Photoshop 6. Korepcja i separacja - Kluczem w korekcji koloru jest K.pdf
(
1622 KB
)
Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Photoshop 6.
Korekcja i separacja.
Vademecum profesjonalisty
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
KATALOG ONLINE
Autor: Dan Margulis
T³umaczenie: Joanna Pasek
ISBN: 83-7197-761-1
Tytu³ orygina³
u:
Professional Photoshop 6: The Classic
Guide to Color Correction
Format: B5, stron: 374
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Nowe wydanie znanej ksi¹¿ki zosta³o dostosowane odpowiednio do zmian, jakie
zachodz¹ w naszej bran¿y. Uwzglêdni³em w³asne, nowe pomys³y oraz sugestie tych,
którzy zapoznali siê z wczeniejszymi wydaniami. Blisko po³owa materia³u jest nowa.
Czytelnicy poprzednich wydañ przekonaj¹ siê, ¿e rozdzia³y od 1. do 6. s¹ doæ podobne,
choæ zmieni³em niektóre obrazki na inne, lepiej ilustruj¹ce temat, i przepisa³em na nowo
kilka fragmentów rozdzia³u 2.
W rozdzia³ach 2. — 5., dla uproszczenia, pracowaæ bêdziemy ca³y czas w trybie CMYK,
choæ wiêkszoæ cyfrowych obrazów zaczyna swe istnienie w innych trybach.
W rozdziale 6. omówimy dok³adnie proces separacji, k³ad¹c szczególny nacisk na GCR.
Kolejne trzy rozdzia³y powiêcimy zwi¹zkom miêdzy poszczególnymi przestrzeniami
kolorów; te trzy rozdzia³y zosta³y znacznie zmienione w porównaniu z ostatnim
wydaniem. Zastanowimy siê, miêdzy innymi, w jakich przypadkach korzystna mo¿e byæ
praca w RGB lub LAB. Wszystko o kalibracji oraz o precyzji procesu separacji
znajdziesz w rozdzia³ach 10. — 12., które s¹ ca³kowicie nowe. W rozdziale 10. omawiaæ
bêdziemy podstawy kalibracji, a w rozdziale 11. ustawienia koloru Photoshopa. Rozdzia³
12., na ¿¹danie Czytelników, zosta³ w ca³oci powiêcony najbardziej
skomplikowanemu zagadnieniu zwi¹zanemu z kalibracj¹; przyrostowi punktu
rastrowego. Jak zwykle, postaramy siê raczej daæ ca³ociowy obraz zagadnienia ni¿
zbiór szczegó³owych receptur przeznaczonych dla u¿ytkowników bie¿¹cej wersji
Photoshopa.
Aby przetrzeæ drogê tej nowej technice, uaktualni³em ca³y rozdzia³ 13., w którym
omawiana jest konwersja kolorowych obrazów do obrazów czarno-bia³ych. Rozdzia³ ten
uchodzi³ za niezmiernie nowatorski, gdy opublikowano go po raz pierwszy w roku 1994,
tak ¿e w wydaniu z roku 1998 pozostawi³em go bez zmian. Zasady takiej konwersji s¹
wci¹¿ takie same, lecz ich objanienie jest teraz bardziej przystêpne.
Rozdzia³ 14. powiêcony jest rozmaitym rodzajom rozdzielczoci, z jakimi miewamy do
czynienia, a rozdzia³ 15. dotyczy zjawiska mory, przy czym sporo uwagi powiêcono
obrazom skanowanym z rastrowanych orygina³ów. Te dwa rozdzia³y nie ró¿ni¹ siê wiele
od swych odpowiedników z roku 1998. Ostatni rozdzia³ koñczy siê tym samym, co
niegdy, sympatycznym obrazkiem z kuflem piwa. Nie licz¹c jednak tego jednego
przyk³adu, jest ca³kiem nowy. W oddzielnej ramce znajdziesz tam krótkie omówienie
zasad postêpowania z obrazem; ta ci¹gawka pomo¿e ci opracowaæ w³aciw¹ strategiê.
To podsumowanie wiadomoci zawartych w tej ksi¹¿ce. Stara³em siê przedstawiæ
proces mylowy, jaki powinnimy zastosowaæ przy analizie ka¿dego nowego obrazu.
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
Spis treci
3
Spis treci
Wprowadzenie
9
1.
Co powinnimy zrobiæ
z tym zdjêciem?
Wstêp
17
Definicja jakoci
18
Cele manipulowania kolorem
19
Czy powinnimy dorównaæ orygina³owi?
19
Dorównaæ wyobra¿eniu
22
Ty bêdziesz sêdzi¹
23
Standard CMYK
25
Osiem zagadkowych kana³ów
27
Kolory dope³niaj¹ce
28
Si³a krzywych
30
Wszystkie narzêdzia, których mo¿esz
kiedykolwiek potrzebowaæ
31
2.
Korekcja kolorów
za pomoc¹ liczb
Wstêp
35
Podstawowy cel korekcji
36
Magiczne liczby
37
Szukaj pewniaka
39
Rysowanie krzywych: krok pierwszy
42
Naprawiamy Nowy wiat
45
Naprawiamy samochody (i nie tylko)
46
Intencja fotografa
49
Zobaczy ró¿owego konia
51
Za³o¿ysz siê?
51
Liczby i oceny
54
4
Spis treci
3.
Im bardziej stroma krzywa,
tym wiêkszy kontrast
Wstêp
57
Pod warunkiem, ¿e ³apie myszy
59
Zdjêcia high key i low key
61
Wyp³yñmy na g³êbsze wody
63
Jak potraktowaæ nieg?
65
Poprawiamy efekty dzia³ania maszyny
69
O kontracie i jego cenie
72
4.
Precyzyjne wyostrzanie
Wstêp
75
Jak filtr Unsharp Mask (Wzmocnienie)
oszukuje oczy
76
Cztery grzechy miertelne wyostrzania
76
Omijanie problemów
78
Mój w¹ski margines
80
Kilka nowych zmarszczek
81
Parametry wyostrzania
83
Mo¿e to jej urok, a mo¿e...wyostrzenie
85
B³yskotki
88
Najwa¿niejsza jest precyzja
88
Strze¿ siê bia³ych obwódek
90
Kilka ostrych s³ów
93
5.
Mieszanie kana³ów
jest jak poezja
Wstêp
95
Chronimy to, co najs³absze
98
Z mchu i paproci
99
Soczyste owoce
101
Rytm zbli¿aj¹cych siê kroków
103
Styl tamtych czasów
105
Czerwona sukienka
108
Na ³asce grafika
109
Spis treci
5
6.
Kluczem
w
korekcji
koloru
jest
K
Wstêp
113
Hipotetyczny system kolorów
114
Czarny jak pomarañczowy
115
GCR
je¿eli masz w¹tpliwoci, to go nie u¿ywaj
11 6
Kiedy wiêcej czarnego oznacza lepszy rezultat
119
Elastycznoæ podczas drukowania
121
Powtarzalnoæ z GCR
122
B³otniste kolory a ustawienia CMYK
123
Korekcja za pomoc¹ GCR
125
Wyró¿nianie kolorów neutralnych
125
Ksi¹¿ê ciemnoci
126
Jak zachowaæ szczegó³y w cieniach
129
Jak uratowaæ cienie, których prawie nie ma
132
Czy potrafisz to przeczytaæ?
135
Nadlewanie (trapping)
137
Znajdowanie odpowiednika koloru Pantone
138
Wszystko do siebie pasuje
141
7.
RGB to CMY
Wstêp
143
Interwencja policji nafarbienia
144
Krzywa przyrostu punktu rastrowego
146
Krótki prolog
148
Subtelne ró¿nice
149
Kontrast w górê!
151
Co zrobiæ z p³askimi kana³ami?
152
Poprawiamy owietlenie
153
Cyjan, wszêdzie cyjan
155
Co z pracami, które pozostan¹ w RGB?
157
8.
HSB to LAB
Wstêp
159
HSB i LAB
160
Gdy jaskrawe kolory nie s¹ po¿¹dane
161
Nasycenie i dystans
162
Ostra jazda na kanale L
165
Zarówno prosty, jak i skomplikowany
166
Urok staroci
169
Eksperymenty z A i B
170
Zalety korekcji krzywych AB
172
Zmiana kszta³tu krzywych AB
173
Najlepszy kana³ do rozmycia
175
Deklaracja niepodleg³oci
176
Trochê st¹d, trochê stamt¹d
179
6
Spis treci
9.
Wszystkie przestrzenie kolorów
s¹ jedn¹
Wstêp
183
Prawdziwy smak malin
185
Zbierzmy wszystko do jednego koszyczka
186
Szczególny przypadek
188
Czasy siê zmieniaj¹
189
B³êkity i karmazyny
191
Ka¿de ziarnko piasku
194
Pukaj¹c do nieba bram
196
Bia³y marmur
198
Z³ota dziewczyna
201
Znajdowanie w³aciwego kana³u do maskowania
201
Schody, krok po kroku
203
Inne mo¿liwoci
205
Pocz¹tek koñca
205
10.
Niech wszystko wygl¹da
tak samo
Wstêp
209
Na raka i tr¹dzik
210
Esencja duchowoci
212
Niedoskona³a metoda tradycyjna
213
Niedoskona³a alternatywa
214
Niedoskona³a zbiorowa m¹droæ
216
mietnisko historii
218
Najlepsze z obu wiatów
222
O naukowcach i artystach
224
Ca³a ta greka
225
Widzisz wzór?
226
System, który dzia³a
228
Najlepsze urz¹dzenie pomiarowe
229
11.
Ustawienia kolorów
i opcje separacji
Wstêp
233
Podobieñstwa i ró¿nice
234
Kwestia gustu
235
RMK i PPMK
236
Podstawowa regu³a smutna, ale prawdziwa
238
Nowe okno ustawieñ koloru Photoshopa 6
242
Ustalamy s³ownictwo
243
RGB: z jednego wiele
244
CMYK: wracamy do podstaw
249
Bardziej dojrza³y sposób korzystania
ze znaczników
252
Wype³nianie dziur
257
Za wiele szumu
257
Plik z chomika:
reisefieber
Inne pliki z tego folderu:
Fotografia cyfrowa. Edycja zdjęć- Korekcja barw.pdf
(8049 KB)
Photoshop CSCS PL.Skuteczne rozwiązania- Wskazówki zwiększające wydajność.pdf
(4342 KB)
Photoshop dla fotografa.pdf
(2788 KB)
Po prostu Photoshop 7-7CE - Warstwy.pdf
(2405 KB)
Photoshop 6. Korepcja i separacja - Kluczem w korekcji koloru jest K.pdf
(1622 KB)
Inne foldery tego chomika:
akty
fotografia czarno-biała
fotografia ślubna
fotografia studyjna
fotografowanie jedzenia
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin