TREŚCI KSZTAŁCENIA ORAZ PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIA W KSZTAŁCENIU ZINTEGROWANYM(tematy dni 1.–40.)
Krąg
tematyczny
Temat
dnia
Zintegrowane treści kształcenia oraz działania uczniów
Środki
Dydaktyczne
Przewidywane efekty
dydaktyczno-wychowawcze
1
2
3
4
5
Jestem uczniem, jestem uczennicą
1. Poznaję koleżanki i kolegów
1. Zabawy integrujące zespół klasowy - wzajemne poznawanie się uczniów.
2. Kształtowanie umiejętności słuchania.
3. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat.
4. Ćwiczenia w czytaniu globalnym.
5. Utrwalanie pojęć: obok, naprzeciwko, z lewej strony, z prawej strony..., ćwiczenia w przeliczaniu.
6. Rozwijanie umiejętności plastyczno- muzycznych.
P. cz. s. 4
Ćw. cz. 1 s. 4, 109
CD cz. 1 nr 55-56
kartonowe serduszka z imionami dzieci napisanymi drukowanymi literami, dwie piłki, kredki świecowe, blok rysunkowy
Uczeń:
– chętnie i zgodnie bawi się w grupie,
– umie słuchać tekstu czytanego przez nauczyciela
- wypowiada się na wskazany temat,
- prawidłowo posługuje się pojęciami: obok, naprzeciwko, z lewej strony, z prawej strony..., przelicza,
- potrafi narysować konturowy portret postaci ludzkiej,
- śpiewa znane piosenki.
2. W mojej klasie
1.Doskonalenie umiejętności swobodnych wypowiedzi na wskazany temat, opisywania ilustracji, porównywania.
2. Nazywanie wskazanych przedmiotów z najbliższego otoczenia.
3. Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej wyrazów - sylaby.
4. Rytmizowanie słów. Układanie rymowanek.
5. Doskonalenie umiejętności określania stosunków przestrzennych w klasie i na ilustracji.
6. Ćwiczenia koordynacji ruchowej, zwinności, małej motoryki, właściwej postawy podczas pracy przy stoliku.
P. cz. 1 s. 5
Ćw. cz. 1 s. 5-7, 109
M. cz. 1 s. 4
W. cz. 1 s. 9 – zakładka do książki,
CD cz. 1 nr 2, 43, 44przybory szkolne, podręczniki, kredki, bloki rysunkowe, woreczki z grochem, różne typy zegarów, instrumenty perkusyjne
– potrafi obserwować i wypowiadać się na podstawie własnej obserwacji,
– prawidłowo nazywa sprzęty, przybory szkolne,
- dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów,
- wymawia rytmicznie słowa,
– orientuje się w przestrzeni, prawidłowo używa terminów: wyżej, niżej, obok, wysoko, nisko, przed sobą, za sobą,
– wykonuje prace z papieru (zaginanie, cięcie, zdobienie),
– ma świadomość konieczności zachowania właściwej postawy w czasie siedzenia.
3. Dorośli w szkole
1. Zapoznanie dzieci z pomieszczeniami szkolnymi i ich przeznaczeniem.
2. Prowadzenie rozmów z wybranymi pracownikami szkoły
3. Porównywanie obejrzanych pomieszczeń z ilustracjami.
4. Analiza i synteza słuchowa wyrazów związanych ze szkołą.
5.Ćwiczenia w określaniu stosunków przestrzennych .
6. Ćwiczenia plastyczne - rysowanie.
7.Ćwiczenia muzyczno-ruchowe.
P. cz. 1 s. 6-7
Ćw. cz. 1 s. 8, 105
skakanki (jedna dla każdego dziecka), książka, gwizdek, łyżka, teczka na dokumenty, pastele, blok rysunkowy
– zna główne pomieszczenia szkolne,
– umie swobodnie i bezpiecznie poruszać się na terenie szkoły oraz korzystać z urządzeń (szatnia, toaleta),
– umie wypowiadać się na określony temat,
– potrafi dokonać analizy i syntezy sylabowej wyrazów,
– umie rozmieścić przedmioty na płaszczyźnie,
– prawidłowo używa określeń: na, obok, przed, za,
- śpiewa piosenki, bawi się z przyborami.
4. Ulubione miejsca wypoczynku
1.Ćwiczenia w swobodnym wypowiadaniu się uczniów na wskazany temat.
2. Porównywanie własnych doświadczeń i przeżyć z ilustracjami, nazywanie krain geograficznych.
3. Kreślenie znaków litero podobnych.
4. Doskonalenie orientacji przestrzennej; lewa, prawa w odniesieniu do danego dziecka.
5. Ćwiczenia plastyczne - barwy, wydarzenia realne.
6. Zabawy ruchowe, śpiewanie piosenek.
P. cz. 1 s. 8-9, 101
Ćw. cz. 1 s. 9-10, 93
M. cz. 1 s. 5
CD cz. 1 nr 41-42
kalki, torebki zaciskowe ze Skarbnicy
farby plakatowe, pędzle, blok rysunkowy, widokówki z wakacji, skakanki, frotka ze „Skarbca matematycznego”
– umie wypowiadać się na dany temat,
– potrafi dobierać do ilustracji elementy związane z nią tematycznie, opisuje ilustracje i porównuje z własnymi doświadczeniami i przeżyciami,
– prawidłowo posługuje się terminami: góry, morze, lasy, jeziora,
- potrafi przedstawić wydarzenia realne z uwzględnieniem ludzi, zwierząt, roślin,
- prawidłowo określa kierunki; prawo, lewo w stosunku do własnego ciała,
– umie wyrazić za pomocą barw uczucia i przeżycia.
5. Wakacyjne
przygody
1.Ćwiczenia w opowiadaniu historyjki obrazkowej i własnych przygód.
2. Ćwiczenia analityczno-syntetyczne; budowanie modeli wyrazów, głoski w nagłosie i wygłosie
3. Kreślenie znaków literopodobnych.
4. Orientacja przestrzenna - określanie położenia przedmiotów na płaszczyźnie i w przestrzeni.
5. Zabawy ruchowe ze śpiewem, określanie i różnicowanie wysokości dźwięków. Nauka piosenki „Ślubowanie”.
6. Ćwiczenia dramowe - wyrażanie uczuć mimiką.
P. cz. 1 s. 10-11
Ćw. cz. 1 s. 11–14
M. cz. 1 s. 6, 98
CD cz. 1 nr 3-16, 43, 44
zielone i niebieskie kartki z sylabami zapisanymi drukowanymi literami,
przybory szkolne, biały karton, instrumenty perkusyjne
– dostrzega związki przyczynowo-skutkowe w historyjce obrazkowej,
– wypowiada się na temat wydarzeń przedstawionych w historyjce,
– dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów,
- potrafi mimika wyrazić uczucia,
– prawidłowo operuje określeniami oznaczającymi stosunki przestrzenne,
– potrafi określić różnice w wysokości dźwięków wydawanych przez zwierzę,
- potrafi współpracować w zespole.
6. Wakacyjne
pamiątki
1.Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat, ćwiczenia w zamykaniu myśli w zdaniu.
2.Wprowadzenie liter „o”, „O”.
3. Ćwiczenia w analizie i syntezie wzrokowo-słuchowej wyrazów.
4. Ćwiczenia w pisaniu liter „o”, „O”.
5. Porównywanie i porządkowanie przedmiotów według podanej cechy (wielkość, długość, wysokość).
6. Ćwiczenia plastyczne - projektowanie okładki do bajki.
P. cz. 1 s. 12-13, 112
Ćw. cz. 1 s. 15-17;
M. cz. 1 s. 7-8, 98
W. cz. 1 s. 9-10 lub liczby w kolorach ze Skarbnicy
zbiory pamiątek z wakacji, kartony, kredki, mapa fizyczna Polski, litery G, D wycięte z folii, czerwone i niebieskie prostokąty, ru...
paolka_pl