original-version-ksiazeczka-zdrowia-copywritera_copywr.pdf

(10747 KB) Pobierz
664659470 UNPDF
Ksi¹¿eczka zdrowia
copywritera
Autor: Adrian Tomaszewski
ISBN: 83-246-0385-9
Format: 122 × 194, stron: 120
Zdrowe podejœcie i œwie¿e spojrzenie na pracê w polskiej reklamie
Od kuchni: jak wygl¹da codzienna praca w agencji reklamowej
Najpierw myœlenie, póŸniej wymyœlanie: jak powstaje reklama
Nie taka reklama straszna: jak przetrwaæ w agencji reklamowej
Do kogo adresowana jest ta ksi¹¿ka?
Zarówno doœwiadczeni pracownicy agencji reklamowych, jak i nowicjusze znajd¹
w niej coœ dla siebie. Jeœli pracujesz w bran¿y, zapewne czytaj¹c tê ksi¹¿kê,
z uœmiechem zapytasz: „Sk¹d ja to znam?”. Natomiast jeœli dopiero zamierzasz
rozpocz¹æ pracê w reklamie, „Ksi¹¿eczka zdrowia copywritera” przybli¿y Ci agencyjn¹
rzeczywistoœæ i dostarczy kilku wskazówek, które u³atwi¹ pierwsze kroki w bran¿y
— oraz pozwol¹ przetrwaæ.
Reklama od kulis.
Nie wystarczy mieæ lekkie pióro i sypaæ pomys³ami jak z rêkawa. Entuzjazm
i kreatywnoœæ to bardzo wiele, ale wci¹¿ za ma³o. Pomys³ musi pasowaæ do za³o¿eñ
kampanii i wymagañ klienta. Trzeba go przykroiæ do potrzeb, oczekiwañ i finansowych
mo¿liwoœci zleceniodawcy. Spokojnie i bez emocji. Bo opanowanie to bardzo wa¿na
cecha dobrego copywritera. Daje mu pewnoœæ, ¿e mo¿e stworzyæ skuteczn¹ reklamê
o dowolnej porze i nie popaœæ przy tym w zgubn¹ rutynê.
„Ksi¹¿eczka zdrowia copywritera” przedstawia prawdziwe warunki pracy w polskiej
reklamie. Autor opisuje proces rekrutacji, przybli¿a bran¿owy ¿argon i zdradza triki,
dziêki którym ¿ycie w agencji staje siê odrobinê ³atwiejsze. Jeœli chcesz wiedzieæ,
ile wysi³ku poch³ania opracowanie sensownej koncepcji reklamy i jak naprawdê
rodz¹ siê „nowe, wspania³e kampanie”, przeczytaj tê ksi¹¿kê.
664659470.004.png 664659470.005.png 664659470.006.png 664659470.007.png 664659470.001.png 664659470.002.png
S PIS TREŚCI
WSTĘP
11
Część pierwsza: diagnoza
13
POCZĄTKI
14
WIEM, CO CHCĘ ROBIĆ
16
KIERUNEK — REKLAMA!
18
EMIGRACJA
20
BAGNET NA BROŃ!
21
…ZOSTAŁEM COPYWRITEREM!
23
Część druga: układ wewnętrzny
25
AGENCJA REKLAMOWA
27
CZYM ZAJMUJE SIĘ COPYWRITER?
30
TWORZENIE REKLAM
33
MAM ŚWIETNY POMYSŁ…
36
REKRUTACJE, ROZSTANIA I POWROTY
38
UMOWA O DZIEŁO — NASZA SŁODKA TAJEMNICA
39
– 5 –
S PIS TREŚCI
PRACA DO ZWYCIĘSTWA
40
PREZENTACJA NA PONIEDZIAŁEK
42
PRZETARGI
43
JĘZYK REKLAMY
44
SKOKI W BOK
46
NIE ZNASZ DNIA ANI GODZINY
48
TAK TRZEBA!
51
ALE ZA TO NIEDZIELA…
51
GDY ŁĄCZĄ SIĘ DWIE AGENCJE…
52
BO TO POLSKA WŁAŚNIE… W AFRYCE
53
22 ZALECENIA DLA SKUTECZNEGO
(I ZDROWEGO) ACCOUNTA
54
TE TYPY TAK MAJĄ
57
Część trzecia: wykaz dolegliwości
63
WIĘKSZE LOGO, PROSZĘ
65
LOGO W .PPT
66
CALL TO ACTION!
68
WIEM LEPIEJ I TYLE
70
SZKLANA GÓRA
72
TROCHĘ INNY ŚWIAT
73
BUJANIE SIĘ Z PARASOLEM
76
ŻEBY BRZMIAŁO PODOBNIE DO…
78
MA BYĆ I T…YLE!
79
KOŃ BY SIĘ UŚMIAŁ
80
– 6 –
S PIS TREŚCI
NA ZDROWIE!
81
ZABAWA NA CAŁEGO
82
KONSUMENCIE, SZCZEROŚĆ NIE POPŁACA
83
WŁAŚNIE STOIMY W KORKU
85
ALE PRZECIEŻ KLIENT POWIEDZIAŁ…
86
TEAM (NIE)DEDYKOWANY
87
NA ZAKOŃCZENIE… WYZDROWIENIE
88
DZIŚ…
91
CO WARTO PRZECZYTAĆ?
92
Słowniczek podstawowych pojęć reklamowych 97
Skorowidz
113
– 7 –
W TEJ CZĘŚCI
Diagnoza , czyli rozpoznanie. Zobacz, Czytelniku, jak rozpo-
znałem u siebie „chorobę” na reklamę. Tak, zachorowałem.
Ja po prostu bardzo chciałem tworzyć reklamy . Napraw-
dę. I byłem tego całkowicie świadomy. Mało tego, miałem
sprecyzowany cel — chciałem zostać copywriterem .
Udało się, choć nie od razu. Ale po kolei…
Poniżej krótkie streszczenia rozdziałów.
„Początki”. A co pan wie o reklamie?
„Wiem, co chcę robić”. Poznaję magiczne słowo „copyw-
riter” i od tej chwili już nic nie będzie takie jak wcześniej.
– 13 –
664659470.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin