sesja_iii_-_zamiast_stosowania_kar.pdf
(
716 KB
)
Pobierz
sesja 3
SESJA
III
Zamiast stosowania kar
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
SESJA III
Zamiast stosowania kar
Przewodniku:
1. Powiedz:
W zeszłym tygodniu rozmawialiśmy o negatywnych skutkach stoso-
wania takich metod, jak: sarkazm, moralizowanie, ostrzeganie, przezywanie,
obwinianie i zawstydzanie. Potem przeanalizowaliśmy pięć sposobów zachęca-
nia dzieci do współpracy, które w najlepszym razie przynoszą pozytywne
rezultaty, a w najgorszym – nie wyrządzają dzieciom żadnej szkody. Naszym
zadaniem domowym było zastosowanie w praktyce przynajmniej jednego
z tych sposobów. Otwórzmy teraz podręcznik na str. 29, gdzie znajduje się
nasze zadanie, i odpowiedzmy najpierw, jakich słów udało nam się uniknąć,
a następnie – jakie nowe metody wypróbowaliśmy, łącznie z rozmaitymi liści-
kami.
2. Kiedy grupa wykona to polecenie, zapytaj:
Jakie pomysły zawarte w książkach
wydały wam się interesujące lub pomocne?
(Zachęć jak najwięcej osób do zabrania głosu).
3. Kiedy zabierze głos każdy, kto miał na to ochotę, włącz odtwarzacz.
SESJA 3/
A
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
Przewodniku:
1. Zapytaj:
Co, waszym zdaniem, skłoniło rodziców w każdej z tych scenek do
ukarania dzieci?
(Nie dopuść do tego, by uczestnicy zaczęli dyskutować o tym, jak inaczej można
było postąpić. Wyjaśnij, że w dalszym ciągu sesji będziecie rozmawiać o tym, ja-
kie są inne metody postępowania w takich sytuacjach).
2. Zapytaj:
Co, waszym zdaniem, mogą czuć dzieci, które zostały ukarane?
3. Kiedy zakończycie dyskusję, włącz odtwarzacz.
SESJA 3/
B
DLA PRZEWODNIKA GRUPY
Przewodniku:
1. Zatrzymaj odtwarzacz.
2. Zapytaj:
Czy ktoś ma jakiś pomysł, jak można sobie poradzić z dzieckiem
w supermarkecie, nie wymierzając kary?
3. Kiedy zakończycie dyskusję, zapytaj:
Czy ktoś może powiedzieć, jak – nie wy-
mierzając kary – poradzić sobie z dzieckiem, które pożycza od ojca narzę-
dzia i nie oddaje ich?
4. Kiedy skończycie dyskusję, włącz odtwarzacz.
SESJA 3/
C
ZAMIAST KARANIA
ZAMIAST
WSKAŻ, W CZYM DZIECKO
MOGŁOBY CI POMÓC
ZAMIAST
ZAPROPONUJ WYBÓR
ZAMIAST
WYRAŹ OSTRY SPRZECIW
(BEZ ATAKOWANIA CHARAKTERU)
ZAMIAST
ZAREAGUJ (POŁÓŻ TEMU KRES,
POZBAW SWOBODY RUCHÓW)
Plik z chomika:
gosia1979
Inne pliki z tego folderu:
Małgorzata Wiśniewska-Koszela - Szkolny start dziecka.pdf
(546 KB)
Katarzyna Krzan - Szczęśliwe macierzyństwo i jego sekrety.pdf
(423 KB)
Jolanta Gajda - ABC Mądrego Rodzica - Droga do Sukcesu.pdf
(679 KB)
EMOCJE_U_DZIECI_W_WIEKU_PRZEDSZKOLNYM.doc
(85 KB)
Płacz przynosi ulgę.doc
(32 KB)
Inne foldery tego chomika:
biblioteka-audiobooki
biblioteka-ebooki
ciekawe projekty
czysta nauka
dla dzieci i nie tylko
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin