grunwald_kryteria.pdf

(336 KB) Pobierz
Plan testu „Grunwald” S-A1
Plan testu „ Grunwald” S-A1
Obszar standardów
Numery zadań
Liczba
punktów
Udział % punktów
w liczbie punktów
za cały test
CZYTANIE
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,
19
10
20%
PISANIE
25, 26
10
30%
ROZUMOWANIE
10, 11, 16, 17, 18, 24
8
20%
KORZYSTANIE
Z INFORMACJI
12, 13, 21
4
10%
WYKORZYSTYWANIE
WIEDZY
W PRAKTYCE
14, 15, 20, 22, 23, 24
8
20%
ŁĄCZNIE
40
100%
Kartoteka testu „ Grunwald” S-A1
Nr
zad.
Obszar standardów
Sprawdzana umiejętność
(z numerem standardu)
Uczeń:
Sprawdzana czynność
ucznia
Typ
zad.
Liczba
pkt
Uczeń:
1.
Czytanie
odczytuje tekst historyczny (1.1)
rozpoznaje charakterystyczne
cechy kroniki
WW 0 – 1
2.
Czytanie
odczytuje tekst historyczny (1.1)
wyszukuje i przetwarza
informacje
WW 0 – 1
3.
Czytanie
odczytuje tekst historyczny (1.1)
wyszukuje i przetwarza
informacje
WW 0 – 1
4. Czytanie
odczytuje tekst historyczny (1.1)
wyszukuje i przetwarza
informacje
WW 0 – 1
5. Czytanie
odczytuje tekst historyczny (1.1)
ustala chronologię zdarzeń
WW 0 – 1
6
Czytanie
odczytuje tekst historyczny (1.1)
wyszukuje i przetwarza
informacje
WW 0 – 1
7. Czytanie
odczytuje tekst historyczny (1.1)
rozpoznaje charakterystyczne
cechy opisu
WW 0 – 1
8. Czytanie
określa funkcję elementów
charakterystycznych dla danego
tekstu (1.2)
w tekście historycznym
rozpoznaje porównanie
WW 0 – 1
9.
Czytanie
odczytuje dane z tabeli (1.4)
wskazuje okres panowania
dynastii Jagiellonów
WW 0 – 1
10. Rozumowanie
umieszcza datę w przedziale
czasowym (3.1)
określa początek wieku
WW 0 – 1
11. Rozumowanie
oblicza upływ czasu między
wydarzeniami (3.1)
porównuje czas panowania
władców
WW 0 – 1
12.
Korzystanie
z informacji
posługuje się źródłem informacji
(4.1)
porządkuje nazwiska
w kolejności alfabetycznej
WW 0 – 1
13.
Korzystanie
z informacji
posługuje się źródłem informacji
(4.1)
wybiera odpowiedni
przewodnik
WW 0 – 1
14.
Wykorzystywanie
wiedzy
w praktyce
wykorzystuje w sytuacjach
praktycznych własności liczb (5.5)
oblicza średnią liczbę
mieszkańców przypadającą
na 1 km 2
WW 0 – 1
15.
Wykorzystywanie
wiedzy
w praktyce
wykonuje obliczenia dotyczące pól
z uwzględnieniem procentów (5.3)
oblicza powierzchnię, jaką
zajmują lasy
WW 0 – 1
16. Rozumowanie
rozpoznaje charakterystyczne cechy
i własności elementów środowiska
(3.6)
wskazuje, co nie wchodzi
w skład użytków rolnych
WW 0 – 1
60126065.004.png 60126065.005.png 60126065.006.png
17. Rozumowanie
rozpoznaje charakterystyczne cechy
i własności elementów środowiska
(3.6)
rozpoznaje cechę ptaków
drapieżnych
WW 0 – 1
18.
Rozumowanie
rozpoznaje charakterystyczne cechy
i własności zjawisk (3.6)
określa porę roku
WW 0 – 1
19. Czytanie
odczytuje dane z mapy (1.4)
określa położenie
województwa
WW 0 – 1
20.
Wykorzystywanie
wiedzy
w praktyce
wykonuje obliczenia dotyczące
długości (5.3)
ustala skalę mapy
WW 0 – 1
21.
Korzystanie
z informacji
analizuje ofertę mediów (4.2)
kierując się wskazanym
kryterium, wybiera
odpowiednie imprezy
KO
0 – 2
22.
Wykorzystywanie
wiedzy
w praktyce
wykonuje obliczenia dotyczące
czasu (5.3)
oblicza czas trwania imprezy
KO
0 – 1
23.
Wykorzystywanie
wiedzy
w praktyce
wykonuje obliczenia dotyczące
czasu (5.3)
dokonuje porównania
różnicowego
KO
0 – 1
Rozumowanie
ustala sposób rozwiązywania zadania
(3.8)
ustala sposób obliczania
ceny tańszego albumu
kosztów zakupów
reszty
0 – 3
24.
RO
oblicza:
cenę tańszego albumu
koszty zakupów
resztę
Wykorzystywanie
wiedzy
w praktyce
wykonuje obliczenia dotyczące
pieniędzy z uwzględnieniem
obliczeń procentowych (5.3)
0 – 3
Pisanie
stosuje formę zawiadomienia (2.1)
pisze w sposób
komunikatywny i zwięzły
0 – 1
Pisanie
stosuje formę zawiadomienia (2.1)
umieszcza w zawiadomieniu
niezbędne informacje
0 – 3
25.
Pisanie
przestrzega norm językowych (2.3)
pisze poprawnie pod
względem językowym
RO
0 – 1
przestrzega norm ortograficznych
i interpunkcyjnych (2.3)
pisze poprawnie pod
względem ortograficznym i
interpunkcyjnym
Pisanie
Uczeń z dysleksją
dba o estetykę zapisu (2.5)
0 – 1
pisze czytelnie
Pisanie
formułuje wypowiedź ze
świadomością celu (2.2)
w wypowiedzi zawiera
powitanie
0 – 1
Pisanie
formułuje wypowiedź ze
świadomością celu (2.2)
w wypowiedzi przedstawia cel
spotkania
0 – 1
Pisanie
przestrzega norm językowych (2.3)
pisze poprawnie pod
względem językowym
0 – 1
26.
KO
pisze poprawnie pod
względem ortograficznym
i interpunkcyjnym
przestrzega norm ortograficznych
i interpunkcyjnych (2.3)
Pisanie
Uczeń z dysleksją
buduje tekst komunikatywny (2.3)
0 – 1
pisze komunikatywnie
Klucz odpowiedzi do zadań zamkniętych
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
C B C D C B C A B C D
C D C
B
D C
A A B
60126065.007.png
Schemat oceniania zadań otwartych testu „Grunwald” S-A1
Numer
zadania
Zasady punktowania
Liczba punktów
21.
Zapisanie trzech możliwości ( Koncert z balem dla dzieci i Koncerty i konkursy ;
Koncert z balem dla dzieci i Ogniobranie – harcerskie widowisko ; Turnieje i gry rycerskie i
Ogniobranie – harcerskie widowisko ) – 2 pkt
Zapisanie dwóch możliwości – 1 pkt
0 – 2
22.
Zapisanie poprawnej odpowiedzi: 3 godziny – 1 pkt
0 – 1
23.
Zapisanie poprawnej odpowiedzi: o 90 minut (lub o 1 godzinę i 30 minut albo
o 1,5 godziny) 1 pkt
0 – 1
I
Przedstawienie poprawnej metody prowadzącej do obliczenia
1) cenytańszego albumu – 1 pkt
2) kosztów zakupów – 1 pkt
3) reszty– 1 pkt
0 – 3
0 – 6
Poprawne obliczenie
1) cenytańszego albumu – 1 pkt
2) kosztów zakupów – 1 pkt
3) reszty– 1 pkt
II
0 – 3
24.
Uwagi ogólne:
Jeśli uczeń otrzymał 0 punktów za jedną z części kryterium I, to za odpowiednią część kryterium II otrzymuje
również 0 punktów.
Jeżeli uczeń niepoprawnie obliczył cenę tańszego albumu, to następne obliczenia ocenia się z uwzględnieniem
tego błędu.
Jeżeli uczeń niepoprawnie obliczył koszty zakupów, to następne obliczenia ocenia się z uwzględnieniem tego
błędu.
Jeśli uczeń poprawnie rozwiązał zadanie inną metodą niż wskazana w schemacie punktowania, otrzymuje
maksymalną liczbę punktów.
Jeżeli uczeń w którymś z etapów zadania zastosował inną poprawną metodę rozwiązania, to należy przyznać
równ oważną liczbę punktów.
I
Zwięzłość i komunikatywność zawiadomienia
Tekst jest krótki, spójny, zrozumiały, zawiera proste sformułowania – dominuje
w nim funkcja komunikatywna – 1 pkt
0 – 1
II
Umieszczenie w zawiadomieniu niezbędnych informacji
Zawiadomienie zawiera informację o odwołaniu wieczorku muzycznego pt. Polskie
pieśni patriotyczne (wymagane jest podanie pełnego tytułu wieczorku muzycznego) – 1
pkt
0 – 1
III
Umieszczenie w zawiadomieniu niezbędnych informacji
Zawiadomienie zawiera informację o przyczynie odwołania wieczorku muzycznego – 1
pkt
0 – 1
25.
0 – 6
IV
Umieszczenie w zawiadomieniu niezbędnych informacji
Zawiadomienie zawiera informację o kolejnym terminie wieczorku muzycznego
1 pkt
0 – 1
V Poprawność językowa – dopuszczalny jeden błąd językowy – 1 pkt
0 – 1
VI
Poprawność ortograficzna i interpunkcyjna – dopuszczalne dwa błędy ortograficzne
lub dwa błędy interpunkcyjne albo jeden błąd ortograficzny i jeden interpunkcyjny – 1
pkt
Kryterium dla ucznia z dysleksją
Zapis czytelny (mimo zaburzeń graficznych).
0 – 1
I Zastosowanie właściwej formy grzecznościowej adekwatnej do odbiorcy – 1 pkt
0 – 1
II
Zapisanie celu spotkania (informacja o celu spotkania musi być sensowna, zgodna
z warunkami zadania, winna wskazywać na charakter wieczorku muzycznego)
1 pkt
0 – 1
III Poprawność językowa – dopuszczalny jeden błąd językowy – 1 pkt
0 – 1
26.
Poprawność ortograficzna i interpunkcyjna – dopuszczalny jeden błąd ortograficzny lub
jeden błąd interpunkcyjny – 1 pkt
Uwaga!
Jeżeli uczeń zapisał co najmniej 2 zdania pojedyncze lub jedno złożone, to dopuszczalne
są dwa błędy (dwa ortograficzne lub dwa interpunkcyjne albo jeden ortograficzny i
jeden interpunkcyjny).
Kryterium dla ucznia z dysleksją
Wypowiedź jest komunikatywna (mimo błędów językowych ).
0 – 4
IV
0 – 1
60126065.001.png 60126065.002.png 60126065.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin