ROZKŁAD TREŚCI KSZTAŁCENIA ZINTEGROWANEGO
NOWE JUŻ W SZKOLEklasa 1 semestr 2
Krąg
tematyczny
Temat
dnia
Zintegrowane treści kształcenia oraz działania uczniów
Środki
dydaktyczne
Przewidywane efekty
dydaktyczno-wychowawcze
1
2
3
4
5
CWICZENIA cz. 3
Znowu w szkole
1. Wspólnie uczymy się i pracujemy
1. Wielozdaniowe wypowiedzi na temat pierwszego dnia pobytu w szkole po feriach i opowiadania „Spotkanie po feriach”.
2. Określanie i przedstawienie stanów emocjonalnych.
3.Ćwiczenia dramowe – „Jestem koleżeński”.
4. Redagowanie i pisanie zdań o wspólnej zabawie i nauce.
5. Wycinanie i dobieranie elementów - minki z papieru.
6. Praktyczne stosowanie przemienności dodawania, dodawanie kilku składników.
7.Zabawa integracyjna i zabawy ruchowe ze śpiewem.
P. cz. 2 s. 4, 5
Ćw. cz. 3 s. 4, 5
M. cz. 2 s. 4
W. cz. 2 s. 4, 21
kredki
liczmany ze „Skarbca matematycznego”, np. patyczki, spinacze oraz inne liczmany wykorzystywane w klasie
Uczeń:
– uważnie słucha tekstu czytanego przez nauczyciela,
– ocenia zachowanie bohaterów,
– zna, przedstawia swoje emocje,
_ wie, jak należy postępować, by być dobrym kolegą,
– redaguje i pisze pod kierunkiem nauczyciela zdania o koleżeństwie,
– dodaje trzy składniki w zakresie 10, stosuje w praktyce przemienność dodawania,
– wycina i układa elementy puzzli
2. Żyjemy z innymi w przyjaźni
1.Wypowiedzi na temat przyjaźni i jej znaczenia w życiu na podstawie własnych doświadczeń oraz wiersza Ewy Szelburg--Zarembiny „Mamy kochać”.
2. Indywidualne czytanie wiersza z naturalną intonacją.
3. Układanie i zapisywanie zdań z rozsypanki wyrazowej,
4. Zabawy i ćwiczenia bieżne.
5. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, przemienność dodawania.
6. Odgrywanie scenek o przyjaźni.
7. Zabawa integracyjna.
P. cz. 2 s. 6
Ćw. cz. 3 s. 6, 7
M. cz. 2 s. 5
kredki, klocki sześcienne ze „Skarbca matematycznego” jako liczmany
– wypowiada się na podany temat,
– rozumie, na czym polega przyjaźń i koleżeństwo,
– czyta wiersz,
– improwizuje scenki o przyjaźni,
– sprawnie biega, skacze, współpracuje z grupą,
– dodaje w zakresie 10, stosuje prawo przemienność dodawania
3. Wspominamy ferie
1. Rozmowa na temat: „Jak spędziliśmy ferie?”.
2. Dopełnianie do 10, rozwiązywanie i przekształcanie zadań tekstowych.
3. Czytanie wiersza Haliny Szayerowej „Zagadka”. Wyszukiwanie nazw czynności w tekście.
4. Opowiadanie historyjki obrazkowej „Śniadanie zająca”, porządkowanie i pisanie tytułów zdarzeń.
5. Ćwiczenia ruchowe – naśladowanie różnych rodzajów skoków.
6. Malowanie tuszem postaci zająca po jednym zamoczeniu pędzla w tuszu.
P. cz. 2 s. 7
Ćw. cz. 3 s. 8
M. cz. 2 s. 6-7
pędzle, tusz, bloki rysunkowe,
woreczek i kamyki ze „Skarbca matematycznego” lub inne liczmany,
liczby w kolorach ze Skarbnicy
paolka_pl