Tematyka kompleksowa:
I. Pani woźna
II. Zima w lesie
III. Poznajemy przygody Kubusia Puchatka
IV. Zimowy kącik przyrody
I. PANI WOŹNA
obszary
aktywności
Cele operacyjne
PN 1 lutego`10
I.Rozmowy w małych zespołach n/t dowolny podczas porządkowania zabawek na półkach.
Zestaw zabaw porannych 2/118, Wlaźnik
II.Każdy może pomóc- opowiadanie N przy tablicy na podst.utworu I.Salach. Przedstawienie sposobu sprawienia niespodzianki pani woźnej – pomaganie w drobnych pracach gospodarczych. Rozmowa z panią woźną: Co pani potrzebuje do pracy? – zabawa ruch.- naśl.
III.Na mojej półce – utrwalenie znaczków rozpoznawczych. Zabawa: Figurki – marmurki
D+A
C+A
C
-odkłada zabawki na swoje miejsce
-zna imię swojej pani woźnej
-wie, jaki ma znaczek rozpoznawczy
WT 2 lutego`10
I.Kolorowa zima –układanie na tacach kompozycji z pociętych kawałków bibuły.
II.Porządki – klasyfikowanie przedmiotów wg przeznaczenia (3l), próby wyodrębniania dwóch przedmiotów z wieloelementowego zbioru, posługiwanie się liczebnikami głównymi (4l).
Zabawa ruchowa: Wiatr i śnieżynki.
Spacer alejkami osiedla – obserwacja drzew i krzewów w zimowej szacie.
III.Wiatraczek – ćwiczenia oddechowe- umiarkowane dmuchanie na paski bibuły. Zabawa: Figurki –marmurki.
G+A
F+A
D
-samodzielnie tworzy kompozycję
-zachęcone, odpowiadają na pytania nauczycielki
-z właściwą siłą dmuchają na paski bibuły
ŚR 3 lutego`10
I.Choć mam rączki małe... –słuchanie piosenki, naśladowanie czynności występujących w piosence.
II.Zestaw ogólnorozwojowych zabaw ruchowych wg I.Salach (3l, s.61)- doskonalenie przejścia równoważnego. Ćwiczenie „siedzące ósemki” –wg metody P.Dennisona.
III.Pracujące urządzenia – zabawa ortofoniczna, ćw.narządów mowy na zgłoskach: bu, łu, pu. Naśladowanie odgłosów wydawanych przez różne urządzenia.
A
-naśladuje czynności pomocy przy sprzątaniu
-bierze udział w zajęciu
-prawidłowo artykułuje zgłoski
CZW 4 lutego`10
I.Rozmowy prowadzone w małych zespołach podczas spożywania posiłków ( zachowanie ładu i czystości przy stolikach).
II.Malowanie dziesięcioma palcami, wspólnie z nauczycielem przeliczanie palców u lewej a potem u prawej ręki. Ćw. drobnych ruchów rąk: robienie piąstek, naśladowanie gry na pianinie, całowanie się palców itp. Malowanie na kartce 10 palcami n/t dowolny. Zabawa: Wiatr i śnieżynki.
III.Do czego służy? – zab.dyd. nazywanie przez dzieci czynności do przedstawionych przedmiotów: miotła- zamiatanie, woda –mycie itp
G
-wie, jak należy spożywać posiłki
-pokonywanie lęku przed pobrudzeniem się farbą
-zna przeznaczenie różnych przedmiotów
PT 5 lutego`10
I.Znam kolory – zaba.dyd. rozpoznawanie i nazywanie kolorów, klasyfikowanie obrazków wg kolorów. Przypomnienie o stosowaniu chusteczek do nosa.
II.Pomagamy pani woźnej – opowieść ruchowa przy akompaniamencie instrumentów perkusyjnych. Utrwalenie piosenek o tematyce zimowej. Zabawy zimowe w ogrodzie przedszkolnym.
III.Pani wożna – zabawa tematyczna – uchwycenie w zabawie czynności, które wykonuje pani woźna. Zabawa: Odkurzacze.
-zna kolory podstawowe
-wesoło bawi się przy muzyce i na powietrzu
-zgodnie bawią się obok siebie
II. ZIMA W LESIE
PN 8 lutego`10
I.Oglądanie książeczek obrazkowych z życia leśnych zwierząt w czasie zimy. Wyrażanie myśli i sądów n/t oglądanych obrazków. Zestaw zabaw porannych 7/129, Wlaźnik.
II.Zimowe pogotowie – historyjka obrazkowa wg F. Kobryńczuka. Rozpoznawanie i nazywanie na obrazkach kilku żyjących w naturalnym środowisku zwierząt: wiewiórka, sarna, lis, dzik.
Zabawa ruch: Zwierzęta w lesie.
III.Zimowa garderoba, ćw.słownikowe i ortofoniczne z użyciem części garderoby, próby prawidłowego wymawiania głosek: sz,cz. Zabawa ruchowa: Zajączki
E+A
-próbują opisywać obrazek
-znają kilka zwierząt leśnych
-znają i nazywają części garderoby
WT 9 lutego`10
I.Głosy...
myszaf