Photoshop 6. Korepcja i separacja - Kluczem w korekcji koloru jest K.pdf

(1622 KB) Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Photoshop 6.
Korekcja i separacja.
Vademecum profesjonalisty
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
Autor: Dan Margulis
T³umaczenie: Joanna Pasek
ISBN: 83-7197-761-1
Guide to Color Correction
Format: B5, stron: 374
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Nowe wydanie znanej ksi¹¿ki zosta³o dostosowane odpowiednio do zmian, jakie
zachodz¹ w naszej bran¿y. Uwzglêdni³em w³asne, nowe pomys³y oraz sugestie tych,
którzy zapoznali siê z wczeniejszymi wydaniami. Blisko po³owa materia³u jest nowa.
Czytelnicy poprzednich wydañ przekonaj¹ siê, ¿e rozdzia³y od 1. do 6. s¹ doæ podobne,
choæ zmieni³em niektóre obrazki na inne, lepiej ilustruj¹ce temat, i przepisa³em na nowo
kilka fragmentów rozdzia³u 2.
W rozdzia³ach 2. — 5., dla uproszczenia, pracowaæ bêdziemy ca³y czas w trybie CMYK,
choæ wiêkszoæ cyfrowych obrazów zaczyna swe istnienie w innych trybach.
W rozdziale 6. omówimy dok³adnie proces separacji, k³ad¹c szczególny nacisk na GCR.
Kolejne trzy rozdzia³y powiêcimy zwi¹zkom miêdzy poszczególnymi przestrzeniami
kolorów; te trzy rozdzia³y zosta³y znacznie zmienione w porównaniu z ostatnim
wydaniem. Zastanowimy siê, miêdzy innymi, w jakich przypadkach korzystna mo¿e byæ
praca w RGB lub LAB. Wszystko o kalibracji oraz o precyzji procesu separacji
znajdziesz w rozdzia³ach 10. — 12., które s¹ ca³kowicie nowe. W rozdziale 10. omawiaæ
bêdziemy podstawy kalibracji, a w rozdziale 11. ustawienia koloru Photoshopa. Rozdzia³
12., na ¿¹danie Czytelników, zosta³ w ca³oci powiêcony najbardziej
skomplikowanemu zagadnieniu zwi¹zanemu z kalibracj¹; przyrostowi punktu
rastrowego. Jak zwykle, postaramy siê raczej daæ ca³ociowy obraz zagadnienia ni¿
zbiór szczegó³owych receptur przeznaczonych dla u¿ytkowników bie¿¹cej wersji
Photoshopa.
Aby przetrzeæ drogê tej nowej technice, uaktualni³em ca³y rozdzia³ 13., w którym
omawiana jest konwersja kolorowych obrazów do obrazów czarno-bia³ych. Rozdzia³ ten
uchodzi³ za niezmiernie nowatorski, gdy opublikowano go po raz pierwszy w roku 1994,
tak ¿e w wydaniu z roku 1998 pozostawi³em go bez zmian. Zasady takiej konwersji s¹
wci¹¿ takie same, lecz ich objanienie jest teraz bardziej przystêpne.
Rozdzia³ 14. powiêcony jest rozmaitym rodzajom rozdzielczoci, z jakimi miewamy do
czynienia, a rozdzia³ 15. dotyczy zjawiska mory, przy czym sporo uwagi powiêcono
obrazom skanowanym z rastrowanych orygina³ów. Te dwa rozdzia³y nie ró¿ni¹ siê wiele
od swych odpowiedników z roku 1998. Ostatni rozdzia³ koñczy siê tym samym, co
niegdy, sympatycznym obrazkiem z kuflem piwa. Nie licz¹c jednak tego jednego
przyk³adu, jest ca³kiem nowy. W oddzielnej ramce znajdziesz tam krótkie omówienie
zasad postêpowania z obrazem; ta ci¹gawka pomo¿e ci opracowaæ w³aciw¹ strategiê.
To podsumowanie wiadomoci zawartych w tej ksi¹¿ce. Stara³em siê przedstawiæ
proces mylowy, jaki powinnimy zastosowaæ przy analizie ka¿dego nowego obrazu.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
125157025.051.png 125157025.062.png 125157025.073.png 125157025.074.png
Spis treci
3
Spis treci
Wprowadzenie 9
1. Co powinnimy zrobiæ
z tym zdjêciem?
Wstêp 17
Definicja jakoci 18
Cele manipulowania kolorem 19
Czy powinnimy dorównaæ orygina³owi? 19
Dorównaæ wyobra¿eniu 22
Ty bêdziesz sêdzi¹ 23
Standard CMYK 25
Osiem zagadkowych kana³ów 27
Kolory dope³niaj¹ce 28
Si³a krzywych 30
Wszystkie narzêdzia, których mo¿esz
kiedykolwiek potrzebowaæ 31
2. Korekcja kolorów
za pomoc¹ liczb
Wstêp 35
Podstawowy cel korekcji 36
Magiczne liczby 37
Szukaj pewniaka 39
Rysowanie krzywych: krok pierwszy 42
Naprawiamy Nowy wiat 45
Naprawiamy samochody (i nie tylko) 46
Intencja fotografa 49
Zobaczy ró¿owego konia 51
Za³o¿ysz siê? 51
Liczby i oceny 54
125157025.001.png 125157025.002.png 125157025.003.png 125157025.004.png 125157025.005.png 125157025.006.png 125157025.007.png 125157025.008.png 125157025.009.png 125157025.010.png 125157025.011.png 125157025.012.png 125157025.013.png
4
Spis treci
3. Im bardziej stroma krzywa,
tym wiêkszy kontrast
Wstêp 57
Pod warunkiem, ¿e ³apie myszy 59
Zdjêcia high key i low key 61
Wyp³yñmy na g³êbsze wody 63
Jak potraktowaæ nieg? 65
Poprawiamy efekty dzia³ania maszyny 69
O kontracie i jego cenie 72
4. Precyzyjne wyostrzanie
Wstêp 75
Jak filtr Unsharp Mask (Wzmocnienie)
oszukuje oczy 76
Cztery grzechy miertelne wyostrzania 76
Omijanie problemów 78
Mój w¹ski margines 80
Kilka nowych zmarszczek 81
Parametry wyostrzania 83
Mo¿e to jej urok, a mo¿e...wyostrzenie 85
B³yskotki 88
Najwa¿niejsza jest precyzja 88
Strze¿ siê bia³ych obwódek 90
Kilka ostrych s³ów 93
5. Mieszanie kana³ów
jest jak poezja
Wstêp 95
Chronimy to, co najs³absze 98
Z mchu i paproci 99
Soczyste owoce 101
Rytm zbli¿aj¹cych siê kroków 103
Styl tamtych czasów 105
Czerwona sukienka 108
Na ³asce grafika 109
125157025.014.png 125157025.015.png 125157025.016.png 125157025.017.png 125157025.018.png 125157025.019.png 125157025.020.png 125157025.021.png 125157025.022.png 125157025.023.png 125157025.024.png 125157025.025.png 125157025.026.png 125157025.027.png 125157025.028.png 125157025.029.png 125157025.030.png 125157025.031.png 125157025.032.png
Spis treci
5
6. Kluczem w korekcji koloru jest K
Wstêp 113
Hipotetyczny system kolorów 114
Czarny jak pomarañczowy 115
GCR je¿eli masz w¹tpliwoci, to go nie u¿ywaj 11 6
Kiedy wiêcej czarnego oznacza lepszy rezultat 119
Elastycznoæ podczas drukowania 121
Powtarzalnoæ z GCR 122
B³otniste kolory a ustawienia CMYK 123
Korekcja za pomoc¹ GCR 125
Wyró¿nianie kolorów neutralnych 125
Ksi¹¿ê ciemnoci 126
