SCENARIUSZ AKADEMII Z OKAZJI ŚWIĘTA DRZEWA.doc

(46 KB) Pobierz
SCENARIUSZ AKADEMII Z OKAZJI “ŚWIĘTA DRZEWA”

SCENARIUSZ AKADEMII Z OKAZJI “ŚWIĘTA DRZEWA”

 

DLA KLAS I-III


 

1. Powitanie przez prowadzącą mgr Joannę Lupę i przedstawienie dalszych działań-

 

sadzenia drzew po akademii ;

 

2. Rozpoczęcie akademii odśpiewaniem “Hymnu zdrowych dzieciaków”

 

3. Inscenizacja: “ O czym szumią drzewa”

 

Przed scenką I

 

Na skwerku rosło drzewko-

 

szeroko, rozłożyście.

 

Srebrną miało koronę,

 

zielonosrebrne liście.

 

Słuchali chętnie ludzie przechodząc obok drzewa, jak wietrzyk wśród gałązek

 

wesoło piosenki śpiewa.

 

Scenka II

 

(Ulica, jeżdżą samochody. Na skwerku rosną drzewa)

 

Drzewa: Jesteśmy słabe, zmęczone.

 

Drzewo I : Ile tu spalin!

 

Drzewo II: Jaki hałas!

 

Drzewo III: Posadzono nas w takim smutnym miejscu. Wolałbym rosnąć w lesie.

 

Drzewo I: Ja też. Tam nie byłoby tylu samochodów. Fabryk...

 

Drzewo II: Nikt nie obrywałby naszych liści, ani nie łamał gałęzi.

 

Drzewo III: Ani nie wycinał scyzorykiem swoich inicjałów...

 

Drzewo I: Trawa też się źle czuje. Ciągle ktoś po niej biega, chodzi.Wcale nie poma-


gają tabliczki z napisem “Szanuj zieleń”Drzewo II: Nikt nie szanuje drzew, ani trawy. Ludzie myślą, że doskonale sobie bez

nas sobie poradzą

 

Drzewo III: Tak, zapominają, jacy jesteśmy dla nich ważni.

 

Drzewo I: Bez nas nie byłoby czystego powietrza we mieście.

 

Drzewa: Parki i skwerki z zielenią to płuca miasta. Im ich więcej, tym czystsze powie-

 

trze.

 

(Wbiegają dzieci: skaczą wokół drzew, łamią gałęzie, depczą trawę)

 

Dziecko I: Spójrzcie, jakie piękne listki na drzewach.

 

Dziecko II: Jest ładnie i zielono.

 

Dziecko III: Zerwijmy trochę gałęzi. Włożymy je do wazonu i w naszych domach będą

 

zielone listeczki.

 

Dziecko IV: Będziemy mieć ładnie w naszych pokojach. (Wybiegają)

 

Drzewa: Och, jak nas bolą gałązki! Jak można tak bezmyślnie łamać gałęzie!


Dlaczego nikt im nie powiedział, że tego robić nie wolno?

Drzewo II: One już chyba potrafiły czytać, a tu na tabliczce jest napisane “Szanuj

 

zieleń”

 

Scenka II

 

(drzewa w lesie)

 

Drzewo I : Co to za hałasy, całe drżę, liście mi opadną.

 

Drzewo II : tak było cicho i spokojnie.

 

Drzewo III: Słychać było śpiew ptaków i szum wiatru w naszych koronach.

 

Drzewo I: To też śpiew, ale nie tak piękny , jak ptaków.

 

Drzewo II: Biedny szaraczek, ze snu przebudzony... ucieka oszołomiony

 

(wchodzą dzieci, głośno gra radio)

 

Bartek : Fajne miejsce na biwak.

 

Anka: Tutaj rozpalimy ognisko i upieczemy kiełbaski.

 

Kasia: Nazbierajmy gałęzi na ognisko.

 

Bartek: Dobra. Chodźmy.

 

(łamią gałązki)

 

Bartek: Odechciało mi się . mamy kanapki. Usiądźmy i zjedzmy je.

 

Anka: Dobry pomysł. Nie chciałam wam mówić, ale zapomniałam zapałek.

 

Kasia: Wiecie, mój wujek jest leśniczym i mówił , że w lesie nie wolno rozpalać

 

ogniska.

 

Bartek: O! Jaki służbista.

 

Kasia: Powiedział, że można spowodować pożar.

 

Bartek : Wielka rzecz. Co się tu może zapalić, tych parę drzew!?

 

Anka: Ale w lesie mieszkają zwierzątka

 

Bartek: Uciekną. Masz, napij się. (Ania pije i wyrzuca pustą butelkę)

 

Kasia: Patrzcie, jakie piękne. Leśne kwiatki.

 

Anka: Zaniesiemy je mamom.

 

Bartek: Co wy! Kwiatki będziecie zbierać. Lepiej pobiegniemy nad rzeczkę.

 

(dziewczynki zrywają kwiaty)

 

Kasia: Rzeczywiście, (rzuca kwiaty) chodźmy. (dzieci wbiegają)

 

Scenka III

 

(Szumią drzewa)

 

Drzewo I: Jak dobrze, że już poszli.

 

Drzewo II: A jak wrócą?

 

Drzewo III: Oby nie.

 

Zajączek: Czy już poszli? Będę mógł znów spać spokojnie.

 

Drzewo III: Chyba nie wrócą?!

 

Drzewo I: Ile narobili hałasu!

 

Drzewo II: Ile zostawili śmieci!

 

Drzewo III: Zwróćmy się z prośbą do wszystkich dzieci, by nie rzucały gdzie popa-

 

dnie śmieci.

 

Zajączek: Niech zachowują w lesie ciszę, by mogły cichy szept usłyszeć.

 

Drzewo I: Niech nie zrywają roślin pod ochroną, czystości, porządku i zwierząt niech

 

bronią.

 

Drzewo II: Niech piękno przyrody podziwiają i innym niszczyć jej nie dają.

 

Wszystkie drzewa: czy to możliwe? Czy to mogłoby się stać?

 

Prowadząca pyta wszystkie dzieci : Kto może odpowiedzieć tym drzewom?

 

Wybrane dziecko wychodzi na środek i odpowiada. Co możecie zrobić dla nich?

 

Kolejne osoby chętne wypowiadają się.

 

4. Piosenka “Moja planeta”

 

  1. Taniec drzew do muzyki Enio Moricone
  2. Wiersze:

W dłoni trzymałem ziarenko Gałęzie swoje rozkładało życzliwie

 

Potem w ziemi je zakopałem ludzi przyjmowało w upalne dni.

 

Pęczniało w ziemi, pęczniało, Przed deszczem ich chroniło

 

A na wiosnę malutki pędzik ukazało. w deszczowe dni.

 

Drzewo rosło, rosło, rosło i wyrosło. Widokiem swoim wszystkich cieszyło

 

Było piękne, bo bardzo o nie dbałem w smutne dni.

 

Gdy jego przyjacielem zostałem. A kiedy szukało pomocy człowieka,

 

bo wiatr połamał mu gałęzie,

 

człowiek wyciął je.

 

  1. Piosenka “Eko, eko, ekologia”
  2. Podziękowanie za udział w programie artystycznym aktorom i widzom.
  3. Rozstrzygnięcie konkursu plastyczno- technicznego “Drzewo –mój przyjaciel”-

wręczenie nagród.

 

  1. Przydział drzewek do posadzenia poszczególnym klasom . Wskazanie miejsca

posadzenia ich.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin