Witam, Walczylem z tym 2 dni wiec aby zaoszczedzic innym szukania zamieszczam ponizej. W celu wykonania cwiczenie potrzebne nam bedzie interfejs ADS do podlaczenia kompa do naszej Buni + oprogramowanie INPA. Interfejs, ktory posiadam jest w tym watku: http://www.bmw-klub.pl/fo...9752&highlight= Zakladam ze startujemy w sytuacji kiedy w pelni dziala nam INPA czyli wykrywa akumulator (battery) oraz zaplon (ignition). Szczegoly opisane sa w watku podanym powyzej. Po udanej zabawie INPA przychodzi pora na chec zmian i tutaj bedzie na potrzebne narzedzie, ktore nazywa sie NCS Expert i znajduje sie w Menu Start w tym samym folderze w ktorym jest INPA. Zatem do dziela. 1. Odpalamy NCS Expert (zakladam, ze pakiet INPA mamy zainstalowany w language nie po niemiecku). 2. Wybieramy File -> Load Profil 3. W okienku Choose profile wybieramy Expertmode i klikamy OK. 4. Wybieramy File -> Edit Profil 5. W okienku Passwort eingaben podajemy haslo do profilu: repxet i klikamy OK. 6. W okienku Profile editor klikamy przycisk Individualisierung (lewy dolny rog) 7. W okienku Car Memory zaznaczamy opcje Individualisierung aktiv w sekcji Car/Key Memory i klikamy OK 8. Klikamy przycisk Profile info (prawy dolny rog) w okienku Profile editor 9. W okienku Profile info w polu Profile Name dopisujemy with individualisation tak aby nazwa naszego profilu brzmiala Expertmode with individualisation (tym sposobem bedziemy go mogli latwo odroznic na przyszlosc od oryginalnego profilu expertmode) i klikamy OK 10. W okienku Profile Editior klikamy consistence check - powinno pojawic sie okienko Info z napisem konsistence check OK 11. W okienku Profile Editor klikamy OK 12. Wybieramy File -> Save Profil As i w polu File Name zmieniamy numer profilu na kolejny czyli FZG3.PFL i klikamy OK 13. Wybieramy File -> Load Profil i w okienku Choose profile mamy teraz profil Expertmode with individualisation ktory wybieramy i klikamy ok 14. Bierzemy laptopa pod pache i idzemy do naszej Buni. Podpinamy kabelki, wkladamy kluczyk do stacyjki i przekrecamy na zaplon (nie odpalamy silnika) 15. wybieramy VIN/ZCS/FA (klawisz F1) 16. Wybieramy ZCS/FA f. ECU (Odczytanie danych ZCS/FA z ECU naszej Buni) 17. W okienku Choose CHASIS wybieramy E39 (moj przypadek). 18. W okienku Choose ECU wybieramy EWS i klikamy ok... po chwili wypelnia sie pola FG GM SA i VN 19. Wybieramy opcje Back F6 20. Wybieramy Car Memory (klawisz F5) 21. Pojawi nam sie nastepujace okienko: 22. W tym okienku Mode of operation okresla czy programujemy kluczyk czy samochod (Car Memory/Key Memory 1-4). Moja Bmka nie ma programowania kluczykow wiec nie korzystalem z tego, a zatem ta czesc pomine aby czegos nie namieszac. U mnie bylo tylko Car Memory. Functions to spis funkcji ktore mozemy przeprogramować. Niestety jest on po niemiecku a ponizej zamieszczam tlumaczenie na language (za wreeve z bmwecu.org):
Cytat:
E39 Car and Key memory programming using NCS Expert in the Edibas package. AUSSENTEMP_WARNUNG_GONG : External Low Temp Warning Gong AUT_SITZVERSTELLUNG : Automatic Seat Adjustment (select when unlocked or when driver door opened) linked to key number AUTO_ZV_DISABLE : disable automatic central locking BC_KL_R : Interior lighting ON when ignition is switched off after driving with headlights on DWA-QUITTIERUNG : Anti Theft System Acknowledgement EINSCHALTMELDUNG_IMMER : Power-up messgage always ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1 : Recognition seat allocation (don't switch this off otherwise the airbag system gets up-set) FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF : power window Passenger Door Window Down one touch FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU : power window Passenger Door Window Up one touch FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF : power window Driver Door Window Down one touch FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU : power window Driver Door Window Up one touch FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF : doors in rear Window Down one touch FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU : doors in rear Window Up one touch Fußraumklappen: Floor flaps (IHKA) HBA_DSC_5_7 : HECKKLAPPE_ENTSICHERN : Rear Trunk opening from remote key HEIMLEUCHTEN : Home Shine (Follow me home lights) INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV : Interior Light On Several Times central locking KEY_MEMORY_IHK : Key Memory IHK Module (A/C temperature memory from key number) KEY_MEMORY_RADIO : Key Memory Radio (Radio channel / volume from key number) KOMFORTOEFFNUNG : Comfort Opening KOMFORTOEFFNUNG_FB : Comfort Opening remote key KOMFORTSCHLIESSUNG : Comfort Closing KOMFORTSCHLIESSUNG_FB : Comfort Closing remote key LAUTSTAERKE_HINTEN : Volume in the Back NOTSTROMSIRENE : Emergency Power Siren QUIT_OPT_ENTSCH : optical Acknowledge remote un-locking (two flashes) QUIT_OPT_SCHAERF : optical Acknowledge remote locking (one flash) SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_AUF : One touch sun-roof open SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_ZU : One touch sun-roof close SOFT ON/OFF : Soft dim/undim of the interior lights SPRACHE : Language selection TAGFAHRLICHT_ECE : Daylight Headlights TEMPERATUR_EINHEIT : Temperature Unit (C/F) UMLUFT MEMORY : Circulating Air Flap Memory (remembers if re-circ is on after shutdown) VERBRAUCH D1 : Consumption units VERRIEGELN_AUT_AB_X_KMH : Automatic central locking after X KMH VERRIEGELN_AUT_MACH_2_MIN : Automatic central locking after 2 MIN VERRIEGELUNGSSCHWELLE : locking Device-swells (threshold) (speed of X above) WEG_EINHEIT : Distance unit (distance, miles or km) ZEIT_EINHEIT : Time unit (12H or 24H) ZUENDSCHLUESSEL_WARNUNG : Ignition key Warning, a really anoying option which beeps if you leave the key in the ignition ZV_SELEKTIV : central locking selectively (selective unlocking) Each individual key can also be set to allow selective un-locking and automatic locking after X MPH. E46 ENTSICHERN_CENTERLOCK : Release central locking FUNK_INNENRAUMSCHUTZ : Radio interior space monitoring FUNKTIONTUERSCHLOSS : Function Door Lock FUSSRAUMKLAPPE_SCHLIES_1 : Floor space flap HHS_AUTOMATIK : HHS Mechanism HKL_SPERREN_BEI_ZS : HKL Barriers with ZS IB_BEI_KL.R_AUS IB at KL.R off IB_EIN_SCHLOSS_ENTRIEGELN IB on unlock lock INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV: Interior lighst on several times NEIGUGSGEBER : tilt sensor STANDRUECKSCHALTUNG : Condition Resetting at standing TAGFAHRLICHT_ECE: Daylight lights UMLUFT_MEMORY: recirculating air flaps memory WISCHERINTERVALL: wiper interval KEY MEMORYS BELUEFTUNGSKLAPPE_OEFF_1 : Ventilation Flap opening Fernbedienung : Remote control FUSSRAUMKLAPPE SCHLIES : Floor air Flaps close GEBL AUT B ZUEND EIN : blower automatic at ignition on GEBLAESEBALKEN AUT MOD : Blower Bar Automatic Mode GEBLAESEKORREKTUR : Blower Correction KLAPPEN OEFFNEN : Flaps Opening KLIMABETR BEI ZUEND EIN : airconditioning at ignition on TAKTEN HIGH LOW ANZEIGE : Clocks High Low Announcement
W sekcji parameter mamy stan danego parametru czyli aktiv i nich aktiv. Literka S oznacza nam ustawienie seryjne a literka I ustawienie indywidualne. 23. Zanim zaczniemy zmieniac ustawienia nalezy wybraz Read czyli F1. Przyciski sie wyszarza na kilkanascie/kilkadziesiat sekund a z samochodu zostana sczytane nasze aktualne ustawienia. Kiedy przyciski znow beda czarne mozemy zaczac dlubac. I tak wybieramy funkcje w srodkowym okienku nastepnie zaznaczamy pozadana opcje w okienku prawym i wciskamy F2 take over. nazwa funkcji do zaprogramowania wraz z porzadanym stanem pojawia sie w okienku na dole. Jezeli chcemy usunac funkcje (nie zmieniac jej stanu) najezdzamy na nia w okienku dolnym i klikamy F3 Delete. Kiedy zmienimy juz co chcemy wciskamy F4 Broadcast i po chwili zobaczymy okienko potwierdzajace ustawienie parametrow. Voila! Odlaczamy kompa i testujemy czy jest tak jak chcielismy. PS. Jezeli zmieniamy ustawienia swiatel wowczas przy programowaniu (opcja broadcast) zaczna nam mrugac swiatla i podswietlenia przyciskow w srodku. U mnie tak bylo. Programowanie sie udalo wiec bez paniki.
bydle52