SPECYFIKA PRACY Z MAŁYM DZ W OPARCIU O TEORIE ADAPTACJI ROZWOJ PIAGETA 1STADIUM SENSOR-MOTORYCZ (0-2)myśl pojawia się tylko w toku czynno ści sensor i motor, doskonali się koord ynacja dział sensor i motor, obiekty i ludzie w tym ja są odróżniane jedne od 2nd i rozpozna w jako stałe, pojawiaja się pocz myśl i mów.Symbol 2 STADI UM PRZEDOPERACYJNE
(2-7)intensyw rozwij się jęz i myślsym bol.dominują egocentr mowa i myśleni
W percepcji i myśl dominuje centracja i nieodwracalność, występ trudności z postęp wg zasady stałości,niektóre prz edm są grupowane i klasyfikow.wg jakijs zasady ale nie mogą być ponow nie klasyfik. wg innej zasady 3STADI UM OPERACJI KONKRET.(7-11) wnioskowanie występ w msce działani
Ale tylko w odniesieniu do powierzch niowych właściw przedm,rozwijaj się operacje zdecentrow i odwrac. Myśle nie symbol(używ. Liczb) rozwija się gwałtownie,dokon się postęp w zakre sie rozumowania na liczbach, kształt się pojecia 2 lub wiecej klas przedm łą czonychw klasę nadrzędną4STADIUM
OPERACJI FORMALNYCH mysl ab stra kcyjne pojawia się pod nieobecn rzeczy i zdarzeń,kształt się zdolność do rozważ różnych możliw i formułow hipotez,idee abstraktc SA przedm ana lizy i ewaluacji, pojęcia stają się całk em oderwane od konkretn kontekstów w jakich powst.,opanowane SA takie pojęcia jak:proporcja energia rzeczo wnik,atom SPECYFICZNY SPOS. POZNAW ŚWIATA PRZEZ DZ W WIEKU PRZEDSZKOL. (cechy ucz się dz w wieku przedszkol) dz uczy się spontan i okazjon,w toku dział na rzec zywist przedm lub ich symbol zastępni kach,którym odpowiadaja wyobrażenia dz ma pełną wiedzę o świecie tj o cech ach rzeczy i zjawisk i relacjach między nimi, dz jest zainteres poszczegól prze dm i zdarzeniami, w świecie dz rządzą prawo wyobrazni a nie logiki(swoje sądy uważaja za słuszne nie wymagają ce uzasadni) dz cechuje intensyw rozwój zdolności do symboliczn ujmo wania rzeczywistości,dz cechuje skłon ność do działania w sytuacjach pozoro wanych
KŁOPOTY WYCHOWAWCZE
migotka1313