inpa indywidualizacja.doc

(59 KB) Pobierz
Witam,

Witam,

Walczylem z tym 2 dni wiec aby zaoszczedzic innym szukania zamieszczam ponizej.

W celu wykonania cwiczenie potrzebne nam bedzie interfejs ADS do podlaczenia kompa do naszej Buni + oprogramowanie INPA. Interfejs, ktory posiadam jest w tym watku: http://www.bmw-klub.pl/fo...9752&highlight=

Zakladam ze startujemy w sytuacji kiedy w pelni dziala nam INPA czyli wykrywa akumulator (battery) oraz zaplon (ignition). Szczegoly opisane sa w watku podanym powyzej. Po udanej zabawie INPA przychodzi pora na chec zmian i tutaj bedzie na potrzebne narzedzie, ktore nazywa sie NCS Expert i znajduje sie w Menu Start w tym samym folderze w ktorym jest INPA. Zatem do dziela.

1. Odpalamy NCS Expert (zakladam, ze pakiet INPA mamy zainstalowany w language nie po niemiecku).

2. Wybieramy File -> Load Profil

3. W okienku Choose profile wybieramy Expertmode i klikamy OK.

4. Wybieramy File -> Edit Profil

5. W okienku Passwort eingaben podajemy haslo do profilu: repxet i klikamy OK.

6. W okienku Profile editor klikamy przycisk Individualisierung (lewy dolny rog)

7. W okienku Car Memory zaznaczamy opcje Individualisierung aktiv w sekcji Car/Key Memory i klikamy OK

8. Klikamy przycisk Profile info (prawy dolny rog) w okienku Profile editor

9. W okienku Profile info w polu Profile Name dopisujemy with individualisation tak aby nazwa naszego profilu brzmiala Expertmode with individualisation (tym sposobem bedziemy go mogli latwo odroznic na przyszlosc od oryginalnego profilu expertmode) i klikamy OK

10. W okienku Profile Editior klikamy consistence check - powinno pojawic sie okienko Info z napisem konsistence check OK

11. W okienku Profile Editor klikamy OK

12. Wybieramy File -> Save Profil As i w polu File Name zmieniamy numer profilu na kolejny czyli FZG3.PFL i klikamy OK

13. Wybieramy File -> Load Profil i w okienku Choose profile mamy teraz profil Expertmode with individualisation ktory wybieramy i klikamy ok

14. Bierzemy laptopa pod pache i idzemy do naszej Buni. Podpinamy kabelki, wkladamy kluczyk do stacyjki i przekrecamy na zaplon (nie odpalamy silnika)

15. wybieramy VIN/ZCS/FA (klawisz F1)

16. Wybieramy ZCS/FA f. ECU (Odczytanie danych ZCS/FA z ECU naszej Buni)

17. W okienku Choose CHASIS wybieramy E39 (moj przypadek).

18. W okienku Choose ECU wybieramy EWS i klikamy ok... po chwili wypelnia sie pola FG GM SA i VN

19. Wybieramy opcje Back F6

20. Wybieramy Car Memory (klawisz F5)

21. Pojawi nam sie nastepujace okienko:


22. W tym okienku Mode of operation okresla czy programujemy kluczyk czy samochod (Car Memory/Key Memory 1-4). Moja Bmka nie ma programowania kluczykow wiec nie korzystalem z tego, a zatem ta czesc pomine aby czegos nie namieszac. U mnie bylo tylko Car Memory. Functions to spis funkcji ktore mozemy przeprogramować. Niestety jest on po niemiecku a ponizej zamieszczam tlumaczenie na language (za wreeve z bmwecu.org):

Cytat:

E39 Car and Key memory programming using NCS Expert in the Edibas package.

AUSSENTEMP_WARNUNG_GONG : External Low Temp Warning Gong
AUT_SITZVERSTELLUNG : Automatic Seat Adjustment (select when unlocked or when driver door opened) linked to key number
AUTO_ZV_DISABLE : disable automatic central locking
BC_KL_R : Interior lighting ON when ignition is switched off after driving with headlights on
DWA-QUITTIERUNG : Anti Theft System Acknowledgement
EINSCHALTMELDUNG_IMMER : Power-up messgage always
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1 : Recognition seat allocation (don't switch this off otherwise the airbag system gets up-set)
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_AUF : power window Passenger Door Window Down one touch
FH_BEIFAHRERTUER_TIPP_ZU : power window Passenger Door Window Up one touch
FH_FAHRERTUER_TIPP_AUF : power window Driver Door Window Down one touch
FH_FAHRERTUER_TIPP_ZU : power window Driver Door Window Up one touch
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_AUF : doors in rear Window Down one touch
FH_TUEREN_HINTEN_TIPP_ZU : doors in rear Window Up one touch
Fußraumklappen: Floor flaps (IHKA)
HBA_DSC_5_7 :
HECKKLAPPE_ENTSICHERN : Rear Trunk opening from remote key
HEIMLEUCHTEN : Home Shine (Follow me home lights)
INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV : Interior Light On Several Times central locking
KEY_MEMORY_IHK : Key Memory IHK Module (A/C temperature memory from key number)
KEY_MEMORY_RADIO : Key Memory Radio (Radio channel / volume from key number)
KOMFORTOEFFNUNG : Comfort Opening
KOMFORTOEFFNUNG_FB : Comfort Opening remote key
KOMFORTSCHLIESSUNG : Comfort Closing
KOMFORTSCHLIESSUNG_FB : Comfort Closing remote key

LAUTSTAERKE_HINTEN : Volume in the Back

NOTSTROMSIRENE : Emergency Power Siren

QUIT_OPT_ENTSCH : optical Acknowledge remote un-locking (two flashes)
QUIT_OPT_SCHAERF : optical Acknowledge remote locking (one flash)

SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_AUF : One touch sun-roof open
SCHIEBEHEBEDACH_TIPP_ZU : One touch sun-roof close

SOFT ON/OFF : Soft dim/undim of the interior lights

SPRACHE : Language selection
TAGFAHRLICHT_ECE : Daylight Headlights
TEMPERATUR_EINHEIT : Temperature Unit (C/F)
UMLUFT MEMORY : Circulating Air Flap Memory (remembers if re-circ is on after shutdown)
VERBRAUCH D1 : Consumption units
VERRIEGELN_AUT_AB_X_KMH : Automatic central locking after X KMH
VERRIEGELN_AUT_MACH_2_MIN : Automatic central locking after 2 MIN
VERRIEGELUNGSSCHWELLE : locking Device-swells (threshold) (speed of X above)
WEG_EINHEIT : Distance unit (distance, miles or km)
ZEIT_EINHEIT : Time unit (12H or 24H)
ZUENDSCHLUESSEL_WARNUNG : Ignition key Warning, a really anoying option which beeps if you leave the key in the ignition
ZV_SELEKTIV : central locking selectively (selective unlocking)


Each individual key can also be set to allow selective un-locking and automatic locking after X MPH.


E46
ENTSICHERN_CENTERLOCK : Release central locking
FUNK_INNENRAUMSCHUTZ : Radio interior space monitoring
FUNKTIONTUERSCHLOSS : Function Door Lock
FUSSRAUMKLAPPE_SCHLIES_1 : Floor space flap
HHS_AUTOMATIK : HHS Mechanism
HKL_SPERREN_BEI_ZS : HKL Barriers with ZS
IB_BEI_KL.R_AUS IB at KL.R off
IB_EIN_SCHLOSS_ENTRIEGELN IB on unlock lock
INNENLICHT_AN_MEHRFACH_ZV: Interior lighst on several times
NEIGUGSGEBER : tilt sensor
STANDRUECKSCHALTUNG : Condition Resetting at standing
TAGFAHRLICHT_ECE: Daylight lights
UMLUFT_MEMORY: recirculating air flaps memory
WISCHERINTERVALL: wiper interval

KEY MEMORYS

BELUEFTUNGSKLAPPE_OEFF_1 : Ventilation Flap opening
Fernbedienung : Remote control
FUSSRAUMKLAPPE SCHLIES : Floor air Flaps close
GEBL AUT B ZUEND EIN : blower automatic at ignition on
GEBLAESEBALKEN AUT MOD : Blower Bar Automatic Mode
GEBLAESEKORREKTUR : Blower Correction
KLAPPEN OEFFNEN : Flaps Opening
KLIMABETR BEI ZUEND EIN : airconditioning at ignition on
TAKTEN HIGH LOW ANZEIGE : Clocks High Low Announcement


W sekcji parameter mamy stan danego parametru czyli aktiv i nich aktiv. Literka S oznacza nam ustawienie seryjne a literka I ustawienie indywidualne.

23. Zanim zaczniemy zmieniac ustawienia nalezy wybraz Read czyli F1. Przyciski sie wyszarza na kilkanascie/kilkadziesiat sekund a z samochodu zostana sczytane nasze aktualne ustawienia. Kiedy przyciski znow beda czarne mozemy zaczac dlubac. I tak wybieramy funkcje w srodkowym okienku nastepnie zaznaczamy pozadana opcje w okienku prawym i wciskamy F2 take over. nazwa funkcji do zaprogramowania wraz z porzadanym stanem pojawia sie w okienku na dole. Jezeli chcemy usunac funkcje (nie zmieniac jej stanu) najezdzamy na nia w okienku dolnym i klikamy F3 Delete. Kiedy zmienimy juz co chcemy wciskamy F4 Broadcast i po chwili zobaczymy okienko potwierdzajace ustawienie parametrow. Voila! :)Odlaczamy kompa i testujemy czy jest tak jak chcielismy.

PS. Jezeli zmieniamy ustawienia swiatel wowczas przy programowaniu (opcja broadcast) zaczna nam mrugac swiatla i podswietlenia przyciskow w srodku. U mnie tak bylo. Programowanie sie udalo wiec bez paniki.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin