Spis treści
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
WYDZIAŁ INŻYNIERII MECHANICZNEJ I INFORMATYKI
PRACA MAGISTERSKA
Tytuł pracy w języku polskim piszemy w miejscu tego tekstu
Tytuł pracy przetłumaczony na język angielski piszemy poniżej
Imię Nazwisko
Nr albumu:
Kierunek:
Studia: stacjonarne lub niestacjonarne (wpisać jakie)
Promotor pracy:
Praca przyjęta dnia:
Podpis promotora:
Częstochowa, 2011
Cel pracy 3
Wstęp 5
1 Część opisowa 7
1.1 Forma pracy magisterskiej. 7
1.2 Technika pisania pracy 7
2 Analiza praktycznych rozwiązań w danej dziedzinie 11
2.1 Struktura systemu 11
2.2 Zasada działania systemu 11
2.3 Zastosowania.... 11
3 Część praktyczna – badania, program 13
3.1 Obiekt badań 13
3.2 Środowisko badawcze 13
3.3 Przebieg badań 13
3.4 Wyniki badań 13
3.5 Wnioski 13
Podsumowanie 15
Literatura 17
Dodatek A. Kod programu komputerowego 18
Dodatek B. Spis zawartości dołączonej płyty CD 19
11
Analiza praktycznych rozwiązań w danej dziedzinie
Pierwszy akapit dotyczy sformułowania problematyki i dziedziny pracy.
W drugi akapicie opisuje się część teoretyczną – jej cele, a w trzecim części praktycznej. Możliwe są następujące cele: analiza istniejących metod i technik, eksperymentalne badania różnych rozwiązań, zaprojektowanie i wykonanie programu lub systemu komputerowego.
Praca dyplomowa ma na celu rozwiązanie lub analizę konkretnego problemu. Na jej podstawie ocenia się zdolność studenta dyplomanta do prawidłowego formułowania i analizy problemów, umiejętność wyciągania wniosków, zbierania materiałów, przeprowadzania badań oraz analizy wyników.
Wstęp powinien przedstawiać ogólne informacje na temat, którego dotyczy praca, historię i zakres zastosowań.
Tytuł rozdziału musi odpowiadać treści rozdziału. Na początku każdego dużego rozdziału przed podrozdziałem, muszą być dwa, trzy zdania opisujące zawartość rozdziału.
Praca powinna spełniać następujące wymogi:
a) format pracy - A4
b) kolejność stron w pracy:
· strona tytułowa
· spis treści -automatyczny
· wstęp
· rozdziały
· podsumowanie
· literatura
· załączniki
c) czcionka nr 12; 1,5 odstępu między wierszami; margines z lewej strony – 3,5 cm; z prawej oraz górny i dolny – 2,0 cm;
d) 4 egzemplarze pracy (miękka oprawa 3 szt.: promotor, recenzent i dziekanat, 1 szt. twarda oprawa, którą student przynosi na obronę, a po zabiera ze sobą na pamiątkę.
e) do pracy dołączyć wersję elektroniczną pracy – w kopercie przyczepionej do wewnętrznej strony, tylnej okładki podpisanym imieniem i nazwiskiem oraz z tytułem pracy na samej płycie/nośniku.
Rozdziały numeruje się do drugiego poziomu tzn. 1; 1.1, 1.2, 1.3; 2: 2.1 ,2.2, .....
Jeżeli jakaś część pracy wymaga wydzielenia to stosujemy nagłówek trzeciego poziomu bez numeracji i nie umieszcza się go w spisie treści. (przykład niniejszy podrozdział).
Wszystkie rysunki muszą mieć szczegółowy podpis i powinny być numerowane dwoma cyframi rozdzielonymi kropka. Pierwsza cyfr to numer dużego rozdziału, druga cyfra to kolejny numer rysunku w rozdziale. Wyśrodkowane.
Rys. 1.1 Ilustracja procesu maskowania dźwięków [1].
Rysunek musi być czytelny i mieścić się w granicach tekstu, w przypadkach dużych szerokich rysunków zastosować poziomą orientację strony.
Jeżeli w pracy występują wzory, należy użyć do ich wpisywania edytor równań.
Wzory numerujemy jednym ciągiem w całej pracy a numer umieszczamy z prawej strony przy marginesie.
(1)
Tabele numerujemy tak jak wzory. Podpis nad tabelą
Tabela 1. Charakterystyka poszczególnych warstw standardu MPEG-1.
Warstwa
Przepływność dla CD(44,1 kHz)
Pełny zakres
Zastosowanie
I
256-384 Kb/s
32-448 Kb/s
DCC (PASC)
II
192-256 Kb/s
32-384 Kb/s
DAB Video CD
III
128-192 Kb/s
32-320 Kb/s
ISDN 64 Kb/s
Tytuł pracy, autora i recenzenta należy wpisać we właściwościach dokumentu. Dostęp do nich uzyskujemy wybierając z menu „Plik” pozycję „Właściwości”. Wprowadzone dane przeniosą się na stronę tytułową przy najbliższej aktualizacji pól (Ctrl+a, F9).
W pracy nie należy używać wielokrotnych spacji, ani wielokrotnych znaków nowego akapitu. Znaki interpunkcyjne takie jak przecinek (,), kropka (.), dwukropek (:), średnik (;), znak zapytania (?), wykrzyknik (!), zamknięcie dowolnego nawiasu (]})>), zamknięcie cudzysłowu (” lub ’) nie mogą być nigdy poprzedzone spacją. Bezpośrednio po wymienionych znakach może wystąpić wyłącznie spacja, znak nowego akapitu lub inny znak interpunkcyjny. Po znakach otwierających dowolnego nawiasu ([{(<) lub otwarcia cudzysłowu („ lub ‘) nigdy nie należy używać spacji. Spację używamy przed tymi znakami. Nie należy rozpoczynać akapitu od spacji – wcięcia uzyskuje się przez zastosowanie stylu „Tekst podstawowy z wcięciem” (patrz punkt Style). Nie należy pozostawiać spacji na końcu akapitu – przed znakiem nowego akapitu. Tytułu rozdziałów i podrozdziałów pozostawiamy bez kropki na końcu.
Do wszystkich formatowań tekstu należy używać styli. Wtedy zachowujemy jednolite formatowanie podobnych struktur dokumentu, oraz łatwiej nam wprowadzać w przyszłości zmiany. Do rozdziałów stosujemy „Nagłówek 1”. W tym dokumencie jest włączone numerowanie nagłówków. Do podrozdziałów używamy stylu „Nagłówek 2” i „Nagłówek 3”. Tekst bezpośrednio po nagłówku piszemy stylem „Tekst podstawowy”, a dalsze „Tekst podstawowy z wcięciem”. Tekst po wzorach i innych elementach, który jest kontynuacją poprzedniej myśli, np. „gdzie x jest zmienną wejściową” również piszemy również stylem „Tekst podstawowy”. Fragment kodu programu piszemy stylem „listing”, jak poniżej
SET inpno 13
SET outno 3
INT il_reg 7
...
kowal226