Przewodnik metodyczny - Kwiecień.pdf

(746 KB) Pobierz
997442549.051.png
Rozkład materiału
5
Plany pracy dydaktyczno-wychowawczej - kwiecień
6
Scenariusze zajęć - kwiecień
32
Tydzień 29. Śmigus-dyngus
32
Tydzień 30. Kosmiczna przygoda
41
Tydzień 31. W muzeum
51
Tydzień 32. Planeta Ziemia
60
Plany pracy dydaktyczno-wychowawczej - maj
71
Scenariusze zajęć - maj
96
Tydzień 33. Kto nam pomaga?
96
Tydzień 34. Europejska podróż
107
Tydzień 35. Majowy ogród
116
Tydzień 36. Święto naszych mam
125
Plany pracy dydaktyczno-wychowawczej - czerwiec
135
Scenariusze zajęć - czerwiec
160
Tydzień 37. Order Uśmiechu
160
Tydzień 38. Mały badacz
169
8
Tydzień 39. Lato na łące
17
Tydzień 40. Czas na przygodę
189
Zestawy ćwiczeń porannych
200
Zestawy gier i zabaw ruchowych
210
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych
214
997442549.062.png 997442549.072.png 997442549.082.png 997442549.001.png 997442549.002.png 997442549.003.png 997442549.004.png 997442549.005.png 997442549.006.png 997442549.007.png 997442549.008.png 997442549.009.png 997442549.010.png 997442549.011.png 997442549.012.png 997442549.013.png 997442549.014.png 997442549.015.png 997442549.016.png 997442549.017.png 997442549.018.png
ROZKŁAD MATERIAŁU
Karty
pracy
część 1 i 2
Karty
matema­
tyczne
Karty
graficzne
Tematy tygodniowe
Kalendarz
Wyprawka
/ 1. Podajmy sobie ręce
2
1
1
1
2. Moja droga do przedszkola
2,3
2
2
1
3. Pyszne witaminki
3
4
3
3
4. Odlot ptaków
4
4
2
5, 6
5. Jesienne nutki
4
5
5
7
6. Gdzie mieszkają zwierzęta?
8,9
6
6
3
7. Poczta Polska
5
10
7
7
8. Mam apetyt
11, 12
8
8
4,5
9. Taniec liści
13, 14
9
9
6
6
15
10
10
10. Piękna nasza Polska cała
7
16
11
11
7
11. Co słychać w lesie?
12
12
12. Lubię swoje zabawki
17, 18
13. Skarby ziemi
8
19
13
13
8
14
14
14. Co mnie cieszy, co mnie smuci?
20,21
15. Zimowa pierzynka
9
22, 23
15
15
16. Hej, kolęda, kolęda!
24,25
16
16
9
10
26,27
17
17
17. Witaj, Nowy Roku!
18. Tańczymy walczyka
28, 29
18
18
19
10
19. Koło graniaste
11
30, 31
19
20. Masz wiadomość
32
20
20
11
21. Zimą bawimy się wesoło
12
33, 34
21
21
22. Ogródek w doniczce
35, 36
22
22
12
23. Leśne SOS
13
37
23
23
24
24
13
24. Mówię pięknie
38, 39
25. Opowieści z książeczki
14
40,41
25
25
42, 43
26
26
14
26. W zdrowym ciele zdrowy duch
27. A wiosna tuż-tuż
44, 45
27
27
15
28. Przedszkolny teatrzyk
46, 47
28
28
29. Śmigus-dyngus
48, 49
29
29
15
30
30. Kosmiczna przygoda
16
50
30
51, 52
31
31
16
31. W muzeum
32
32
32. Planeta Ziemia
17
53
54
33
33
17
33. Kto nam pomaga?
22,23
34. Europejska podróż
18
55
34
34
s
s
s
s
56, 57
35
35
18
35. Majowy ogród
36. Święto naszych mam
19
58, 59
36
36
19
37. Order Uśmiechu
20
60
37
37
61,62
38
38
38. Mały badacz
20
39. Lato na łące
63
39
39
21
64
40
40
40. Czas na przygodę
lipiec-sierpień
22-25
997442549.019.png 997442549.020.png 997442549.021.png 997442549.022.png 997442549.023.png 997442549.024.png 997442549.025.png 997442549.026.png 997442549.027.png 997442549.028.png 997442549.029.png 997442549.030.png 997442549.031.png 997442549.032.png 997442549.033.png 997442549.034.png 997442549.035.png 997442549.036.png 997442549.037.png 997442549.038.png 997442549.039.png 997442549.040.png 997442549.041.png 997442549.042.png 997442549.043.png 997442549.044.png 997442549.045.png 997442549.046.png 997442549.047.png 997442549.048.png 997442549.049.png 997442549.050.png 997442549.052.png 997442549.053.png 997442549.054.png 997442549.055.png 997442549.056.png 997442549.057.png 997442549.058.png 997442549.059.png 997442549.060.png 997442549.061.png 997442549.063.png 997442549.064.png 997442549.065.png 997442549.066.png 997442549.067.png 997442549.068.png 997442549.069.png 997442549.070.png
 
PLANY PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ
Kwiecień
Tematy tygodniowe:
Tydzień 29. Śmigus-dyngus
Tydzień 30. Kosmiczna przygoda
Tydzień 31. W muzeum
Tydzień 32. Planeta Ziemia
Ćwiczenia poranne:
Zestawy III, IV, V, VI
Ćwiczenia gimnastyczne:
Zestawy III, VII, IX, XI
Zabawy ruchowe:
Zabawa bieżna „Po drugiej stronie"
Zabawa skoczna „Zrzuć woreczek"
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Warzywna surówka"
Zabawa na czworakach „Zabawa kotów piłkami"
Zabawa rzutna „Do trzech podaj"
Zabawa z mocowaniem „Walka kogutów"
TEMAT TYGODNIA : Śmigus-dyngus
Podstawa
programowa
Sposoby realizacji
Przewidywane osiągnięcia dzieci
XIII 6
• uzupełnienie kalendarza - określenie
dnia tygodnia, miesiąca, pory roku
Układy rytmiczne i następstwo czasu
• zna stałe naturalnie występujące następstwa czasu:
dni i nocy, dni tygodnia i miesięcy w roku, pór roku
III 1
I 1
• rozmowy swobodne i ukierunkowane
przez N.
• oglądanie i opisywanie obrazków oraz
przedmiotów związanych z tematem
• rozmowa z dziećmi na temat rodzin­
nych tradycji, zainspirowana wier­
szem, ilustracjami
Porozumiewanie się
• potrafi swobodnie rozmawiać na każdy temat z dzieć­
mi i dorosłymi
• buduje dłuższe wypowiedzi na określony temat, np.
ilustracji, obejrzanego spektaklu, jakiegoś wydarze­
nia
Kontakty i postawy społeczne
• słucha uważnie i nie przerywa wypowiedzi dorosłych
i kolegów
• prowadzi rozmowę, przestrzegając określonych za­
sad:
- zwraca się w rozmowie bezpośrednio do rozmówcy
- umie dostosować ton głosu do sytuacji
- obdarza uwagą osoby, z którymi rozmawia
Poprawność gramatyczna wypowiedzi
• posiada bogaty zasób słów, których używa w mowie
potocznej i wypowiedziach na różne tematy
- potrafi podać znaczenie wyrazów używanych
przez siebie
• potrafi zastosować poprawne formy fłeksyjne wszyst­
kich odmieniających się części mowy
XV
• zorganizowanie wystawki świątecznej
Rodzina
• łączy symbole i potrawy z różnymi świętami (np.
dzielenie się opłatkiem w Boże Narodzenie)
XIV 2
• zabawa „Którą pisankę mam na my­
śli?"
Percepcja wzrokowa
• zgaduje, kojarząc fakty, o którym obrazku opowiada­
ją nauczyciel lub inne dziecko
XIV 3
• kolorowanie flamastrami sylwet pisa­
nek wg własnych pomysłów
Sprawność manualna i koordynacja wzrokowo-
-ruchowa
• potrafi posługiwać się przyborami do rysowania
- trzyma prawidłowo ołówek, kredkę, flamaster
- dostosowuje nacisk do przyboru, z którego korzysta
997442549.071.png 997442549.073.png 997442549.074.png 997442549.075.png 997442549.076.png 997442549.077.png 997442549.078.png 997442549.079.png 997442549.080.png 997442549.081.png
 
Śmigus-dyngus
11
Podstawa
programowa
Przewidywane osiągnięcia dzl
^\
Sposoby realizacji
XIV 5
III 3
IV 2
12
• zajęcia z wykorzystaniem wiersza „Wiel­
kanocne zwyczaje"
• słuchanie fragmentów wiersza Wielka­
noc
• omówienie treści wiersza
• dzielenie się własnymi przeżyciami
związanymi ze Świętami Wielkanoc­
nymi
• zabawa dydaktyczna „Świąteczny stół"
• zabawa „Kurczątka i kura"
Zainteresowanie książką
• jest zainteresowane słuchaniem dłuższ_
dań i wierszy
- wypowiada się na temat wysłuchanego u . v np.
czy był ciekawy, jak mu się podobał, czy dowiedzia­
ło się czegoś nowego)
Porozumiewanie się
• umie opowiedzieć o swoich wrażeniach i odczuciach
związanych z przeżyciami
Porównywanie i grupowanie obiektów
• klasyfikuje konkretne obiekty lub przedstawione na
obrazkach przedmioty i określa słownie kryterium
przyjęte przez siebie
Percepcja słuchowa
• rozpoznaje i nazywa słyszane odgłosy i dźwięki
- precyzyjnie wskazuje kierunek, z którego dobiega
dźwięk
Kontakty i postawy społeczne
• rozumie i wykonuje polecenia kierowane do niego
lub do całej grupy
• zajęcia plastyczne „Świąteczny obrazek"
• zapoznanie dzieci z tematem zajęć
• omówienie etapów pracy
• samodzielne wykonanie prac przez
dzieci
• wspólne sprzątanie, mycie rąk
• zorganizowanie wystawy świątecznych
obrazków
• dokonywanie oceny, uzasadnianie swo­
ich wyborów
Twórczość plastyczna
• wykonuje prace plastyczne przedstawiające ludzi i świat
przyrody
• wykonuje prace plastyczne różnymi technikami:
- maluje farbami klejowymi, akwarelowymi, plaka­
towymi, także mieszanymi z trocinami, kaszą lub
piaskiem
• umie wykorzystać papierowe figury geometryczne,
szablony, materiał przyrodniczy itp. podczas tworze­
nia kompozycji
• korzysta z różnego rodzaju materiałów, takich jak:
karton, tektura, folia, płótno, szkło
• wypowiada się na temat prac wykonanych przez sie­
bie i kolegów
Sprawność manualna i koordynacja wzrokowo-
-ruchowa
• wycina dowolne kształty i po zaznaczonej linii,
sprawnie posługując się nożyczkami
Kultura życia codziennego, dbanie o porządek
• planuje czynności porządkowe, np. po zajęciach pla­
stycznych najpierw zbiera przybory, potem wyciera
stoliki
1X2
XIV 3
115
1X2
• malowanie styropianowych pisanek
farbami, ozdabianie brokatem
Twórczość plastyczna
• wykonuje prace plastyczne różnymi technikami:
- maluje farbami klejowymi, akwarelowymi, plaka­
towymi, także mieszanymi z trocinami, kaszą lub
piaskiem
Percepcja słuchowa
• analizuje wyrazy proste fonetycznie, dzieląc na głoski
- umie wyszukać przedmiot, którego nazwa rozpo­
czyna się lub kończy podaną głoską
- wyodrębnia głoski w nagłosie, w wygłosie lub
w środku wyrazu
XIV 6
• zabawa „Obrazek do pary"
• wykonanie ćwiczenia z KG 29
Sprawność manualna i koordynacja wzrokowo-ruchowa
• mieści się między dwoma liniami, np. rysując drogę
w labiryncie
XIV 3
997442549.083.png 997442549.084.png 997442549.085.png 997442549.086.png 997442549.087.png 997442549.088.png 997442549.089.png 997442549.090.png 997442549.091.png 997442549.092.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin