PYTANIA NA JODZIA ZE STUDIÓW DZIENNYCH 1.wspomnienie wypełnia się właściwościami typowymi dla pewnej klasy przedmiotów: STEREOTYPIZACJA PAMIECI 2.za procesy czuwania i wzbudzania wg Posnera odpowiada: PRZEDNIA CZĘŚĆ ZAKRĘTU OBRĘCZY 3.złudzenia percepcyjne to obszar zainteresowań: PODEJŚCIA SYNTEZY PERCEPCYJNEJ 4.pamięć jako zdolność (wg Sternberga): SKŁADNIK INTELIGENCJI 5.długość czasu przechowywania w VSTM:100-500MSEK 6.zakres pamięci bezpośredniej większa dla: SŁÓW NALEŻĄCYCH DO TEJ SAMEJ KATEGORII NIŻ DO RÓŻNYCH KATEGORII 7.mechanizm centralnego zarządzania możliwościami przetwarzania informacji: ALOKACJA ZASOBÓW MENTALNYCH i REDUKOWANIE POTENCJANCYH MOŻLIWOŚCI EMITOWANIA REAKCJI 8.myślenie w którym jednostka nie ma określonego celu: AUTYSTYCZNE 9.tzw. niezmienniki wg Gibsona: INFORMACJA ZAWARTA W STRUKTURZEŚWIATŁA i JESZCZE JAKAŚ ODP ZE ZMIENIAJĄCĄ SIĘ PERSPEKTYWĄ PODMIOTU 10.teoria Brunera koncentruje się na: ROZPOZNANIU i KATEGORYZACJI 11.twórcy wielomagazynowego modelu pamięci to: WAUGH I NORMAN i ATKINSON I SHIFFRIN 12.wyniki badań Rosch nad pojęciami: ISTNIEJE PROTOTYP i ISTNIEJE HIERARCHIA 13.twierdzenie o głębokości i zakresie przetwarzania w przywołaniu: OPERACJE W PRZYWOŁANIU SĄ POWTÓRZENIEM OPERACJI Z FAZY SPOSTRZEGANIA 14.seryjne przetwarzanie (sekwencyjne): KIEDY PODĄRZAMY OD DANYCH SENSORYCZNYCH DO ROZPOZNANIA OBIEKU 15.styl poznawczy wg Witkina: 16.błędne założenie, że coś jakieś nie jest, gdy faktycznie jest: ZWIĘKSZENIE OGÓLNOŚCI KRYTERIUM DECYZYJNEGO i WARUNKI KONIECZNE 17.w klasycznej teorii myślenia budulcem są: IDEE i WYOBRAŻENIA 18.wg Sternberga konstruowanie strategii rozwiązania problemu następuje po: OKREŚLENIU PROBLEMU I STWORZENIU JEGO REPREZENTACJI 19.kompetencja koniunkcyjna: UMIEJĘTNOŚĆ PROWADZENIA DYSKURSU i ADEKWATNE DO SYTUACJI I ROZMÓWCY,SŁUCHACZA 20.uniwersalna gramatyka: PREDYKTYWNOŚĆ I GRAMATYKALIZACJA i REGUŁY SKŁADNIOWE 21.teoria zgodności: WYJAŚNIA PROCESY PODECYZYJNE i DAŻENIE DO ZGODNOŚCI MIĘDZY MYSLAMI A DZIAŁANIEM 22.do kategorii zachowania celowego nie należy: ZJAWISKO PRZECIĄŻENIA INFORMACYJNEGO 23.w kontekstualnym modelu Blocka interakcja między:ZMIANA INTERWAŁU i ZACHOWANIA TEMPORALNE 24.profil proaktywny to koncentracja na: PRZYSZŁOŚCI i PRZESZŁOŚCI 25.zasada podobieństwa Twerskiego: temporalnosc, nietemporalnosc 1. Na czym polega zasada specyficzności kodowania? 2. Co nie jest nośnikiem informacji [Nosal, temat: psychologiczne modele umysłu] 3. Przetwarzanie informacji "z góry na dół" - selektywne 4. Zakres ekwiwalentności [style poznawcze] 5. Fałszywe odrzucenie "na nie" - błąd fałszywej kategoryzacji pozyt - strategia konfirmacyjna 6. Jaki poziom wg Rosch jest najbardziej uprzywilejowany? - podstawowy - pośredni 7. Myślenie reproduktywne 8. Sądy i twierdzenia [?] to budulec w teorii: - asocjacjonistycznej [choć tu zdania są podzielone] 9. Wnioskowanie indukcyjne: - wnioski zawierają bogatsze informacje niż przesłanki - i chyba cos jeszcze 10. Kompetencja komunikacyjna - posługiwanie się językiem odpowiednio do sytuacji - dyskurs 11. Pamięć jako proces 12. Procesy kontrolno - regulacyjne w STM - zw z przechodzeniem inf do LTM - zw z wydobywaniem inf z LTM 13. Ubóstwo bodźca 14. Alokacja zasobów - redukcja potencjalnych możliwości emitowania reakcji - centralne zarządzaie przetwarzaiem inf 15. Struktura odpowiadająca za procesy orientacyjne [uwaga]: - okolica potyliczno - ciemieniowa 16. W syntezie percepcyjnej znaczenie odgrywa - oczekiwania - kontekst - uprzednie doświadczenia [nie pamiętam co było do wyboru] 17. Jak długo inf jest w magazynie fonologicznym: - 1-2 sek 18. Co odpowiada za poprawność zdań? - reguły składni - reguły lingwistyczno - semantyczne [nie wiem tego] 19. Trojkat Neissera, z jakiej jest koncepcji? a) poznawczej b) asocjacyjnej c) konstruktywistycznej (czy jakos tak, co jest wg mnie poprawna odpowiedzia)
BobBudowniczy7