Opis gry czas gry: 30-60 minutØ liczba graczy: 6-40Ø rodzaj gry: zespołowaØ miejsce gry: na dworze, w nocyØ gra dla: harcerzy, harcerzy starszychØ Potrzebne rzeczy • latarka (jakieś migoczące światło) Zasady gry Grupa osób przygotowujących grę rozstawia w lesie lampy lub latarki. Jeden z prowadzących zostaje w „bazie”. Jego zadaniem jest podzielenie graczy na tyle grup ile jest świateł oraz rozdanie im „żyć” (paski krepiny zawiązane na ramieniu). Na umówiony głośny znak (np. gwizdek) gracze ruszają do lasu by odzyskać światełka. W na ten sam znak prowadzący grę zapalają swoje latarki. Ich zadaniem jest bronić świateł. Obrońcy mogą zabierać atakującym „życie” (zrywając im krepinę z ręki). Tylko gracze z „życiem” mogą zabierać lampki. By odzyskać „życie” gracz musi wrócić do bazy i odpowiedzieć na pytanie. Wygrywa grupa, która przyniesie do bazy więcej świateł. W przypadku remisu liczy się ilość graczy z „życiem”. Tłumaczenie: Maja Kacprzak
danyspeed