ściągi etyka.docx

(12 KB) Pobierz

ETYKA – jest to nauka o moralności, dział filozofii, który pokazuje co

jest dobre a co złe. Etyka ustala także pewne normy zachowań człowieka.

ETYKA ZAWODU – rozumiana jest jako ogół zasad etycznych skierowanych do

danej grupy zawodowej, np. nauczyciele, lekarze, kosmetyczki. Etyka zawodu

ma także na celu stworzenie pewnego wzoru osobowego.

Do wzoru osobowego kosmetyczki należą m. In.:

- uczciwość, rzetelność

- wiedza poparta praktyką, uczciwość

- dyskrecja, pracowitość, bezstronność

- obowiązkowość, sumienność, zdyscyplinowanie

ETYKA PRACY – to swoisty kodeks etyczny dla poszczególnych zawodów,

który pokazuje cele etyczne, normy postępowania i typowe konflikty

etyczne mogące się pojawić w praktyce zawodowej.

1.Zasada tajemnicy zawodowej

2.Zasada powiernictwa

3.Zasada dobra klienta

4.Zasada odpowiedzialności moralnej

 

Tajemnica zawodowa  obowiązuje w sytuacji gdy klient przekazuje nam daną

informację w celu wykonania danego zabiegu, czynności.

Tajemnica powiernictwa, np.  klient powierza nam informację o sobie –

numer telefonu, datę urodzenia, przypadłości, choroby. Informacje te nie

mogą być przez nas powielane i przekazywane innym, lecz powinniśmy je

wykorzystać w celu wykonania określonej czynności, czy zdefiniowania

tożsamości.

Zasada dobra klienta to jest działanie zawodowe, które musi być zgodne z

jego dobrem, nie powinno przynosić mu szkody, np. wykonywanie zabiegu przy

użyciu przeterminowanych środków, niedostosowania do typu cery.

Zasada odpowiedzialności moralnej związana jest z ponoszeniem przez nas

odpowiedzialności moralnej nawet karnej za wykonane działania.

Obowiązkiem kosmetyczki jest:

1.Rzetelnie informować klienta o wszystkich elementach sprawy, np. o

produkcji, możliwości wyboru.

2.Należy także dać możliwość reklamacji i poinformowania o tym co w

danym produkcie może być negatywne, niekorzystne, złe.

3.Dobre wrażenie. Klient powinien być przez nas otoczony troską, musimy

stworzyć wizerunek godny zaufania, klient musi czuć że dbamy o jego

intencje, że w przypadku błędu przyznamy się do niego. Podejmujemy

działania niwelujące te błędy.

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin