rozkład.doc

(220 KB) Pobierz
Termin

Termin

Temat ośrodka tygodniowego

Tematyka do realizacji

ZADANIA EDUKACYJNE

Cele operacyjne

Środki dydaktyczne i sposoby realizacji

polonistyczne

matematyczne

Wrzesień

1.      Żegnajcie wakacje.

·         Wracamy do pracy

·         Miejsca, w których spędzaliśmy wakacje

·         Pamiątki z naszych podróży

·         Przyroda latem

Spontaniczne i kierowane wypowiedzi uczniów na temat wakacyjnych przeżyć i wrażeń. Omawianie treści ilustracji, określanie różnych miejsc wypoczynku- morze, góry, jeziora, rzeki, las itp. Podział wyrazów na sylaby- wyklaskiwanie.

Wzbogacanie werbalnego i pozawerbalnego słownika dzieci (ćwiczenia z piktogramami)

- określanie czynności związanych z wypoczynkiem

- odpowiedzi na pytanie „Co robi?”

- etykietowanie piktogramami omawianych czynności

Samodzielne pisanie własnego imienia i nazwiska, poprzez odwzorowanie bądź pisanie po śladzie.

Orientacja w stosunkach czasowych (dzisiaj, wczoraj, jutro) i przestrzennych (strona lewa, prawa, daleko, blisko, obok, nad, pod).

Zbiory pamiątek wakacyjnych (muszelki, szyszki, kamyczki itp.)- klasyfikowanie wg kolorów, kształtów, wielkości.

·      Uczeń potrafi odróżnić i nazwać miejsca wypoczynku wakacyjnego.

·      Określa czynności widziane na obrazach, a tematycznie związane z ośrodkiem.

·      Rozpoznaje własne imię i nazwisko na etykiecie.

·      Rozumie znaczenie pojęć: dzisiaj, wczoraj, jutro.

·      Potrafi segregować przedmioty znacząco różniące się od siebie.

Widokówki ,ilustracje z różnych miejsc, naturalne okazy przyrody,

 

Wrzesień

2.      Witaj szkoło!

·         Zwiedzamy szkołę

·         Kto pracuje w szkole?

·         Nasza klasa

·         Dyżurny i jego obowiązki

Zwiedzanie szkoły- różne miejsca, pomieszczenia i ich przeznaczenie. Próby logicznego, uporządkowanego wypowiadania się, rozmowy kierowane- rozszerzanie słownika dzieci (wyrazy związane ze szkołą). Nazywanie osób pracujących w szkole i określanie ich funkcji.

Sprzęty znajdujące się w klasie: nazywanie, określanie wyglądu i przeznaczenia- formułowanie bardzo prostych zdań.

Rozpoznawanie i etykietowanie dni tygodnia- pisanie nazw.

Utrwalanie łączników: to, i, a.

Układanie i odczytywanie zdań obrazkowo- wyrazowych np.:

to ! i  & i !

to $ a to %

Utrwalanie znajomości figur geometrycznych (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt).

Wyszukiwanie w klasie przedmiotów o podanym kształcie. Tworzenie zbiorów figur geometrycznych, przeliczanie elementów zbiorów.

·      Uczeń zna dni tygodnia i potrafi określić nazwę bieżącego.

·      Wie jakie pomieszczenia znajdują się w szkole i do czego służą.

·      Zna pracowników szkoły.

·      Potrafi w bardzo prosty sposób scharakteryzować dany przedmiot.

·      Układa zdania obrazkowo- wyrazowe.

·      Rozpoznaje figury geometryczne.

„Witaj szkoło” R.Pisarski

wycieczka po szkole,

ilustracje, etykiety dni tygodnia

 

Wrzesień

3.      W szkole.

·         Co mi jest potrzebne w szkole?

·         Jak zachowujemy się w klasie?

·         Wygląd ucznia

·         Wychodzimy poza teren szkoły

Nazywanie i określanie przyborów szkolnych- wielkość, kształt, kolor, liczba. Etykietowanie i czytanie nazw przedmiotów. Słuchanie krótkiego opowiadania nauczyciela ilustrowanego obrazami „Na lekcji i przerwie”- badanie stopnia zrozumienia tekstu. Pogadanka na temat: właściwego zachowania się w szkole, estetycznego wyglądu ucznia.

Ćwiczenia orientacji przestrzennej na terenie budynku i poza nim, w czasie wycieczki po najbliższej okolicy.

Porównywanie zbiorów jednorodnych. Odwzorowywanie zbiorów za pomocą konkretów, przeliczanie elementów zbioru

·        Uczeń rozpoznaje i nazywa przybory szkolne.

·        Wie jak należy właściwie zachowywać się w szkole.

·        Umie dbać o czystość i estetykę ubioru.

·        Orientuje się rozmieszczeniu pomieszczeń w szkole.

·        Przelicza elementy zbioru od 1 do 10.

Tekst do czytania ,

Przybory szkolne, etykiety nazw przyborów szkolnych, opowiadanie, ilustracje, wycieczka

Wrzesień

4.      Droga do szkoły.

·         Jak zachowujemy się na ulicy?

·         Uczymy się prawidłowo przechodzić przez ulicę.

·         Poznajemy znaki drogowe.

·         Korzystamy ze środków komunikacji.

Rozmowy na temat bezpieczeństwa na ulicy. Odpowiadanie na zadawane pytania. Układanie i próba zwięzłego, krótkiego i logicznego opowiadania historyjki obrazkowej „Droga ucznia do szkoły”. Nazywanie środków komunikacji. Utrwalanie łączników „tu”, „tam”. Układanie prostych zdań wyrazowo- obrazkowych. Wyróżnianie wyrazów w zdaniach.

Sygnalizacja świetlna, znaki drogowe- ich rola i znaczenie dla pieszych i kierowców.

Orientacja w przestrzeni: strona prawa i lewa- ćwiczenia w przechodzeniu przez jezdnię.  Porównywanie liczebności zbiorów. Utrwalanie znajomości znaków „<” „>” „=”.

·        Uczeń zachowuje bezpieczeństwo na ulicy podczas wycieczki.

·        Stara się, we właściwy i prosty sposób, odpowiadać na zadawane, krótkie pytania.

·        Rozróżnia łączniki „tu” „tam”.

·        Wie, co oznaczają poszczególne kolory sygnalizacji świetlnej.

·        Określa wielkość zbioru poprzez używanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo.

„Zielone światło” T.Śliwiak

spacer po okolicy, ilustracje, obrazy ulicy, modele pojazdów, znaków drogowych, historyjka obrazkowa „Droga ucznia do szkoły””

Październik

5.      Jesienne zmiany w przyrodzie i pogodzie.

·         Pory roku

·         Pogoda

·         Podział doby: dzień/ noc

·         Odloty ptaków

Obserwacja jesiennych zmian w pogodzie (deszcz, chłód, wiatr, zachmurzenie) oraz w przyrodzie (żółknące trawy, spadające liście) –wypowiedzi na podstawie obserwacji.

Próby nazywania pór roku – w powiązaniu z charakterystycznymi cechami.

Układanie w chronologicznej kolejności obrazów przedstawiających pory roku. Nadawanie tytułów obrazom. Nazywanie rzeczy, zwierząt, osób. Utrwalanie łączników: „to”, „i”.

Słuchanie wiersza. Formułowanie prostych odpowiedzi na temat treści utworu.

Utrwalanie pojęć czasowych:

próby określenia długości dnia i nocy (krótki dzień, długa noc).

Pełne godziny zegarowe- ćwiczenia w odczytywaniu i zaznaczaniu.

Przeliczanie przedmiotów w zakresie 10. Oswajanie z nazwami liczebników (1-10).

Orientacja w przestrzeni: prawa, lewa strona, tu, tam- praktyczne ćwiczenia.

 

·  ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin