Lekcja 7
Słownictwo i struktury czynne: Have you got any brothers/sisters?; Yes, I have; No, I haven’t; How many?;
Słownictwo i struktury bierne: I don’t know; Listen and read; Repeat; Ask, answer and write;
Język obcy: rozumienie prostych poleceń i reagowanie na nie werbalnie i niewerbalnie, rozpoznawanie zwrotów stosowanych na co dzień i umiejętność posługiwania się nimi,
czytanie ze zrozumieniem wyrazów i prostych zdań,...
gusho