Od_pomyslu_do_zysku_Jak_spieniezyc_innowacyjnosc_pozysk.pdf

(295 KB) Pobierz
Od pomys³u do zysku.
Jak spieniê¿yæ innowacyjnoœæ
Autor: Adam Jolly
T³umaczenie: Anna Zawadzka
ISBN: 83-246-0115-5
Tytu³ orygina³u: From Idea To Profit:
Format: A5, stron: 224
Zostañ innowatorem. Patrz, gdzie inni patrz¹, ale dostrze¿ to, czego nikt nie widzi
Systematyczne metody szukania nowych pomys³ów
Jak chroniæ w³asnoœæ intelektualn¹ w Unii Europejskiej: znaki firmowe, patenty,
prawa autorskie
Jak skumulowaæ doœwiadczenie ca³ej bran¿y w jednym prze³omowym produkcie
Kiedyœ Twój rynek zape³ni siê konkurentami. Bêdziesz chcia³ siê od nich odci¹æ:
stworzyæ niezrównany produkt i wkroczyæ na niezajêty teren. Ju¿ teraz pomyœl, jak to
zrobisz. Jak znajdziesz nowe pomys³y i jak wybierzesz najlepsze z nich? Jak zamienisz
ideê w gotowy produkt? I najwa¿niejsze: jak wykorzystasz wartoœæ handlow¹ pomys³u
i jak wytworzysz zysk? Odpowiedzi znajdziesz w tej ksi¹¿ce.
„Innowacja” — tego s³owa nadu¿ywaj¹ ludzie, którzy robi¹ najwiêcej ha³asu, ale
najmniej rozumiej¹. Dlatego na rynku jest mnóstwo pozornych innowacji: prostych
ulepszeñ powielanych przez innych w parê tygodni. Tymczasem prawdziwa innowacja
jest rewolucyjna: obala wczeœniejsze normy, wskazuje milionom now¹ drogê,
a konkurenci orientuj¹ siê w sytuacji o wiele za póŸno. Nie³atwo jest stworzyæ coœ
takiego, dlatego jako innowator bêdziesz potrzebowaæ wsparcia, jakie daje Ci autor.
W ksi¹¿ce wykorzystano doœwiadczenia przedsiêbiorców i instytucji wspieraj¹cych
innowacyjnoϾ, takich jak Innovation Centre Capgemini, Euro RSCC, Saatchi & Saatchi
czy Interbrand. Adam Jolly poprowadzi Ciê drog¹ innowatora, od pomys³u do zysków.
Pomys³y o du¿ej i ma³ej wartoœci handlowej
Tworzenie innowacyjnej organizacji: systemy motywacyjne, praca zespo³owa,
decentralizacja
Metody transferu technologii
Obserwowanie rynku i poszukiwanie pola dla innowacji
Ustalanie strategicznych cen nowych produktów
Dystrybucja nowych produktów
Jako innowator nie musisz byæ genialnym wynalazc¹.
Twoim celem jest zarobienie pieniêdzy
992380883.051.png 992380883.062.png 992380883.073.png 992380883.084.png 992380883.001.png 992380883.002.png 992380883.003.png 992380883.004.png 992380883.005.png 992380883.006.png 992380883.007.png 992380883.008.png 992380883.009.png 992380883.010.png 992380883.011.png 992380883.012.png 992380883.013.png 992380883.014.png 992380883.015.png 992380883.016.png 992380883.017.png 992380883.018.png 992380883.019.png 992380883.020.png 992380883.021.png 992380883.022.png 992380883.023.png 992380883.024.png 992380883.025.png 992380883.026.png 992380883.027.png 992380883.028.png 992380883.029.png 992380883.030.png 992380883.031.png 992380883.032.png 992380883.033.png 992380883.034.png 992380883.035.png 992380883.036.png 992380883.037.png 992380883.038.png 992380883.039.png 992380883.040.png 992380883.041.png 992380883.042.png 992380883.043.png 992380883.044.png 992380883.045.png 992380883.046.png 992380883.047.png 992380883.048.png 992380883.049.png 992380883.050.png 992380883.052.png 992380883.053.png 992380883.054.png 992380883.055.png 992380883.056.png 992380883.057.png 992380883.058.png 992380883.059.png 992380883.060.png 992380883.061.png 992380883.063.png 992380883.064.png 992380883.065.png 992380883.066.png 992380883.067.png 992380883.068.png 992380883.069.png 992380883.070.png 992380883.071.png 992380883.072.png 992380883.074.png 992380883.075.png 992380883.076.png 992380883.077.png 992380883.078.png 992380883.079.png 992380883.080.png 992380883.081.png 992380883.082.png 992380883.083.png
 
Część I Strategia innowacyjna
1.1 Przełom w wartości .......................................................................... 11
John Riker, Value Innovation Network
1.2 Innowacja odpowiadająca na oczekiwania rynku ......................... 17
Peter Soddy, The Innovators Club
1.3 Przechytrzając konkurencję ............................................................ 25
Chris McDonald, BDH/TBWA
Wartość handlowa pomysłów ........................................................... 25
Pomysły komercyjne: nowa definicja ............................................... 27
Podejście do analizy konkurencyjności
z uwzględnieniem konwencji ......................................................... 29
Przestrzeń rynkowa w porównaniu z udziałem w rynku ................. 31
Ocenianie pomysłu ........................................................................... 32
Lista kontrolna: jak przechytrzyć konkurencję ................................ 34
1.4 Projektowanie lepszej obsługi i satysfakcji klienta ....................... 35
Jane Pritchard, IDEO
Pięć kroków w procesie projektowania lepszej obsługi
i satysfakcji klienta .......................................................................... 36
Trzy wskazówki do zapamiętania! .................................................... 39
Podsumowanie .................................................................................. 40
992380883.085.png
Spis treści
1.5 Model dostarczania wartości .......................................................... 43
Peter White, YTKO
1.6 Ogólny schemat ustalania ceny ...................................................... 49
Malcolm McKenzie, Business Consulting RSM Robson Rodos
Co powoduje, że strategia ustalania cen jest tak złożona? .............. 50
Jak firmy powinny zająć się tym problemem? ................................. 51
Warunki dla przejrzystości i kontroli ............................................... 56
Podsumowanie .................................................................................. 57
1.7 Własność intelektualna ................................................................... 59
Lawrence Smith-Higgins, biuro patentowe Wielkiej Brytanii
Dlaczego własność intelektualna? .................................................... 59
Znaki towarowe ................................................................................. 60
Patenty ............................................................................................... 61
Wzorce przemysłowe i użytkowe ..................................................... 62
Prawo autorskie ................................................................................. 63
Czy to naprawdę odnosi się do mojej firmy? ................................... 63
1.8 Zbieranie funduszy .......................................................................... 65
Ian Ritchie, Coppertop
Część II Zachowanie kreatywne
2.1 Kultura kreatywna ........................................................................... 73
Jane Asscher, 23red
Zakazać używania słowa „innowacja”
w środowiskach myślenia kreatywnego ......................................... 73
Wizja i wartości inspiracyjne ............................................................ 74
Zintegrowana struktura organizacyjna ............................................. 75
Motywowanie ludzi ........................................................................... 75
Wykorzystywanie wpływów zewnętrznych ..................................... 77
Ulepszanie środowiska pracy ............................................................ 77
Praktyczne techniki wspierania i rozwijania pomysłów .................. 78
Bądź wolny w sposób strukturalny ................................................... 78
4
Spis treści
2.2 Umiejętności twórcze ...................................................................... 79
Richard Duggan, Duggan Creative
Gdzie kończy się kreatywność a zaczyna innowacja? ...................... 80
Anatomia innowacji ........................................................................... 80
Uwalnianie kreatywności .................................................................. 82
„Patrzeć, gdzie wszyscy inni patrzą, i widzieć to,
czego nikt inny nie widzi” — Albert Szent-Gyorgi ....................... 83
Rezultat szkolenia ............................................................................. 86
Uwalnianie kreatywności wszystkich pracowników ........................ 87
Rada dla przedsiębiorstw chcących powiększyć
swoją wydajność innowacyjną ........................................................ 89
Samokontrola holistycznej strategii innowacyjnej ........................... 90
2.3 Produkty odpowiadające na potrzeby klienta ............................... 93
Pip Frankish, 3M
2.4 Inspirujące przywództwo ................................................................ 99
Nigel Crouch, DTI
Jak nam idzie inspirowanie naszych pracowników? ...................... 100
Hamulec innowacji, czyli tradycyjne przywództwo ...................... 100
Wyznaczniki przywództwa inspirującego ...................................... 101
Droga do przyszłości ....................................................................... 104
2.5 Wspomaganie pracy zespołów (ang. teaming)
i praca w sieci (ang. networking) .................................................. 107
Garrick Jones z Ludic Group
Elastyczność i komunikacja w sieci wartości
są bezpośrednio związane z jakością interpersonalnych relacji
— zaplanuj jak najwięcej możliwości do ich rozwinięcia ........... 109
Sprawdzaj z siecią wartości ............................................................ 110
Szybkie cykle iteracji i reakcji zwrotnej ......................................... 110
Niezbędna jest decentralizacja procesów decyzyjnych ................. 111
Służebna rola przywództwa ............................................................ 111
Świadomość fazy programu ............................................................ 111
Motywacja i rozwaga ....................................................................... 112
5
Spis treści
2.6 Przestrzeń dla innowacji ............................................................... 115
David Leon, dlp
2.7 Rozwiązania przyspieszone ........................................................... 127
Garrick Jones z Ludic Group
Środowisko fizyczne ........................................................................ 128
Wirtualne środowisko wiedzy ........................................................ 129
Procesy aktywujące ......................................................................... 130
2.8 Przyspieszanie komercjalizacji własności intelektualnej ........... 133
Billy Harkin, Science Ventures
Podsumowanie ................................................................................ 137
2.9 Transfer technologii ...................................................................... 141
Paul Pankhurst, Carbonate
Transfer technologii w procesie innowacji .................................... 142
Przekształcanie pomysłów w przedsięwzięcie ............................... 144
Jak to robimy? ................................................................................. 148
Wnioski ............................................................................................ 149
Część III Pomysłowy marketing
3.1 Planowanie rynków ........................................................................ 153
Shailendra Vyakarnam, Judge Business School
Uniwersytetu Cambridge
Rynki ................................................................................................ 154
Metoda ............................................................................................. 157
Długotrwałość projektu .................................................................. 160
3.2 Badanie rynku ................................................................................ 165
Andy Nairn, Miles Calcraft Briginshaw Duffy
Rozpocznij z właściwym nastawieniem ......................................... 165
Stwórz odpowiedni kontekst .......................................................... 166
Rozmawiaj z właściwymi osobami ................................................. 167
Myśl inaczej ..................................................................................... 168
Nie odkładaj tego zbyt długo .......................................................... 169
6
Zgłoś jeśli naruszono regulamin