1.wiedza potoczna o wychowaniu i kształceniu:
i) jest zdobywana w osobistym bezpośrednim doświadczeniu
j) jest uznawana przez jednostki za wiedzę oczywistą zdroworozsądkową, intuicyjną
k)nie pozwala na przewidywanie i wyjaśnianie własnych i cudzych zachowań
l) wsyztskie z powyższych
jak dla mnie prawidłowa jest i oraz j
2. założenie epistomologiczne w doktrynie pedagogicznej odnoszą się do:
i) norm?, praw i reguł ludzkiego zycia
j) sposobów zdobywania wiedzy
k)zrozumienia prawdy
l) żadne z powyższych
3. Kreowanie spójności i tożsamosci społecznej grupy jest funkcją:
i) wiedzy naukowej
j) ideologii
k) filozofii
4. modele pojęcia wychowania:
i) wychowanie jako pomoc w asymilacji kulturowej
j)wychowanie jako pomoc w ekspresji?
k) wychowanie jako pomoc w kształtowaniu zdolności
l) wszystkie z powyższych
5. Na twórczość J.F. Herbarta wywarła wpływ:
i) kategoria apercepcji J.G. Fichtego
j)idea neohumanizmu Humboldta
k) idea filozofii praktycznej Leibniza
6.geneza instytucjonalizacji procesów celowościowych wiąże się:
i) procesem przyswajania wiedzy i umiejętności praktycznych
j) procesem przyswajania umiejętności umysłowych
k) wtajemniczeniem społecznym i obywatelskim
l) wszytskie z powyższych
7. Ideał wychowaczy greckiej paidei głosi:
i) dzielnośc i mądrośc nie są wyuczalne
j)każdy powinien zadabć o nalezyte wychowanie
k)nalezy wystrzegać się wszelkiej przesady
l)wszystkie z powyższych
8. idee lub poglady osób, grup lub klas społecznych na temat edukacji to definicja:
i) doktryny pedagogicznej
j) ideologii edukacyjnej
k) ukrytego programu wychowania
l)wszystkie
1) i j2)j,k3)j4)i5)j6)k7)j,k8)j
coliberek44