METODYKA EGZAMIN
dr Guła
1.Biorąc pod uwagę grupę wiekową oraz jej liczebność (20osób) ustal temat lekcji. Następnie w oparciu o założenia metody małych obwodów ćwiczebnych dokładnie opisz zadania uczniów oraz przedstaw graficznie organizację zajęć
Temat: Doskonalenie chwytów, podań i kozłowania piłki koszykowej
Zadania szczegółowe:
–zadanie z zakresu sprawności motorycznej:
Orientacja w przestrzeni – podania i chwyty piłki w ruchu – gra w żywego kosza (♣)
–zadanie z zakresu umiejętności:
Uczeń będzie umiał wykonać kozłowanie piłki po slalomie ze zmianą ręki kozłującej (■)
–zadanie z zakresu wiadomości:
Uczeń będzie wiedział jak kozłować piłkę w bezpośrednim kontakcie z przeciwnikiem –
przedstawi argumenty wskazujące na konieczność kozłowania piłki „ręką dalszą od przeciwnika””
(♠)
–zadanie usamodzielniające ucznia (wychowawcze):
Uczeń pomaga nauczycielowi – rozdaje, zbiera sprzęt i liczy punkty (♥)
Cel zadania
Treść zadania
Metoda realizacji zadań ruchowych
Czas, liczba powtórzeń
Uwagi organizacyjne i metodyczne
3.rozgrzewka
(♣)(♥)(♠)
zabawa ożywiająca
1.”Berek z podaniami piłki”
(Jedna osoba jest berkiem, pozostali uczniowie uciekając przed berkiem podają sobie piłki (nie można trzymać dłużej piłki jak berek przy tej osobie wykona obrót o 360°). Berek może dotknąć ucznia który w danym momencie nie trzyma piłki e rękach. Osoba dotknięta przez berka zamienia się z nim rolą.
2.zabawa z piłkami w ‘lustro”.
(Jeden z pary kozłując piłkę wykonuje dowolne ćwiczenia rozgrzewające np. krążenia ramion, wymachy, skłony, przysiady, kolega naśladuje go. Po 3 min zmiana)
3.”Berek zabierz ogonek”
(Z grupy wyznaczamy 2 berków. Wszyscy otrzymują piłki, a uciekający szarfy, których końce wkładają z tyłu za spodenki tak, aby zwisały ich ogonki. Zadaniem berka jest odebranie szarfy którejś z osób, jak to zrobi następuje zmiana berka. Wszyscy poruszają się kozłując piłkę)
zabawowa klasyczna
zadaniowa ścisła
3 minuty
6 minut
3minuty
na grupę 2,3 piłki; podział uczniów na 2,3 osobne zespoły; nie może być 2 piłek w jednym zespole ze względów bezpieczeństwa
uczniowie dobierają się w pary, każdy uczeń ma piłkę
uczniowie posługują się dowolną ręką podczas kozłowania i sami decydują, jak bronić się przed utratą ogonka
II
kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności w różnych zakresach
(♣)(■)(♠)(♥)
1 obwód
(zadanie główne):
„doskonalenie kozłowania P i L ręka”
2 obwód (zadanie dodatkowe): „doskonalenie podań i chwytów piłki”
3 obwód (zadanie dodatkowe):
1.kozłowanie piłki wzdłuż sali ze zmiana ręki kozłującej; z jednej części sali P ręką, z drugiej L ręką
2.kozłowanie z wyminięciem napotkanej przeszkody z jednoczesna zmianą ręki kozłującej
3.slalom z kozłowaniem piłki ręką P i L
4.slalom po obwodzie koła z wymijaniem i okrążeniem pachołków
1.ćwiczenia w czwórkach. Piłki podawane są równolegle, a po każdym podaniu ćwiczący zmieniają się miejscami
2.podania piłki w czworoboku z zaakcentowaniem wyjścia do podania
3.ćwiczący poruszają się po obwodzie koła wykonując podania ze stałym środkowym
4.podania wykonane w ruchu
Gra w „Żywego kosza”
(Dwie drużyny, z każdej wyznaczony jest jeden zawodnik do roli żywego kosza. Zajmuje on miejsce na materacu położonym na środkowej części linii końcowej boiska przeciwnika i tylko po materacu może on się poruszać. Pozostali zawodnicy poruszają się w sposób dowolny (wg przepisów koszykówki), aby podać piłkę do żywego kosza. Uchwycenie piłki, przez żywego kosza bezpośrednio od zawodnika swojej drużyny daje jeden punkt. Drużyna bez piłki stara się przejąć piłkę i nie dopuścić do chwytu piłki przez żywego kosza drużyny przeciwnej).
pierwsze 3 obwody metodą
małych obwodów ćwiczebnych
2 minuty
2 x 1minuta
Po 1 min
zmiana dwójek, zmieniających pozycję
2 x 4min
1, 2 osoby
4 osoby
4–6 osób
2 drużyny na 1 połowie sali,
2 drużyny na 2 połowie sali
2.Co to jest projekt, program i plan? Wymień i opisz cechy dobrego planu
Projekt – to obmyślony sposób działania, ale jeszcze nie zaakceptowany, inaczej program lub plan
działania nie przyjęty (jeszcze) do realizacji
...
Donia12-awf