sprawdziany.doc

(703 KB) Pobierz
Anna Kowalska

 

Anna Kowalska              Wojciech Prokopiuk

 

 

 

 

 

Sprawdziany dla uczniów

klas III gimnazjum

M

A

T

E

M

A

T

Y K

A

 

 

                                                        w/g programu Matematyka z plusem

                                                                     





 

                           

 

 

                                         

 

 

 

 

 

 

                                          2,5 – 7

 

 

SPIS TREŚCI

 

Od Autorów ……………………………………………………………. …………..3

 

Zestawy sprawdzianów i propozycje punktacji.

 

Liczby i wyrażenia algebraiczne

Grupa I ………………………………………………………………….……..……4

Grupa II ………………………………………………………………………..……5

Propozycja punktacji grupa I………………………………………………….…….6

Propozycja punktacji grupa II……………………...……………………….……….7

 

Funkcje

Grupa I ………………………………………………………………………...……8

Grupa II …………………………………………………………….…………….…9

Propozycja punktacji grupa I……………………………………………………....10

Propozycja punktacji grupa II………………………………………....…………...11

 

Wielokąty, koła i okręgi

Grupa I …………………………………………………………….…………....…12

Grupa II ……………………………………………………………………...….…13

Propozycja punktacji grupa I……………………………………………….……...14

Propozycja punktacji grupa II…………………………………...…….…………...15

 

Przekształcenia geometryczne

Grupa I …………………………………………………………….…………....…16

Grupa II …………………………………………………………….………..….…17

Propozycja punktacji grupa I……………………………………….……………...18

Propozycja punktacji grupa II...…………………………………………….……...19

 

Figury podobne

Grupa I ………………………………………………………………….……....…20

Grupa II …………………………………………………………….………..….…21

Propozycja punktacji grupa I………………………………………….…………...22

Propozycja punktacji grupa II...………………………………………….………...23

 

 

Bryły

Grupa I ………………………………………………………………….……....…24

Grupa II ………………………………………………………………….…..….…25

Propozycja punktacji grupa I………………………………………….…………...26

Propozycja punktacji grupa II...…………………………….……………………...27

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Od Autorów

 

 

 

 

Proponujemy opracowany przez nas zestaw zadań, które mogą być sprawdzeniem wiadomości i umiejętności uczniów po realizacji materiału nauczania z poszczególnych działów.

Układ sprawdzianów odpowiada programowi Matematyka z plusem                    i kolejności rozdziałów. Sądzimy jednak, że mogą być one również stosowane przez uczniów i nauczycieli realizujących inne programy dla gimnazjum.

Obok sprawdzianów zamieszczamy również propozycje punktacji do poszczególnych zadań, którą można wykorzystać do oceniania, zgodnie

z obowiązującym w szkole Przedmiotowym Systemem Oceniania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LICZBY I WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE

 

GRUPA I

Zad. 1

Porównaj podane pary liczb wstawiając znak <, >, = w miejsce kropek.

 

57……. (-5)8

 

7,(13)………7,(131)

 

6-11…………5-11

 

Zad. 2

Oblicz:

a)     - 0,2 * 0,1

b)     * 83

c)     2*-

 

Zad. 3

Rozwiąż nierówność przedstaw zbiór rozwiązań na osi liczbowej. Podaj najmniejszą liczbę całkowitą spełniającą tę nierówność.

(5x – 2)2 + (4 – 5x)(4 + 5x) < 0

 

Zad. 4

Cenę komputera obniżono o 12% i obecnie wynosi ona 2200 zł.

Ile kosztował komputer przed obniżką?

 

Zad. 5

Szkoła zakupiła krzesła po 70 zł i stoły po 90 zł za łączną kwotę

13800 zł. Ile kupiono krzeseł a ile stołów, jeżeli przy każdym stole stoją 2 krzesła?

 

Zad. *6

Oblicz wartość wyrażenia:

 

(+ )4 – 10(+ )2

 

 

 

 

 

 

 

 

LICZBY I WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE

 

 

GRUPA II

Zad. 1

Porównaj podane pary liczb wstawiając znak <, >, = w miejsce kropek.

 

0,33………

-720……. (-7)20

 

(0,3)-4……(0,3)-6

 

Zad. 2

Oblicz:

a)     - 0,5 * 0,1

b)     * 272

c)     3*-

 

Zad. 3

Rozwiąż nierówność przedstaw zbiór rozwiązań na osi liczbowej. Podaj najmniejszą liczbę całkowitą, która nie spełnia tę nierówność.

(3 – 2x) (3 + 2x) (4x +1)(2-x)

 

Zad. 4

Cenę mebli podwyższono o 12% i obecnie kosztują one 3360 zł. Ile kosztował meble przed podwyżką?

 

Zad. 5

Magda jest trzy razy młodsza od swego taty, a 4 lata temu była od niego cztery razy młodsza. Ile lat ma Magda a ile jej tata?

 

Zad. *6

Rozłóż podane wyrażenie na czynniki:

 

(ab + ac + bc)(a + b + c) - abc

 

 

 

 

 

 

9

 


PROPOZYCJE PUNKTACJI                                                                                                                              GRUPA I

 

 

 

Nr

zadania

 

 

Kryteria oceniania

Suma punktów za zadanie

1

3p – prawidłowe porównanie każdej pary liczb

 

 

3p

2

1p – poprawnie obliczona wartość

2p – poprawnie obliczona wartość

2p – poprawnie obliczona wartość

 

5p

3

2p – prawidłowo rozwiązana nierówność

1p – prawidłowe przedstawienie rozwiązania na osi liczbowej

1p – poprawna odpowiedź na pytanie

 

4p

4

1p – poprawne ułożenie równania

1p – rozwiązanie równania

1p – poprawna odpowiedź

 

3p

5

1p – poprawne zapisanie analizy zadania

1p – ułożenie układu równań

2p – rozwiązanie układu równań

1p – poprawna odpowiedź

 

5p

Razem – 20p

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin