Plan pracy LUTY.doc

(88 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

 

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

LUTY 2010

 

 

 

 

 

 

Tematyka kompleksowa:

 

I.                  Pani woźna

II.               Zima w lesie

III.    Poznajemy przygody Kubusia Puchatka

IV.          Zimowy kącik przyrody

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.                   PANI WOŹNA

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

   Cele operacyjne

   PN    1 lutego`10

I.Rozmowy w małych zespołach n/t dowolny podczas porządkowania zabawek na półkach.

Zestaw zabaw porannych 2/118, Wlaźnik

II.Każdy może pomóc- opowiadanie N przy tablicy na podst.utworu I.Salach. Przedstawienie sposobu sprawienia niespodzianki pani woźnej – pomaganie w drobnych pracach gospodarczych. Rozmowa z panią woźną: Co pani potrzebuje do pracy? – zabawa ruch.- naśl.

III.Na mojej półce – utrwalenie znaczków rozpoznawczych. Zabawa: Figurki – marmurki

D+A

 

 

C+A

 

 

 

 

 

C

 

-odkłada zabawki na swoje miejsce

 

 

-zna imię swojej pani woźnej

 

 

 

 

 

-wie, jaki ma znaczek rozpoznawczy

   WT    2 lutego`10

I.Kolorowa zima –układanie na tacach kompozycji z pociętych kawałków bibuły.

II.Porządki – klasyfikowanie przedmiotów  wg przeznaczenia (3l), próby wyodrębniania dwóch przedmiotów z wieloelementowego zbioru, posługiwanie się liczebnikami głównymi (4l).

Zabawa ruchowa: Wiatr i śnieżynki.

Spacer alejkami osiedla – obserwacja drzew i krzewów w zimowej szacie.

III.Wiatraczek – ćwiczenia oddechowe- umiarkowane dmuchanie na paski bibuły. Zabawa: Figurki –marmurki.

G+A

 

F+A

 

 

 

 

 

D

-samodzielnie tworzy kompozycję

 

-zachęcone, odpowiadają na pytania nauczycielki

 

 

 

 

-z właściwą siłą dmuchają na paski bibuły

   ŚR    3 lutego`10

I.Choć mam rączki małe... –słuchanie piosenki, naśladowanie czynności występujących w piosence.

II.Zestaw ogólnorozwojowych zabaw ruchowych wg I.Salach (3l, s.61)- doskonalenie przejścia równoważnego. Ćwiczenie „siedzące ósemki” –wg metody P.Dennisona.

III.Pracujące urządzenia – zabawa ortofoniczna, ćw.narządów mowy na zgłoskach: bu, łu, pu. Naśladowanie odgłosów wydawanych przez różne urządzenia.

G+A

 

 

A

 

 

 

D

-naśladuje czynności pomocy przy sprzątaniu

 

-bierze udział w zajęciu

 

 

 

-prawidłowo artykułuje zgłoski

   CZW  4 lutego`10

I.Rozmowy prowadzone w małych zespołach podczas spożywania posiłków ( zachowanie ładu i czystości przy stolikach).

II.Malowanie dziesięcioma palcami, wspólnie z nauczycielem przeliczanie palców u lewej a potem u prawej ręki. Ćw. drobnych ruchów rąk: robienie piąstek, naśladowanie gry na pianinie, całowanie się palców itp. Malowanie na kartce 10 palcami n/t dowolny. Zabawa: Wiatr i śnieżynki.

III.Do czego służy? – zab.dyd. nazywanie przez dzieci czynności do przedstawionych przedmiotów: miotła- zamiatanie, woda –mycie itp

D+A

 

 

G

 

 

 

 

 

D

-wie, jak należy spożywać posiłki

 

 

-pokonywanie lęku przed pobrudzeniem się farbą

 

 

 

 

-zna przeznaczenie różnych przedmiotów

   PT   5 lutego`10

I.Znam kolory – zaba.dyd. rozpoznawanie i nazywanie kolorów, klasyfikowanie obrazków wg kolorów. Przypomnienie o stosowaniu chusteczek do nosa.

II.Pomagamy pani woźnej – opowieść ruchowa przy akompaniamencie instrumentów perkusyjnych. Utrwalenie piosenek o tematyce zimowej. Zabawy zimowe w ogrodzie przedszkolnym.

III.Pani wożna – zabawa tematyczna – uchwycenie w zabawie czynności, które wykonuje pani woźna. Zabawa: Odkurzacze.

 

F+A

 

 

 

G+A

 

 

 

 

C

 

 

 

 

-zna kolory podstawowe

 

 

 

-wesoło bawi się przy muzyce i na powietrzu

 

 

 

-zgodnie bawią się obok siebie

II.                ZIMA W LESIE

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

    Cele operacyjne

   PN    8 lutego`10

I.Oglądanie książeczek obrazkowych z życia leśnych zwierząt w czasie zimy. Wyrażanie myśli i sądów n/t oglądanych obrazków. Zestaw zabaw porannych 7/129, Wlaźnik.

II.Zimowe pogotowie – historyjka obrazkowa wg F. Kobryńczuka. Rozpoznawanie i nazywanie na obrazkach kilku żyjących w naturalnym środowisku zwierząt: wiewiórka, sarna, lis, dzik.

Zabawa ruch: Zwierzęta w lesie.

III.Zimowa garderoba, ćw.słownikowe i ortofoniczne z użyciem części garderoby, próby prawidłowego wymawiania głosek: sz,cz. Zabawa ruchowa: Zajączki

D+A

 

 

 

E+A

 

 

 

 

D

-próbują opisywać obrazek

 

 

 

-znają kilka zwierząt leśnych

 

 

 

 

-znają i nazywają części garderoby

   WT    9 lutego`10

I.Głosy...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin