{1}{75}movie info: XVID 640x256 25.0fps 689.3 MB|/SubEdit b.4043 (http://subedit.prv.pl)/ {117}{217}- Wygl�dasz cudownie.|- Dzi�kuj�. {316}{404}Panno Holtz!|Panno Holtz! {435}{479}Musisz ze mn� p�j��, prosz�. {483}{531}- Musisz...|- Prawie si� zaczyna. {535}{605}To Beethoven. {655}{742}Chcia�, abym sta� na skrzydle|i mu pomaga�. {746}{812}Wyobra�asz to sobie?|Sta� przez dwie godziny? {816}{921}Nie potrafi� usta� przez dwie minuty! {929}{985}Musia�em mu powiedzie�,|�e Karla tu nie ma. {989}{1097}By�em na jego miejscu|i jest zaj�te przez Amerykanina {1101}{1162}i jego dwa razy m�odsz� �on�. {1166}{1275}Musisz do niego i��.|On ci� potrzebuje. {1333}{1430}Maestro.|Prosi�e� bym przysz�a. {1462}{1537}- Karl si� nie zjawi�?|- Nie. {1556}{1614}Mo�e jest chory? {1618}{1645}Na pewno. {1649}{1735}Przyszed�by, gdyby m�g�. {1802}{1862}Ja tu jestem. {1866}{1939}Ka�dy my�li, �e ja �yj� w ciszy. {1943}{2000}To nieprawda. {2004}{2077}Moja g�owa jest ca�y czas|wype�niona d�wi�kami. {2081}{2118}Bez przerwy. {2122}{2194}Moim jedynym ukojeniem,|jest zapisa� to. {2198}{2272}B�g atakuje moj� g�ow� muzyk�. {2276}{2363}A p�niej co robi?|Czyni mnie g�uchym. {2367}{2420}Zabrania mi przyjemno�ci,|na kt�r� pozwala ka�demu innemu. {2421}{2532}Us�ysze� moj� prac�.|Czy to mi�uj�cy B�g? {2543}{2635}- Czy to przyjaciel?|- On jest naszym ojcem. {2639}{2734}M�j ojciec by� brutalnym,|zalanym gnojkiem. {2738}{2823}B�g jest moim ojcem, nie rozumiem go. {2839}{2900}Mo�e... {2927}{2987}Mo�e trac� ju� zmys�y? {2991}{3071}Tak oni my�l�.|Wszyscy. {3075}{3105}A ty co my�lisz? {3109}{3216}My�l�, �e B�g do ciebie m�wi.|Wiem to. {3240}{3338}Nie mog� tego zrobi�, Anno Holtz. {3353}{3405}Nie utrzymam orkiestry w ca�o�ci. {3409}{3463}Pomog� ci, maestro. {3467}{3517}Stan� tak, aby� mnie m�g� widzie�. {3521}{3614}Utrzymam rytm,|poka�� ci wej�cia. {3618}{3660}Nie martw si�. {3664}{3749}- S� tu te s�py.|- Tak. {3807}{3929}Arcyksi��e, wszyscy kompozytorowie,|ca�y Wiede�. {3981}{4061}M�j frak, prosz�. {4530}{4590}- Anno Holtz.|- Tak? {4594}{4698}- Wygl�dasz jak kobieta.|- Dzi�kuj�. {4760}{4847}Ale czy umiesz dyrygowa�? {4919}{5035}/- Jeste�my w tarapatach.|/- Bo�e pom� nam. {5281}{5370}Muzyka nigdy si� nie zmienia. {12525}{12756}/Freunde, nicht dieser T�ne! {12907}{13155}/Sondern lasst uns angenehmere anstimmen, {13207}{13485}/und freudenvollere! {13838}{13931}/Freude, sch�ner G�tterfunken {13935}{14017}/Tochter aus Elysium, {14029}{14118}/Wir betreten feuertrunken, {14122}{14210}/Himmlische, dein Heiligtum! {14214}{14301}/Deine Zauber binden wieder {14305}{14383}/Was der Mode Schwert geteilt. {14387}{14482}/Bettler werden F�rstenbr�der, {14491}{14586}/Wo dein sanfter Fl�gel weilt. {14753}{15043}/Seid umschlungen, Millionen! {15076}{15406}/Diesen Kuss der ganzen Welt! {15422}{15728}/Seid umschlungen, Millionen! {15731}{16070}/Diesen Kuss der ganzen Welt! {16184}{16619}/Ihr st�rzt nieder, Millionen? {16695}{17081}/Ahnest du den Sch�pfer, Welt? {17131}{17531}/Such' ihn �ber'm Sternenzelt! {17576}{17929}/�ber Sternen muss er wohnen. {18045}{18136}/Deine Zauber binden wieder, {18130}{18197}/Was die Mode streng geteilt. {18244}{18655}/Alle Menschen werden Br�der, {18674}{19145}/Wo dein sanfter Fl�gel weilt. {23688}{23776}Brawo!|To by�o wspania�e! {23981}{24036}Dzi�kuj� bardzo. {24040}{24096}Maestro!|Kapitalnie. {24100}{24169}- Boskie!|- Wiem. {24180}{24250}Anno! Anno Holtz!|Zrobili�my to! {24254}{24290}- Zrobili�my to!|- Tak! {24294}{24354}Idziemy do tawerny Krenskiego,|chod� �wi�towa� z nami! {24358}{24415}Nie mog� maestro!|Klasztor! {24419}{24465}Siostry!|We� je ze sob�! {24469}{24514}Upij� si�,|poskacz� sobie troch�! {24518}{24538}Dobranoc. {24542}{24613}Brawo maestro! {25941}{26039}Jezu Chryste!|Ty plugawy draniu! {26075}{26101}Anna Holtz. {26105}{26155}S�ysza�a� to?|Gdy wchodzi�a� po schodach. {26159}{26196}Tak, maestro.|Co to jest? {26200}{26231}To "Grosse Fugue". {26235}{26266}Fuga do nowego kwartetu. {26270}{26309}Mam to w g�owie od tygodni. {26313}{26385}Pracowa�em nad tym ca�� noc. {26389}{26422}Co o tym s�dzisz? {26426}{26483}Mog�? {26512}{26585}Tu jest pocz�tek. {26589}{26669}No i?|Podoba ci si�? {26692}{26801}B�d� szczera.|Doceniam twoja szczero��. {26813}{26879}- My�l�, �e jest obrzydliwe.|- Obrzydliwe? {26883}{26953}Oczywi�cie, �e jest obrzydliwe.|Ale czy jest pi�kne? {26957}{26993}- Nie rozumiem.|- Ona nie rozumie. {26997}{27096}To ma zakwestionowa� sens pi�kna. {27239}{27289}Otwieram muzyk� na brzydot�. {27343}{27425}Jak blisko mo�e ona dotrze�|do wn�trza cz�owieka? {27429}{27468}Widzisz?|To tutaj mieszka B�g. {27472}{27532}Nie w niebie, nie w duszy,|ale we wn�trzno�ciach! {27536}{27607}Bo to nimi ludzie odczuwaj�! {27611}{27730}Jelita wwiercaj� si� do nieba,|s� bli�ej o�wiecenia ni� m�zg! {27734}{27859}Nie mo�esz mie� g�owy w chmurach,|p�ki nie pobrudzisz sobie but�w g�wnem. {27863}{27931}Chod�.|Za�piewaj ze mn�! {27935}{27999}No chod�! {28157}{28228}I co?|No i co? {28254}{28302}Przepraszam maestro,|ale nie czuj� tego. {28306}{28333}Oczywi�cie, �e nie rozumiesz. {28337}{28424}Tu nie chodzi o zrozumienie,|tu chodzi o do�wiadczenie mojej pracy. {28428}{28486}To jest nowy j�zyk, Anno Holtz,|j�zyk kt�ry wymy�lam. {28490}{28552}Aby m�wi� o ludzkim odczuwaniu Boga. {28556}{28595}Moim odczuwaniu Boga. {28599}{28655}Po to mi zosta�a� przys�ana,|aby zapisywa� ten nowy j�zyk. {28659}{28724}Jeste� sekretark� Boga. {28728}{28773}Czytasz dla mnie z ruchu jego warg. {28777}{28854}Ale zrozumienie... {28865}{28929}Mam co� dla ciebie. {28933}{29032}Chryste, nie jestem nawet ubrany. {29044}{29088}Gdzie ja to po�o�y�em? {29092}{29137}Tutaj, popatrz. {29141}{29233}To partytura, z kt�rej dyrygowa�em...|dyrygowali�my. {29237}{29305}Popatrz, podpisa�em j� dla ciebie. {29309}{29372}Maestro... {29376}{29443}/Moja droga Anno,|/jeste� anio�em mojej duszy, {29447}{29536}/jeste� r�kami,|/kt�rymi mog� zaufa� po wszelkie czasu. {29540}{29598}No i? {29628}{29756}- To taki zaszczyt, maestro.|- Zas�ugujesz na wi�cej. {29786}{29887}Ja te� mam co� dla ciebie, maestro. {29928}{29973}- Ty to napisa�a�?|- Tak. {29977}{30066}Tonacja c-moll,|moja ulubiona. {30070}{30178}To niesamowite,|nigdy nie widzia�em czego� podobnego. {30182}{30234}To w ca�o�ci twoja praca, tak? {30238}{30323}/To wygl�da obiecuj�co. {30354}{30435}A to, to...|to tutaj. {30599}{30702}To jak intelektualny powiew wiatru. {30820}{30929}Napisane jest ze szczeg�ami,|ale to... {31071}{31118}Wymy�li�a� nowy gatunek muzyczny! {31122}{31191}Pierdzissimo! {31527}{31590}Bo�e.|Ale ubaw. {31594}{31668}Wr��my do pracy. {31672}{31712}O Bo�e, co ja narobi�em? {31716}{31774}Ponios�o mnie.|Anno Holtz, ja nie...! {31778}{31812}Ja nie my�la�em. {31816}{31868}Czasami po prostu nie my�l�! {31872}{31908}/Anno, prosz� zrozum to! {31912}{31966}Anno!|Anno! {31970}{32041}Jestem g�upcem!|Jestem starym, g�uchym g�upcem! {32045}{32175}Da�e� mi dar.|Wi�c dlaczego nie pozwalasz mi go u�y�! {32216}{32315}Dlaczego mi to robisz?|Nie prosi�am o ten dar! {32319}{32354}Czego ode mnie chcesz? {32358}{32401}Anno. {32405}{32530}/Tw�j dar pochodzi od Boga,|/u�yj go, by mu s�u�y�. {32616}{32707}To nie jest moje powo�anie. {32746}{32838}Moim powo�aniem jest muzyka,|przyjecha�am j� tu studiowa�. {32842}{32898}Pracowa�a� z Salierim,|wi�c wiesz o co mi chodzi. {32902}{33009}Nawet nie pozna�am Salieriego.|Pracowa�am z jego pomocnikiem. {33024}{33127}Mia�am 17 lat, on...|by� Francuzem. {33144}{33249}Nie dane mi by�o �piewa� w Operze Paryskiej,|ale przysz�am tutaj. {33253}{33325}A teraz �piewam dla Niego,|ka�dego dnia. {33329}{33421}Tam, gdzie jest bezpiecznie. {33427}{33474}Ty te� tak mo�esz. {33478}{33598}Co ja powiem mojemu ojcu i Klarze?|On tyle dla mnie po�wi�ci�. {33602}{33707}Tego chce tw�j ojciec.|Dlatego ci� tu przys�a�. {33711}{33830}Chce wiedzie�,|�e jeste� tu z nami bezpieczna. {33838}{33912}Niech si� dowie. {34773}{34839}Anno Holtz! {34851}{34923}Gdzie ona jest? {34942}{34986}- O co chodzi?|- ��dam si� z ni� zobaczy�! {34990}{35073}- Kim ty sobie wyobra�asz, �e jeste�?|- Jestem Ludwig van Beethoven! {35077}{35137}Siostry, wyjd�cie st�d. {35141}{35216}- Czego chcesz?|- Przyprowadzisz tu Ann� Holtz. {35220}{35294}- Co...|- Rozkazuj� ci j� tu przyprowadzi�! {35298}{35349}/Wracaj do pokoju! {35353}{35442}Wszystko w porz�dku, matko. {35467}{35538}To dla ciebie. {35566}{35632}Kompozycja. {35645}{35699}- Co ty z tym zrobi�e�?|- Par� poprawek. {35703}{35753}Popatrz, zaznaczy�em nawet dobre fragmenty. {35757}{35817}- To ba�agan.|- Ma potencja�. {35821}{35878}M�wi�em ci, �e dobrze si� zapowiada. {35882}{36007}Pozw�l mi pom�c.|Mo�emy pracowa� nad tym wsp�lnie. {36081}{36150}Anno Holtz... {36161}{36226}Wybacz mi. {36242}{36328}B�agam ci� o wybaczenie. {36368}{36456}Wr�� do mnie, prosz� ci�. {36528}{36588}Prosz�. {36672}{36718}Co? {36722}{36773}Nie rozumiem tego, maestro. {36777}{36860}- Gdzie si� ta cz�� ko�czy?|- Nie ko�czy si�. {36864}{36906}P�ynie... {36910}{36999}Musisz przesta� my�le�|w kategoriach pocz�tku i ko�ca. {37003}{37067}To nie jeden z most�w,|kt�re buduje tw�j cz�owiek z �elaza. {37071}{37141}To �ywe stworzenie. {37145}{37280}Niczym nabieraj�ce kszta�t chmury|lub nadci�gaj�cy przyp�yw. {37284}{37376}- Ale jak to dzia�a muzycznie?|- To nie dzia�a, to ro�nie. {37380}{37460}Pierwsza cz�� staje si� drug�. {37464}{37556}Jedna idea umiera,|rodzi si� nast�pna. {37560}{37618}W twojej pracy wida� obsesj�|na punkcie struktury, {37622}{37671}my wybieramy w�a�ciw� form�. {37675}{37758}Ubra�a� to w g�osy|m�wi�ce w tobie. {37762}{37823}Ja tak naprawd� nie s�ysza�em siebie,|dop�ki nie og�uch�em. {37827}{37925}Teraz chc�,|aby� ty by�a g�ucha. {37931}{38013}Sugerujesz, �e musz� odnale�� w sobie cisz�, {38017}{38148}- aby us�ysze� muzyk�.|- Tak, tak, cisza jest kluczem. {38171}{38232}Cisza pomi�dzy ha�asem. {38236}{38352}Gdy ta cisza ci� okryje,|twoja...
linuxinvaders