Idealny pracownik - Miłosz Młynarz.pdf
(
573 KB
)
Pobierz
106414497 UNPDF
Niniejsza
darmowa publikacja
zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytaæ ten tytuł w pełnej wersji
kliknij tutaj
.
Niniejsza publikacja mo¿e byæ kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wył¹cznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora
sklepu na którym mo¿na
nabyæ niniejszy tytuł w pełnej wersji
. Zabronione s¹
jakiekolwiek zmiany w zawartoœci publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania siê jej
od-sprzeda¿y, zgodnie z
regulaminem serwisu
.
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
internetowym
e-booksweb.pl - Audiobooki, ksi¹zki audio,
e-booki
.
Niniejszy ebook jest
własnością prywatną
.
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana,
ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana, powielana, ani
odczytywana w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody
wydawcy. Zabrania się jej publicznego udostępniania w Internecie,
oraz odsprzedaży zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 26.04.2007
Tytuł: Idealny pracownik
Autor: Miłosz Młynarz
Wydanie II
ISBN: 978-83-7521-254-9
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL:
kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
..............................................................................................5
1.
REKRUTACJA A PSYCHOLOGIA
...................................................9
Teorie psychologiczne w rekrutacji
..............................................................9
Znaczenie omówionych podejść teoretycznych w
psychologii
................12
PROWADZENIE REKRUTACJI
....................................................14
Czynności wstępne
.....................................................................................14
Kto ma to zrobić, czyli
łapanka
na
poszukiwacza
.....................................15
Stworzenie opisu stanowiska i
profilu
kandydata
....................................17
Stworzenie wykazu cech wymaganych
od
kandydata
...............................19
Zaprojektowanie procesu rekrutacji,
.......................................................20
Własny kwestionariusz czy
dokumenty
nadsyłane?
..........................21
Testy i rozmowy: przebieg,
instrukcje,
ocena
wyników
....................22
Zapewnienie warunków lokalowych
i sprzętowych
..........................23
Tworzenie i zamieszczanie ogłoszenia
......................................................24
Gdzie (Internet, inne media), jak długo, w
jaki sposób?
..................24
Logo własne czy pośrednika
..............................................................26
Podawany kontakt
.............................................................................26
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych
.....................................27
Zarządzanie przepływem kandydatów, czyli baza, baza über alles
..........27
Bieżące uzupełnianie bazy
..................................................................31
Listy obecności
....................................................................................31
Komunikacja i umawianie kandydatów
...................................................32
Rozmowy telefoniczne
........................................................................33
Telegramy
...........................................................................................35
Mail
.....................................................................................................35
Kontakty osobiste
..............................................................................36
Listy odmowne
...................................................................................37
ETAPY PROCESU REKRUTACJI
.................................................39
Analiza aplikacji
.........................................................................................40
Kryteria oceny, sugerowane grupy ocen
............................................40
...........................................................................................................42
3.2.1.
Rodzaje i tematyka
.............................................................................43
Skala ocen
...........................................................................................46
Prowadzenie sesji
...............................................................................48
Zapobieganie oszustwom
...................................................................51
Plan sesji testów
..................................................................................51
Rozmowa
....................................................................................................52
Prowadzenie notatek
..........................................................................52
Dbanie o kontakt
................................................................................53
Tworzenie dobrego nastroju
..............................................................55
Plan rozmowy a wykaz cech
...............................................................56
Plan czasowy, punktualność
..............................................................56
Reguła 20/80
.....................................................................................57
Trudni rozmówcy
...............................................................................58
Niedoświadczony rozmówca
.............................................................59
Pierwsze wrażenie – jak mu nie ulec
.................................................59
Trudne pytania
.................................................................................60
Ocena rozmowy
.................................................................................61
Rozmowa finałowa
....................................................................................63
Czego unikać?
.....................................................................................63
WSTĘP
1.1.
1.2.
2.
2.1.
2.2.
2.3.
2.4.
2.5.
2.5.1.
2.5.2.
2.5.3.
2.6.
2.6.1.
2.6.2.
2.6.3.
2.6.4.
2.7.
2.7.1.
2.7.2.
2.8.
2.8.1.
2.8.2.
2.8.3.
2.8.4.
2.8.5.
3.
3.1.
3.1.1.
3.2.
Testy
3.2.2.
3.2.3.
3.2.4.
3.2.5.
3.3.
3.3.1.
3.3.2.
3.3.3.
3.3.4.
3.3.5.
3.3.6.
3.3.7.
3.3.8.
3.3.9.
3.3.10.
3.3.11.
3.4.
3.4.1.
Negocjacje płacowe
............................................................................63
Sprawdzanie wiedzy fachowej
...........................................................64
Czas na pytania
..................................................................................64
3.5.
Decyzja o zatrudnieniu
..............................................................................65
Wyniki kandydata w procesie rekrutacji
...........................................65
Ocena wiedzy fachowej
......................................................................65
NIEFORMALNE PROBLEMY
REKRUTACJI
................................66
4.1.
Znajomi i osoby polecone
..........................................................................67
4.2.
Niewłaściwy przepływ informacji między
działami
.................................68
4.3.
Niewłaściwy stosunek do
procedur
rekrutacji
.........................................69
4.4.
Ginąca dokumentacja
................................................................................70
4.5.
Udzielanie informacji zwrotnych
...............................................................71
4.6.
Skargi kandydatów
....................................................................................72
PROBLEMY PRAWNE
.................................................................74
5.1.
Ochrona danych osobowych
......................................................................74
...........................................................................................75
DODATEK
........................................................................................76
ZAKOŃCZENIE
................................................................................82
5.2.
Dyskryminacja
3.4.2.
3.4.3.
3.4.4.
3.5.1.
3.5.2.
4.
5.
Plik z chomika:
angela_38
Inne pliki z tego folderu:
jak prowadzić księgę przychodów i rozchodów. wydanie ii cała książka.pdf
(7960 KB)
Księga Przychodów i Rozchodów. Wszystko, co musisz wiedzieć o rozliczaniu działalności gospodarczej.pdf
(825 KB)
Ocena Efektywności Projektów Inwestycyjnych - ebook.pdf
(923 KB)
Jak wygrać w biznesie - Marek Zabiciel - ebook.pdf
(2591 KB)
Mity marketingowe. Marketing bez bzdur, iluzji i fałszywych założeń - ebook.pdf
(2188 KB)
Inne foldery tego chomika:
!!! UWAGA OSZUŚCI !!!
!!!! DO POCZYTANIA
2002 - Tybet-Krzyk Śnieżnego Lwa (Tibet- Cry Of The Snow Lion)
audiobook
Autopsja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin