doktryny_test.doc

(29 KB) Pobierz
1

1.wiedza potoczna o wychowaniu i kształceniu:

i) jest zdobywana w osobistym bezpośrednim doświadczeniu

j) jest uznawana przez jednostki za wiedzę oczywistą zdroworozsądkową, intuicyjną

k)nie pozwala na przewidywanie i wyjaśnianie własnych i cudzych zachowań

l) wsyztskie z powyższych

 jak dla mnie prawidłowa jest i oraz j

 

2. założenie epistomologiczne w doktrynie pedagogicznej odnoszą się do:

i) norm?, praw i reguł ludzkiego zycia

j) sposobów zdobywania wiedzy

k)zrozumienia prawdy

l) żadne z powyższych

 

3. Kreowanie spójności i tożsamosci społecznej grupy jest funkcją:

i) wiedzy naukowej

j) ideologii

k) filozofii

l) żadne z powyższych

 

4. modele pojęcia wychowania:

i) wychowanie jako pomoc w asymilacji kulturowej

j)wychowanie jako pomoc w ekspresji?

k) wychowanie jako pomoc w kształtowaniu zdolności

l) wszystkie z powyższych

 

5. Na twórczość J.F. Herbarta wywarła wpływ:

i) kategoria apercepcji J.G. Fichtego

j)idea neohumanizmu Humboldta

k) idea filozofii praktycznej Leibniza

l) wszystkie z powyższych

 

6.geneza instytucjonalizacji procesów celowościowych wiąże się:

i) procesem przyswajania wiedzy i umiejętności praktycznych

j) procesem przyswajania umiejętności umysłowych

k) wtajemniczeniem społecznym i obywatelskim

l) wszytskie z powyższych

 

7. Ideał wychowaczy greckiej paidei głosi:

i) dzielnośc i mądrośc nie są wyuczalne

j)każdy powinien zadabć o nalezyte wychowanie

k)nalezy wystrzegać się wszelkiej przesady

l)wszystkie z powyższych

 

8. idee lub poglady osób, grup lub klas społecznych na temat edukacji to definicja:

i) doktryny pedagogicznej

j) ideologii edukacyjnej

k) ukrytego programu wychowania

l)wszystkie

 

1) i j
2)j,k
3)j
4)i
5)j
6)k
7)j,k
8)j

Zgłoś jeśli naruszono regulamin