instrukcja programowania ESGI 2_ver.2.05.pdf

(967 KB) Pobierz
Instrukcja przygotowania i
programowania układu zasilania
gazem LPG
ESGI 2
Cz. II
Instrukcja przygotowania i programowania
systemu ESGI
1
792130687.022.png
 
792130687.023.png
Dane techniczne centrali
Vs
Napięcie zasilania
0...16V
V i_an
Napięcie wejściowe
analogowe
0...5V
Vi-dgt
Napięcie wejściowe
cyfrowe
0..16V
Vo
Napięcie wyjściowe
0..Vs
Io
Prąd elektrozaworów
LPG
4,5A
Iinj
Prąd wtryskiwaczy
4,5A
I_st-by
Prąd spoczynkowy
0,048 A
Is
Prąd w stanie
gotowości
0.060 A
Is-p
Maksymalny prąd
sterownika
14A
T
Zakres temperatury
-20 ° C/+125 °C
Ts
Zwłoka zadziałania
zabezpieczeń
<1s
2
792130687.024.png 792130687.001.png 792130687.002.png 792130687.003.png 792130687.004.png 792130687.005.png 792130687.006.png 792130687.007.png 792130687.008.png 792130687.009.png 792130687.010.png 792130687.011.png 792130687.012.png 792130687.013.png 792130687.014.png 792130687.015.png 792130687.016.png 792130687.017.png 792130687.018.png
Okno główne
Okno główne jest zawsze widoczne niezależnie od wybranego panelu ustawień lub odczytów i
pozwala na ciągłą kontrolę wszystkich niezbędnych parametrów pracy silnika podczas zmiany
ustawień czy adaptacji.
1. Plik
- odczyt parametrów z pliku
- zapis parametrów do pliku
- RESET – przywrócenie ustawień fabrycznych
- wyjście z programu
2. Porty
- podłączenie komunikacji (autodetekcja)
- odłączenie komunikacji ze sterownikiem
- wybór ręczny portu COM komputera
3. Język
- wybór języka interfejsu
4. Sonda lambda 1
5. Sonda lambda 2
- okno wskaźnika uaktywnia się po podłączeniu sondy lambda, zakres ustawia się automatycznie
w zależności od typu sondy (0-1V, 0-5V\) System pozwala na wizualizację wszystkich
dostępnych modeli napięciowych sond lambda
6. Podłączenie komunikacji (autodetekcja)
- za pomocą przycisku możemy podłączyć lub rozłączyć komunikację z komputerem np. w
przypadku konieczności zmiany portu lub w przypadku uśpienia sterownika (w przypadku braku
3
792130687.019.png
sygnału zasilania sterownik po ok. 5 minutach rozłączy komunikację przechodząc w stan
uśpienia celem minimalizacji poboru prądu spoczynkowego
7. Wskaźnik napięcia zasilania
- wskaźnik ma na celu zdiagnozować spadki napięcia zasilania wpływające na niestabilność
pracy sterownika wynikające np. z niewłaściwego podłączenia zasilania 12V lub braku właściwej
masy
8. Sygnalizacja stanu komunikacji sterownika z komputerem
9. Wskaźnik temperatury gazu LPG
- wskazuje temperaturę gazu w filtrze fazy lotnej – odczyt w postaci cyfrowej w stopniach C jak i
w postaci graficznej
10. Wskaźnik temperatury reduktora
- odczyt w postaci cyfrowej w stopniach C jak i w postaci graficznej
11. Przełącznik BENZYNA/GAZ
- przełącznik pozwala na ręczne przełączanie rodzaju paliwa wprost z programu
- rodzaj paliwa sygnalizowany jest odpowiednim kolorem (benzyna-czerwony, gaz – zielony)
- nad przełącznikiem znajduje się wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku LPG
12. Wskaźnik obrotów silnika
- obroty są pokazane zarówno cyfrowo jak i w postaci wskaźnika zegarowego
- w przypadku niewłaściwych wskazań należy sprawdzić poprawność podłączenia sygnału
obrotów oraz wybrać właściwe ustawienia w panelu PETROL
13. Wskaźnik ciśnienia gazu LPG pomiędzy wtryskiwaczem i kolektorem dolotowym
- odczyt w postaci cyfrowej i za pomocą wskaźnika liniowego (wartość różnicowa)
14. Wskaźnik podciśnienia w kolektorze ssącym MAP
- odczyt w postaci cyfrowej i za pomocą wskaźnika liniowego
15. Wybór odpowiedniego panelu ustawień sterownika
- panel PETROL
- panel LPG
- panel ADAPTACJA
- panel MAPA
- panel ERROR
- panel OSCYLOSKOP
- panel PRZEŁĄCZNIK
- panel SERWIS
- panel INFO
16. Wyłączniki wtryskiwaczy gazowych poszczególnych cylindrów
Umożliwiają odłączenie poszczególnych wtryskiwaczy gazowych. Po odłączeniu wtryskiwacza
sterownik przełącza zasilanie danego cylindra na benzynę. Pozwala to na zdiagnozowanie
uszkodzonego jednego lub kilku wtryskiwaczy gazowych poprzez obserwację zmiany
parametrów. Przełączenie na zasilanie benzyną danego cylindra jest sygnalizowane zmianą
koloru przycisku z zielonego na czerwony
Wtryskiwacze nieaktywne są podświetlone na kolor szary(np. wtryskiwacze 5 – 8 dla silnika 4-
cylindrowego)
4
792130687.020.png
17. Wybór wizualizacji parametrów dla danego cylindra
- po zaznaczeniu odpowiedniej pozycji wskaźniki 18 i 19 wskazują odpowiednie parametry dla
wybranego cylindra
18. Czas wtrysku gazu dla wybranego wtryskiwacza gazowego w ms
- wybór odczytu dla danego cylindra umożliwiają okienka 17
19. Czas wtrysku benzyny dla wybranego cylindra w ms
- wybór odczytu dla danego cylindra umożliwiają okienka 17
Panel PETROL
1. Ilość cylindrów
- wybór ilości cylindrów silnika w którym zainstalowano system ESGI
- możliwe opcje wyboru: 3, 4, 5, 6, 8 cylindrów
2. Impulsy sygnału obrotów RPM
- możliwe opcje: cewka pojedyncza (cewka na cylinder), cewka podwójna, układ
wielocylindrowy (rozdzielacz, moduł zapłonowy)
- należy wybrać odpowiedni parametr tak aby uzyskać prawidłowe wskazania obrotów RPM
zgodne np. z obrotomierzem samochodu
3. Sygnał RPM
- Low 5V – sygnał z czujników np. sygnał obrotomierza z ECU
- High 12V – sygnał z cewki zapłonowej
5
792130687.021.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin