NJWS1_kl_1_sem_1.doc

(390 KB) Pobierz
TREŚCI KSZTAŁCENIA ORAZ PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA

TREŚCI KSZTAŁCENIA ORAZ PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA
W KSZTAŁCENIU ZINTEGROWANYM
(tematy dni 1.–40.)

 

Krąg

tematyczny

Temat

dnia

Zintegrowane treści kształcenia
oraz działania uczniów

Środki

Dydaktyczne

Przewidywane efekty

dydaktyczno-wychowawcze

1

2

3

4

5

Jestem uczniem, jestem uczennicą

1. Poznaję koleżanki i kolegów

1. Zabawy integrujące zespół klasowy - wzajemne poznawanie się uczniów.

2. Kształtowanie umiejętności słuchania.

3. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat.

4. Ćwiczenia w czytaniu globalnym.

5. Utrwalanie pojęć: obok, naprzeciwko, z lewej strony, z prawej strony..., ćwiczenia w przeliczaniu.

6. Rozwijanie umiejętności plastyczno- muzycznych.

P. cz. s. 4

Ćw. cz. 1 s. 4, 109

CD cz. 1 nr 55-56

kartonowe serduszka z imionami dzieci napisanymi drukowanymi literami, dwie piłki, kredki świecowe, blok rysunkowy

Uczeń:

– chętnie i zgodnie bawi się w grupie,

– umie słuchać tekstu czytanego przez nauczyciela

- wypowiada się na wskazany temat,

- prawidłowo posługuje się pojęciami: obok, naprzeciwko, z lewej strony, z prawej strony..., przelicza,

- potrafi narysować konturowy portret postaci ludzkiej,

- śpiewa znane piosenki.

 

2. W mojej klasie

1.Doskonalenie umiejętności swobodnych wypowiedzi na wskazany temat, opisywania ilustracji, porównywania.

2. Nazywanie wskazanych przedmiotów z najbliższego otoczenia.

3. Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej wyrazów - sylaby.

4. Rytmizowanie słów. Układanie rymowanek.

5. Doskonalenie umiejętności określania stosunków przestrzennych w klasie i na ilustracji.

6. Ćwiczenia koordynacji ruchowej, zwinności, małej motoryki, właściwej postawy podczas pracy przy stoliku.

P. cz. 1 s. 5

Ćw. cz. 1 s. 5-7, 109

M. cz. 1 s. 4

W. cz. 1 s. 9 – zakładka do książki,

CD cz. 1 nr 2, 43, 44
przybory szkolne, podręczniki, kredki,
bloki rysunkowe, woreczki z grochem, różne typy zegarów, instrumenty perkusyjne

Uczeń:

– potrafi obserwować
i wypowiadać się na podstawie własnej obserwacji,

– prawidłowo nazywa sprzęty, przybory szkolne,

- dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów,

- wymawia rytmicznie słowa,

– orientuje się w przestrzeni, prawidłowo używa terminów: wyżej, niżej, obok, wysoko, nisko, przed sobą, za sobą,

– wykonuje prace z papieru (zaginanie, cięcie, zdobienie),

– ma świadomość konieczności zachowania właściwej postawy
w czasie siedzenia.

 

3. Dorośli w szkole

1. Zapoznanie dzieci z pomieszczeniami szkolnymi i ich przeznaczeniem.

2. Prowadzenie rozmów z wybranymi pracownikami szkoły

3. Porównywanie obejrzanych pomieszczeń z ilustracjami.

4. Analiza i synteza słuchowa wyrazów związanych ze szkołą.

5.Ćwiczenia w określaniu stosunków przestrzennych .

6. Ćwiczenia plastyczne - rysowanie.

7.Ćwiczenia muzyczno-ruchowe.

P. cz. 1 s. 6-7

Ćw. cz. 1 s. 8, 105

 

skakanki (jedna dla każdego dziecka), książka, gwizdek, łyżka, teczka na dokumenty, pastele, blok rysunkowy

Uczeń:

– zna główne pomieszczenia szkolne,

– umie swobodnie i bezpiecznie poruszać się na terenie szkoły oraz korzystać z urządzeń (szatnia, toaleta),

– umie wypowiadać się na określony temat,

– potrafi dokonać analizy
i syntezy sylabowej wyrazów,

– umie rozmieścić przedmioty na płaszczyźnie,

– prawidłowo używa określeń: na, obok, przed, za,

- śpiewa piosenki, bawi się z przyborami.

 

4. Ulubione miejsca wypoczynku

1.Ćwiczenia w swobodnym wypowiadaniu się uczniów na wskazany temat.

2. Porównywanie własnych doświadczeń i przeżyć z ilustracjami, nazywanie krain geograficznych.

3. Kreślenie znaków litero podobnych.

4. Doskonalenie orientacji przestrzennej; lewa, prawa  w odniesieniu do danego dziecka.

5. Ćwiczenia plastyczne - barwy, wydarzenia realne.

6. Zabawy ruchowe, śpiewanie piosenek.

 

 

P. cz. 1 s. 8-9, 101

Ćw. cz. 1 s. 9-10, 93

M. cz. 1 s. 5

CD cz. 1 nr 41-42

kalki, torebki zaciskowe ze Skarbnicy

 

farby plakatowe, pędzle, blok rysunkowy, widokówki
z wakacji, skakanki, frotka ze „Skarbca matematycznego”

 

Uczeń:

– umie wypowiadać się na dany temat,

– potrafi dobierać do ilustracji elementy związane z nią tematycznie, opisuje ilustracje i porównuje z własnymi doświadczeniami i przeżyciami,

– prawidłowo posługuje się terminami: góry, morze, lasy, jeziora,

- potrafi przedstawić wydarzenia realne z uwzględnieniem ludzi, zwierząt, roślin,

- prawidłowo określa kierunki; prawo, lewo w stosunku do własnego ciała,

– umie wyrazić za pomocą barw uczucia i przeżycia.

 

 

5. Wakacyjne

przygody

1.Ćwiczenia w opowiadaniu historyjki obrazkowej i własnych przygód.

2. Ćwiczenia analityczno-syntetyczne; budowanie modeli wyrazów, głoski w nagłosie i wygłosie

3. Kreślenie znaków literopodobnych. 

4. Orientacja przestrzenna - określanie położenia przedmiotów na płaszczyźnie i w przestrzeni.

5. Zabawy ruchowe ze śpiewem, określanie i różnicowanie wysokości dźwięków. Nauka piosenki „Ślubowanie”.

6. Ćwiczenia dramowe - wyrażanie uczuć mimiką.

P. cz. 1 s. 10-11

Ćw. cz. 1 s. 11–14

M. cz. 1 s. 6, 98

CD cz. 1 nr 3-16, 43, 44

 

zielone i niebieskie kartki z sylabami zapisanymi drukowanymi literami,

przybory szkolne, biały karton, instrumenty perkusyjne

Uczeń:

– dostrzega związki przyczynowo-skutkowe w historyjce obrazkowej,

– wypowiada się na temat wydarzeń przedstawionych w historyjce,

– dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów,

- potrafi mimika wyrazić uczucia,

– prawidłowo operuje określeniami oznaczającymi stosunki przestrzenne,

– potrafi określić różnice w wysokości dźwięków wydawanych przez zwierzę,

- potrafi współpracować w zespole.

 

 

6. Wakacyjne

pamiątki

1.Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat, ćwiczenia w zamykaniu myśli w zdaniu.

2.Wprowadzenie liter „o”, „O”.

3. Ćwiczenia w analizie i syntezie wzrokowo-słuchowej wyrazów.

4. Ćwiczenia w pisaniu liter „o”, „O”.

5. Porównywanie i porządkowanie przedmiotów według podanej cechy (wielkość, długość, wysokość).

6. Ćwiczenia plastyczne - projektowanie okładki do bajki.

P. cz. 1 s. 12-13, 112

Ćw. cz. 1 s. 15-17;

M. cz. 1 s. 7-8, 98

W. cz. 1 s. 9-10 lub liczby w kolorach ze Skarbnicy

 

zbiory pamiątek
z wakacji, kartony, kredki, mapa fizyczna Polski, litery G, D wycięte z folii, czerwone i niebieskie prostokąty, ru...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin