PYTANIA NA JODZIA ZE STUDIĂ“W DZIENNYCH.doc

(26 KB) Pobierz
PYTANIA NA JODZIA ZE STUDIÓW DZIENNYCH

PYTANIA NA JODZIA ZE STUDIÓW DZIENNYCH
1.wspomnienie wypełnia się właściwościami typowymi dla pewnej klasy przedmiotów: STEREOTYPIZACJA PAMIECI
2.za procesy czuwania i wzbudzania wg Posnera odpowiada: PRZEDNIA CZĘŚĆ ZAKRĘTU OBRĘCZY
3.złudzenia percepcyjne to obszar zainteresowań: PODEJŚCIA SYNTEZY PERCEPCYJNEJ
4.pamięć jako zdolność (wg Sternberga): SKŁADNIK INTELIGENCJI
5.długość czasu przechowywania w VSTM:100-500MSEK
6.zakres pamięci bezpośredniej większa dla: SŁÓW NALEŻĄCYCH DO TEJ SAMEJ KATEGORII NIŻ DO RÓŻNYCH KATEGORII
7.mechanizm centralnego zarządzania możliwościami przetwarzania informacji: ALOKACJA ZASOBÓW MENTALNYCH i REDUKOWANIE POTENCJANCYH
MOŻLIWOŚCI EMITOWANIA REAKCJI
8.myślenie w którym jednostka nie ma określonego celu: AUTYSTYCZNE
9.tzw. niezmienniki wg Gibsona: INFORMACJA ZAWARTA W STRUKTURZEŚWIATŁA i JESZCZE JAKAŚ ODP ZE ZMIENIAJĄCĄ SIĘ PERSPEKTYWĄ PODMIOTU
10.teoria Brunera koncentruje się na: ROZPOZNANIU i KATEGORYZACJI
11.twórcy wielomagazynowego modelu pamięci to: WAUGH I NORMAN i ATKINSON I SHIFFRIN
12.wyniki badań Rosch nad pojęciami: ISTNIEJE PROTOTYP i ISTNIEJE HIERARCHIA
13.twierdzenie o głębokości i zakresie przetwarzania w przywołaniu: OPERACJE W PRZYWOŁANIU SĄ POWTÓRZENIEM OPERACJI Z FAZY SPOSTRZEGANIA
14.seryjne przetwarzanie (sekwencyjne): KIEDY PODĄRZAMY OD DANYCH SENSORYCZNYCH DO ROZPOZNANIA OBIEKU
15.styl poznawczy wg Witkina:
16.błędne założenie, że coś jakieś nie jest, gdy faktycznie jest: ZWIĘKSZENIE OGÓLNOŚCI KRYTERIUM DECYZYJNEGO i WARUNKI KONIECZNE
17.w klasycznej teorii myślenia budulcem są: IDEE i WYOBRAŻENIA
18.wg Sternberga konstruowanie strategii rozwiązania problemu następuje po: OKREŚLENIU PROBLEMU I STWORZENIU JEGO REPREZENTACJI
19.kompetencja koniunkcyjna: UMIEJĘTNOŚĆ PROWADZENIA DYSKURSU i ADEKWATNE DO SYTUACJI I ROZMÓWCY,SŁUCHACZA
20.uniwersalna gramatyka: PREDYKTYWNOŚĆ I GRAMATYKALIZACJA i REGUŁY SKŁADNIOWE
21.teoria zgodności: WYJAŚNIA PROCESY PODECYZYJNE i DAŻENIE DO ZGODNOŚCI MIĘDZY MYSLAMI A DZIAŁANIEM
22.do kategorii zachowania celowego nie należy: ZJAWISKO PRZECIĄŻENIA INFORMACYJNEGO
23.w kontekstualnym modelu Blocka interakcja między:ZMIANA INTERWAŁU i ZACHOWANIA TEMPORALNE
24.profil proaktywny to koncentracja na: PRZYSZŁOŚCI i PRZESZŁOŚCI
25.zasada podobieństwa Twerskiego: temporalnosc, nietemporalnosc




1. Na czym polega zasada specyficzności kodowania?
2. Co nie jest nośnikiem informacji [Nosal, temat: psychologiczne modele umysłu]
3. Przetwarzanie informacji "z góry na dół" - selektywne
4. Zakres ekwiwalentności [style poznawcze]
5. Fałszywe odrzucenie "na nie"
- błąd fałszywej kategoryzacji pozyt
- strategia konfirmacyjna
6. Jaki poziom wg Rosch jest najbardziej uprzywilejowany?
- podstawowy
- pośredni
7. Myślenie reproduktywne
8. Sądy i twierdzenia [?] to budulec w teorii:
- asocjacjonistycznej [choć tu zdania są podzielone]
9. Wnioskowanie indukcyjne:
- wnioski zawierają bogatsze informacje niż przesłanki
- i chyba cos jeszcze
10. Kompetencja komunikacyjna
- posługiwanie się językiem odpowiednio do sytuacji
- dyskurs
11. Pamięć jako proces
12. Procesy kontrolno - regulacyjne w STM
- zw z przechodzeniem inf do LTM
- zw z wydobywaniem inf z LTM
13. Ubóstwo bodźca
14. Alokacja zasobów
- redukcja potencjalnych możliwości emitowania reakcji
- centralne zarządzaie przetwarzaiem inf
15. Struktura odpowiadająca za procesy orientacyjne [uwaga]:
- okolica potyliczno - ciemieniowa
16. W syntezie percepcyjnej znaczenie odgrywa
- oczekiwania
- kontekst
- uprzednie doświadczenia
[nie pamiętam co było do wyboru]
17. Jak długo inf jest w magazynie fonologicznym:
- 1-2 sek
18. Co odpowiada za poprawność zdań?
- reguły składni
- reguły lingwistyczno - semantyczne [nie wiem tego]
19. Trojkat Neissera, z jakiej jest koncepcji?
a) poznawczej
b) asocjacyjnej
c) konstruktywistycznej (czy jakos tak, co jest wg mnie poprawna odpowiedzia)

Zgłoś jeśli naruszono regulamin