Jak złożyć reklamację w biurze podróży.pdf

(106 KB) Pobierz
690034459 UNPDF
Wróciłeś właśnie z KOSZMARNYCH wakacji
i czujesz się OSZUKANY przez biuro
podróży? Zobacz, jak złożyć skuteczną
REKLAMACJĘ w biurze podróży i odzyskać
swoje pieniądze!
Czy poniższe slogany nie wydają Ci się znajome:
• „Lazurowe morze kilka kroków od hotelu!”,
• „Pomocna 24-godzinna obsługa hotelowa!”,
• „Luksusowe pokoje o najwyższym standardzie”?
Nie ma co kryć: biura podróży uwodzą nas pięknymi słówkami. Co najczęściej jest nie tak z tego
typu czarującymi sloganami?
Morze, owszem, bywa blisko, ale z lazurem ma tyle wspólnego co czerń z bielą… Obsługa
hotelowa może i pracuje 24 h na dobę, tylko czemu nie w recepcji?… Pokoje z kolei faktycznie
mogłyby mieć wysoki standard, gdyby wszystko w nich działało i było czyste…
Podróż życia? Nie tym razem…
Na urlop i wczasy zawsze czekamy z niecierpliwością, czasem długie tygodnie, a nawet miesiące.
Skrupulatnie wybieramy biuro podróży z najatrakcyjniejszą ofertą i rezerwujemy wczasy.
O wymarzonej podróży opowiadamy rodzinie, znajomym, kolegom z pracy. Oczami wyobraźni
widzimy już tę rajską plażę, palące słońce i siebie na leżakach, cieszących się zasłużonym
i wyczekiwanym urlopem.
W końcu nachodzi dzień wyjazdu, pakujemy się i na tydzień lub dłużej zostawiamy za sobą szarość
miasta i codzienne zmartwienia. Niestety entuzjazm szybko mija, a jego miejsce zajmuje jedno
wielkie rozczarowanie… Hotel nie prezentuje się już tak wspaniale jak na zdjęciach, plaża jest
zwyczajnie brudna, morze – chłodne i z ostrym, kamienistym dnem, a posiłki w hotelu są
niedogotowane. W trakcie pobytu okazuje się, że nikt nie sprząta pokojów, ręczniki nie są
wymieniane, a przez okno możemy podziwiać… sąsiadów z przeciwległego pokoju.
Jak odzyskać pieniądze od biura podróży
za nieudane wczasy?
Jeśli też wróciłeś z wakacji, które z obiecywanym wypoczynkiem miały niewiele wspólnego,
i czujesz się nimi zawiedziony oraz rozgoryczony , mam dla Ciebie dobrą wiadomość: polskie
prawo – za sprawą ustawy o usługach turystycznych – daje Ci silne i skuteczne narzędzie do walki
z biurami podróży.
Narzędziem tym jest REKLAMACJA
.
690034459.003.png
„Reklamacji nie uwzględnia się”…
Być może obawiasz się, że biuro nie uzna Twojej reklamacji, bo skorzystałeś z oferty last minute
albo w umowie pojawiła się odpowiednia klauzula typu: „Oferty specjalne i oferty z ostatniej
chwili ( last minute ) nie podlegają reklamacji ze względu na swój specyficzny charakter”.
Nie daj się zwieść, to kolejna nieuczciwa sztuczka biur podróży! ZAWSZE masz prawo do pełnej
reklamacji , niezależnie od tego, czy korzystałeś z normalnej oferty, czy z oferty w promocyjnych
cenach!
Jak napisać skuteczną REKLAMACJĘ?
Zdziwisz się, jak dużo może zdziałać dobrze napisana reklamacja. Warunkiem jest jednak
prawidłowe i zgodne z prawem sporządzenie reklamacji, dlatego w tym poradniku znajdziesz nie
tylko gotowy wzór reklamacji , ale przede wszystkim wyczerpujący opis , jak napisać reklamację.
Oto, co dokładnie znajdziesz w tym poradniku:
• Co jest podstawą prawną reklamacji?
• Co jest podstawą faktyczną reklamacji?
• Jakie dowody przytoczyć na udowodnienie swoich roszczeń?
• Jakie 2 najważniejsze elementy powinna zawierać reklamacja?
• Jak oszacować wartość roszczeń wobec biura podróży?
• Czym jest tabela frankfurcka i czy można się nią posługiwać w Polsce?
• Czym jest roszczenie o zadośćuczynienie za zmarnowany urlop ?
• W jakiej formie należy złożyć reklamację?
• Czym różni się zawiadomienie o stwierdzeniu wadliwego wykonania usługi od właściwej
reklamacji?
Do kogo skierować reklamację : do pilota wycieczki, agenta turystycznego czy do biura
podróży?
• W jaki sposób dostarczyć reklamację?
• W jakim terminie złożyć reklamację?
• W jakim terminie reklamacja musi zostać rozpatrzona?
• Jak napisać odwołanie w razie nieuznania reklamacji?
• W jaki sposób może pomóc departament turystyki urzędu marszałkowskiego
oraz rzecznik praw konsumenta ?
• Czy warto składać pozew do polubownego sądu konsumenckiego czy raczej pozew
do sądu powszechnego ?
Jest jeszcze jedna, bodajże najważniejsza rzecz
Nie czekaj ze złożeniem reklamacji –
prawo daje Ci TYLKO 30 dni na odzyskanie pieniędzy!
Być może wahasz się, czy warto składać reklamację. Ale nie zwlekaj z tym!
Tylko przez 30 dni od zakończenia wczasów masz możliwość złożenia reklamacji. Jeżeli upłynie
ten termin, biuro podróży będzie mogło – i to zgodnie z prawem! – odmówić rozpatrzenia
reklamacji, nawet jeśli byłaby ona w pełni uzasadniona. Tym samym w razie przekroczenia
terminu na złożenie reklamacji Twoje szanse na odzyskanie pieniędzy w trybie reklamacyjnym
za nieudaną wycieczkę zmaleją właściwie do zera…
Nie pozwól, by wspomnienia z nieudanej podróży wracały do Ciebie przez najbliższe miesiące
i wzbudzały negatywne emocje. Dopóki będziesz miał świadomość, że obca firma zarobiła
na Tobie, a sama nie wywiązała się z usługi, trudno Ci będzie pozbyć się żalu i rozczarowania
na samo wspomnienie tych wczasów.
Nie traktujmy biur podróży ulgowo! Jeśli kupiłbyś nowy telewizor i okazałby się niesprawny, bez
wahania byś go zareklamował, prawda? Wczasy to taka sama usługa jak wszystkie inne. Jeśli nie
spełniła Twoich oczekiwań i była niezgodna z tym, co obiecywało biuro podróży – zareklamuj ją .
Polskie prawo daje Ci do tego skuteczne narzędzie,
Krzysztof Wilk – absolwent prawa na Uniwersytecie Jagiellońskim specjalizujący się
w tzw. prawie turystycznym. Od ponad dwóch lat prowadzi i nadzoruje postępowania
reklamacyjne w jednym ze znaczących polskich biur podróży oraz doradza
organizatorom turystyki w zakresie rozpatrywania reklamacji klientów. Na co dzień
prowadzi również działalność publicystyczną w ramach bloga prawoturystyczne.pl
oraz współpracuje z prasą branżową.
Twoja 30-dniowa gwarancja zwrotu pieniędzy!
Udzielam Ci bezwarunkowej
30-dniowej gwarancji satysfakcji. Jeżeli w ciągu 30 dni od daty zapłaty stwierdzisz,
że nie jesteś usatysfakcjonowany i powiadomisz mnie o tym, zwrócę Ci Twoje
pieniądze .
Iwona Kielar , wydawca
PS Pamiętaj też, proszę, że reklamacja jest dokumentem uregulowanym ustawowo. Znaczy to tyle,
że drobny błąd może spowodować jej nieważność i brak możliwości odzyskania pieniędzy. Jeżeli
chcesz uniknąć błędów podczas składania reklamacji, gwarantuję Ci, że ten poradnik Cię przed tym
690034459.004.png 690034459.005.png 690034459.006.png 690034459.001.png 690034459.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin