Przedszkole Miejskie
Nr 1
w Kraśniku
Plan pracy na miesiąc Listopad
Strona 1 z 24
Tydzień I F/Z37
Temat tygodnia: ,,Najlepiej z rodzicami”
Temat dnia
Przebieg zabaw i zajęć
Środki
dydaktyczne
Metody, techniki, formy
Obszar
edukacyjny
Podstawa
programowa
,,Niespodzianka
dla mamy’’
(poniedziałek)29.10.07
I. Wykonanie koperty na litery według instrukcji n- la
Nauka I zwrotki piosenki pt: ,,Moja wesoła rodzinka”.. Wspólne śpiewanie I zwrotki i refrenu.
Zabawa muzyczno- ruchowa pt: ,,Szukamy mamy”
II.A) ,,Jaka jest moja mama”- słuchanie wiersza M. Walczak. Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza. Rozmowa z dziećmi na temat ilustracji w książce.
Wypowiedzi dzieci na temat: ,,Moja mama”- inspirowane pytaniami.
♦ Wprowadzenie głoski m - ćwiczenie słuchu fonetycznego. Głoskowanie wyrazów, które mają głoskę m: na początku wyrazu; w środku wyrazu;
♦ Zapoznanie dzieci z zapisem graficznym głoski M, m drukowana i pisaną dużą i małą na podstawie wyrazu mama. Umieszczenie pod modelem sylabowym/głoskowym wyrazu mama.
Próby odczytywania przez dzieci sylab: ma, mo , zdań
mama ma mak. Pisanie po śladzie litery M, m. Układanie z liter wyrazu mama.
III. Wykonanie laurki z serduszkiem dla mamy.
Pisanie dla kogo jest laurka - samodzielne.
wypychanka 1
karta 1
płyta CD
wiersz
,,Jaka jest moja mama”
M. Walczak
Wesoła Szkoła
6- latka
cz. 2 ćw 4, 5
s.4, 5
wycinanka K. 3
metod
praktycznego
działania
f. zbiorowa
metoda
podająca
m. poszukująca
f. grupowa
f. indywidualna
m. praktyczn. działania
edukacja
muzyczna
edukacja w zakresie mowy i myślenia
edukacja w zakresie przygotowania do pisania i czytania
edukacja plastyczna
I.4
II.8
I. 8
I.9
I.11
I. 9
II.9
Strona 2 z 24
Temat tygodnia: ,,Najlepiej z rodzicami’’
Listopadowy
spacer z mamą”
(wtorek)
30.10.07
I. ,,Listopadowy spacer -obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie ukierunkowana pytaniami
n- la. Zebranie jesiennych skarbów do przygotowanych koszyków.
-zabawa ruchowa pt: ,,Poszukaj czegoś” ;Zabawa ruchowa pt: Mierzymy drzewa” ,,Stań za” -zabawa : ,,Owoce liście”. Zachęcanie dzieci do zabawy.
II. Rozmowa z podziałem na role-rozmowa drzewa z listkiem, jako mamy lub taty z dzieckiem.
- układanie wyrazów z sylab, które mają literę m.
Odczytywanie tych wyrazów przez dzieci. Wykonanie koperty na sylaby według instrukcji słownej n-la.
III. Śpiewanie piosenki pt: ,,Moja wesoła rodzinka”. Nauka kolejnych zwrotek piosenki.
jesienne skarby
Płyta CD
ilustracja
obrazkowa
wyrazy
Wycinanka
K. 4.5
m. ekspresyjna
m.
ekspresyjna
przyrodnicza
ruchowa
w zakresie mowy i myślenia
I.1
I. 13- a
II. 8
I. 11
I. 9.
w Kraśnik...
ReniaCz