Jak zachowaæ szczegó³y w cieniach 129
Jak uratowaæ cienie, których prawie nie ma 132
Czy potrafisz to przeczytaæ? 135
Nadlewanie (trapping) 137
Znajdowanie odpowiednika koloru Pantone 138
Wszystko do siebie pasuje 141
7. RGB to CMY
Wstêp 143
Interwencja policji nafarbienia 144
Krzywa przyrostu punktu rastrowego 146
Krótki prolog 148
Subtelne ró¿nice 149
Kontrast w górê! 151
Co zrobiæ z p³askimi kana³ami? 152
Poprawiamy owietlenie 153
Cyjan, wszêdzie cyjan 155
Co z pracami, które pozostan¹ w RGB? 157
8. HSB to LAB
Wstêp 159
HSB i LAB 160
Gdy jaskrawe kolory nie s¹ po¿¹dane 161
Nasycenie i dystans 162
Ostra jazda na kanale L 165
Zarówno prosty, jak i skomplikowany 166
Urok staroci 169
Eksperymenty z A i B 170
Zalety korekcji krzywych AB 172
Zmiana kszta³tu krzywych AB 173
Najlepszy kana³ do rozmycia 175
Deklaracja niepodleg³oci 176
Trochê st¹d, trochê stamt¹d 179
125157025.033.png 125157025.034.png 125157025.035.png 125157025.036.png 125157025.037.png 125157025.038.png 125157025.039.png 125157025.040.png 125157025.041.png 125157025.042.png 125157025.043.png 125157025.044.png 125157025.045.png 125157025.046.png 125157025.047.png 125157025.048.png 125157025.049.png 125157025.050.png 125157025.052.png
6
Spis treci
9. Wszystkie przestrzenie kolorów
s¹ jedn¹
Wstêp 183
Prawdziwy smak malin 185
Zbierzmy wszystko do jednego koszyczka 186
Szczególny przypadek 188
Czasy siê zmieniaj¹ 189
B³êkity i karmazyny 191
Ka¿de ziarnko piasku 194
Pukaj¹c do nieba bram 196
Bia³y marmur 198
Z³ota dziewczyna 201
Znajdowanie w³aciwego kana³u do maskowania 201
Schody, krok po kroku 203
Inne mo¿liwoci 205
Pocz¹tek koñca 205
10. Niech wszystko wygl¹da
tak samo
Wstêp 209
Na raka i tr¹dzik 210
Esencja duchowoci 212
Niedoskona³a metoda tradycyjna 213
Niedoskona³a alternatywa 214
Niedoskona³a zbiorowa m¹droæ 216
mietnisko historii 218
Najlepsze z obu wiatów 222
O naukowcach i artystach 224
Ca³a ta greka 225
Widzisz wzór? 226
System, który dzia³a 228
Najlepsze urz¹dzenie pomiarowe 229
11. Ustawienia kolorów
i opcje separacji
Wstêp 233
Podobieñstwa i ró¿nice 234
Kwestia gustu 235
RMK i PPMK 236
Podstawowa regu³a smutna, ale prawdziwa 238
Nowe okno ustawieñ koloru Photoshopa 6 242
Ustalamy s³ownictwo 243
RGB: z jednego wiele 244
CMYK: wracamy do podstaw 249
Bardziej dojrza³y sposób korzystania
ze znaczników 252
Wype³nianie dziur 257
Za wiele szumu 257
125157025.053.png 125157025.054.png 125157025.055.png 125157025.056.png 125157025.057.png 125157025.058.png 125157025.059.png 125157025.060.png 125157025.061.png 125157025.063.png 125157025.064.png 125157025.065.png 125157025.066.png 125157025.067.png 125157025.068.png 125157025.069.png 125157025.070.png 125157025.071.png 125157025.072.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin