NJWS1_19_Odznaczeni.pdf

(49 KB) Pobierz
Microsoft Word - 19_Odznaczeni.doc
Temat 19. Odznaczeni
(realizacja tematu w czasie 2 lekcji)
Cele – przewidywane osi Ģ gni ħ cia ucznia:
– posługuje si ħ wszystkimi poznanymi wcze Ļ niej narz ħ dziami programu graficznego
– samodzielnie wykonuje ilustracj ħ w programie graficznym na podstawie ilustracji odr ħ cznej
– samodzielnie wykonuje ę wiczenia na płycie „Szkoła na miar ħ
ĺ rodki dydaktyczne : podr ħ cznik z ę wiczeniami „Zaj ħ cia komputerowe” s. 40–41,
podstawowy zestaw komputerowy, program graficzny, np. MS Paint, CD-ROM „Szkoła na
miar ħ ” (kl. 1 sem. 2), plik: cwiczenie_O ,
Uwaga! Przed zaj ħ ciami nauczyciel powinien zadba ę , by na wszystkich komputerach, na
których pracuj Ģ uczniowie, był łatwy dost ħ p do plików: cwiczenie_O .
Przebieg zaj ħę :
1.
Wprowadzenie do tematu lekcji
Przeczytanie wst ħ pu do tematu zaj ħę (s. 40)
Rozmowa na temat orderów i odznacze ı Po co s Ģ ordery? Komu si ħ je nadaje?
Jakie znamy ordery? (np. Order U Ļ miechu: http://www.orderusmiechu.pl/)
2. Projektowanie orderu
Zaprojektowanie (narysowanie) orderu dla wybranej osoby ( ę w. 1 s. 40).
Napisanie, komu i za co nale Ň y si ħ order. Wybór okre Ļ le ı z ramki, dopisanie własnych
okre Ļ le ı . Napisanie nazwy orderu ( ę w. 2 s. 41).
3.
Praca w programie graficznym
Samodzielne narysowanie w programie graficznym orderu zaprojektowanego
(narysowanego) w ę wiczeniach (s. 40) oraz dodanie tekstu (nazwy orderu) do rysunku
i zapisanie dokumentu. Wydrukowanie obrazków (je Ļ li nauczyciel dysponuje
drukark Ģ , najlepiej kolorow Ģ ) ( ę w. 3 s. 41).
Poł Ģ czenie punktów od 1 do 20 (uwaga: w wypadku dzieci, które nie znaj Ģ wszystkich
liczb konieczna jest pomoc nauczyciela) z wykorzystaniem narz ħ dzia Linia , Ołówek
lub P ħ dzel ( ę w. 4 s. 41, plik cwiczenie_O ).
4.
Uruchomienie programu z płyty „Szkoła na miar ħ (kl. 1 sem. 2) i samodzielne
wykonanie ę wicze ı z zagadnie ı : 6. (ekran 6.) i 7. (ekrany: 3. i 5.).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin