NJWS1_4_Co_piszczy_w_komputerze.pdf

(45 KB) Pobierz
Microsoft Word - 4_Co_piszczy_w_komputerze.doc
Temat 4. Co piszczy w komputerze?
Cele – przewidywane osi Ģ gni ħ cia ucznia:
– posługuje si ħ poj ħ ciami Ģ cznik , dioda , wentylator
– poprawnie wymawia czasowniki Ģ cza ę , wył Ģ cza ę i stosuje prawidłowe formy osobowe
tych czasowników
– rozpoznaje, czy komputer jest wł Ģ czony, czy wył Ģ czony
– poprawnie wł Ģ cza komputer.
ĺ rodki dydaktyczne : podr ħ cznik z ę wiczeniami „Zaj ħ cia komputerowe” s. 10–11;
podstawowy zestaw komputerowy.
Przebieg zaj ħę
1. Przypomnienie, czym jest i z czego si ħ składa zestaw komputerowy .
2. Słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela (s. 10).
3. Po czym pozna ę , Ň e komputer jest wł Ģ czony? – burza mózgów .
• Podawanie przez dzieci ró Ň nych propozycji.
• Omówienie propozycji.
• Zwrócenie uwagi na czasowniki Ģ cza ę , wył Ģ cza ę (wymowa, odmiana – poprawne formy
osobowe czasowników).
• Obejrzenie obudowy komputera (frontu) i zwrócenie uwagi na wł Ģ cznik i diody (lampki).
• Wł Ģ czenie komputera przez nauczyciela, zwrócenie uwagi na migaj Ģ ce diody (lampki).
4. Co mo Ň e tak warcze ę ? – burza mózgów .
• Dzieci podchodz Ģ do komputera wybranego przez nauczyciela. Pojedynczo na chwil ħ
przykładaj Ģ ucho do boku obudowy, nasłuchuj Ģ .
• Nauczyciel wyja Ļ nia, gdzie s Ģ umiejscowione wiatraczki i do czego słu ŇĢ . Demonstruje
jeden z nich.
5. Ģ czenie monitora – zwrócenie uwagi na diody w stanie czuwania i pracy, oraz diod ħ
wył Ģ czon Ģ
6. Ģ czenie komputera na swoim stanowisku pracy – podsumowanie nowych
wiadomo Ļ ci o komputerze ( ę w. 1, 2, 3).
7. Wył Ģ czenie komputera po demonstracji tej czynno Ļ ci przez nauczyciela i zgodnie z
jego słown Ģ instrukcj Ģ .
8. Podsumowanie zaj ħę : Po czym pozna ę , Ň e komputer jest wł Ģ czony? (szum, diody).
Zgłoś jeśli naruszono regulamin