MODUŁ A.doc

(23 KB) Pobierz
MODUŁ A

MODUŁ A

1. który zawór kingstonowy na przedstawionym schemacie powinien zostać otwarty w przypadku żeglugi na płytkim akwenie (tylko chłodzenie):

- B

2. do chłodzenia siłowni przy zasilaniu z agregatu awaryjnego wykorzystuje się:

- pompę 3

3. praca instalacji wody morskiej z otwartymi zaworami obydwu koszy kingstonowych jest:

- nie zalecana

4. praca równoległa obydwu chłodnic centralnych po stronie wody morskiej jest:

- nie zalecana

5. czy przedstawiona instalacja wody morskiej zapewnia możliwość krótkotrwałej pracy w przypadku równoczesnego całkowitego zanieczyszczenia koszy kingstonowych dennego i burtowego:

- tak – zaworem F, po przestawieniu regulatora w tryb pracy „manual”

 

MODUŁ B

6. przepływu wody chłodzącej LT, w ruchu morskim siłowni, w sytuacji, gdy temperatura wody HT jest niższa niż wymagana odbywa się poprzez zawory:

- S,V

7. na przedstawionym schemacie instalacji chłodzenia woda HT:

- oddaje ciepło do wody morskiej za pośrednictwem wody LT

- oddaje ciepło do wody morskiej bezpośrednio poprzez chłodnicę, z pominięciem innych ......

8. podgrzewacz wody HT instalacji chłodzenia jest podgrzewaczem:

- parowym

9. ubytki wody słodkiej w obiegu LT instalacji chłodzenia siłowni uzupełniane są:

- samoczynnie ze wspólnego zbiornika kompensacyjnego obiegów LT i HT

10. podczas portowego ruchu siłowni powinna pracować pompa:

- 3

- 6

 

MODUŁ C

11. przed rozruchem zespołu prądotwórczego należy otworzyć zawory:

- B,D

12. pompami podwieszonymi są pompy:

- 1,2,4,5

13. pompa nr 3:

- jest pompą przesmarowania wstępnego

- powinna zostać uruchomiona przed rozruchem silnika

14. podczas rozruchu siłowni ze stanu zimnego, położenie zaworu „A”:

- powinno umożliwiać pobór paliwa z gałęzi instalacji oznaczonej „From Fuel Oil System”

15. aby umożliwić pracę zespołu prądotwórczego w trybie automatycznym należy ustawić kontrolkę sterowania w pozycję:

- „REMOTE”

16. w trakcie jazdy morskiej należy zapewnić otwarcie zaworów:

- R,V

17. podczas wirowania paliwa ciężkiego ze zbiornika rozchodowego do zbiornika rozchodowego należy otworzyć zawory:

- C

18. odwadnianie zbiorników paliwa:

- jest możliwe zaworami K i S

- jest możliwe zaworami A i E

19. praca równoległa wirówek 1 i 2 jest:

- zalecana gdy wydatek pojedynczej wirówki jest za mały

20. brak przepływu paliwa ciężkiego zaworami L, N może być spowodowany

- zbyt niską temperaturą (krzepnięciem) paliwa

 

MODUŁ E

21. temperatura wody zasilającej kocioł (w skrzyni cieplnej) powinna być:

- niższa od temperatury wrzenia wody przy ciśnieniu atmosferycznym

Zgłoś jeśli naruszono regulamin