Scenariusz zajęć Dnia Ziemi.doc

(39 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć związany z Dniem Ziemi

Scenariusz zajęć związany z Dniem Ziemi

 

Data: 26.04.2006

Temat: Sposób na odpady

Czas rozpoczęcia: 10.00

Czas zakończenia: 10.30

Miejsce: sala gimnastyczna

 

 

Cel główny: Dziecko wie, jak należy postępować, aby chronić środowisko naturalne.

 

Cele operacyjne:

·        potrafi dostrzec dodatnie i ujemne zjawiska w otaczającym nas środowisku i wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski

·        zna ekologiczny sposób wyrzucania śmieci

·        potrafi podać cele i sposób segregacji odpadów

·        wie, że wszyscy ludzie muszą dbać o środowisko naturalne

·        ma poczucie odpowiedzialności za środowisko, w którym żyje

 

1. Powitanie

 

Powitanie dzieci przez machanie ręką:

·        witam wszystkich tych, którzy są dzisiaj w radosnym nastroju

·        witam wszystkich tych, którzy są dzisiaj smutni i życzę, aby dzisiejszy dzień przyniósł im wiele radosnych wrażeń

·        witam wszystkie dziewczynki

·        witam wszystkich chłopców

·        witam wszystkie panie

 

2. Inscenizacja

 

Inscenizacja wiersza, pt.: „Sznurek Jurka”

 

Tuż za szkołą, bardzo blisko,

Kiedyś tam wyrzucił Jurek

Poplątany, stary sznurek.

A nazajutrz obok sznurka

Od banana spadła skórka.

Wyrzucona przez Karola.

Tam też wkrótce Jaś i Ola

Wyrzucili bez wahania

Swoje torby po śniadaniach.

Stos papierków po cukierkach

Wysypała tam Walerka.

Na papierki spadła ścierka,

Jakaś pusta bombonierka,

I od lodów sto patyków,

Pustych kubków moc z plastiku,

wyskubane słoneczniki,

Jeden kalosz, nauszniki,

Stare trampki, piłka z dziurą,

Połamane wieczne pióro,

I ogromny stos papieru.

Oto tak, od sznurka Jurka

Wnet wyrosła śmieci górka.

A z tej górki wielka góra,

Z której szczyt utonął w chmurach.

Nie ma miejsca na boisku,

Lecz śmietnisko mamy blisko.

 

3. Rozmowa na temat wiersza

 

·        W jaki sposób boisko zamieniło się w śmietnik?

·        Jak oceniacie postępowanie Jurka?

·        Czy Jurek wiedział co się stanie jeśli wyrzuci w tym miejscu sznurek?

 

4. Ćwiczenie „Co zrobić z ...”

 

Wspólne zastanowienie się z dziećmi nad problemem śmietniska.

 

Może i my wspólnie spróbujemy przyporządkować nasze odpady. Mam tu kolorowe i podpisane pojemniki. Zastanówcie się, jakie odpady trafią do pojemnika z napisem:

a)     papier (niebieski)

b)    szkło (czerwony)

c)     plastik i puszki (żółty)

d)    inne odpady (zielony)

 

Na świecie rosną coraz większe góry odpadów i śmieci. Każdy z nas w ciągu roku wyrzuca kilkaset kilogramów śmieci!

    • Co robicie ze śmieciami w swoim domu?
    • Czy segregujecie je?

 

JAKI JEST DALSZY LOS TYCH ODPADÓW?

 

1.     Z MAKULATURY I STARYCH SZMAT PRODUKUJE SIĘ PAPIER

2.     Złom jest przetapiany w hutach na metale

3.     Z plastikowych odpadów po ich zmieleniu i rozpuszczeniu powstają sztuczne tworzywa i pianki oraz nowe opakowania plastikowe

4.     Szkło przetapiają huty szkła, dzięki czemu wyrabiają nowe opakowania szklane

 

Aby nasze śmieci się nie zmarnowały i zostały ponownie wykorzystane każda grupa dostanie jedno pudło i wykona z jego zawartości „Stworka-Śmieciorka”, które wystawimy na nasz przedszkolny hol.

2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin