E-społeczność - Wojciech Gustowski.pdf

(1811 KB) Pobierz
116808984 UNPDF
116808984.002.png
Niniejsza darmowa publikacja zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytaæ ten tytuł w pełnej wersji kliknij tutaj .
Niniejsza publikacja mo¿e byæ kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wył¹cznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora sklepu na którym mo¿na
jakiekolwiek zmiany w zawartoœci publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania siê jej
od-sprzeda¿y, zgodnie z regulaminem serwisu .
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
Niniejszy ebook jest własnością prywatną .
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana,
ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana, powielana, ani
odczytywana w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody
wydawcy. Zabrania się jej publicznego udostępniania w Internecie,
oraz odsprzedaży zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 30.01.2007
Tytuł: E-społeczności
Autor: Wojciech Gustowski
Wydanie I
ISBN: 978-83-7521-162-7
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Netina Sp. z o. o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW: www.ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
116808984.003.png 116808984.004.png
SPIS TREŚCI
WSTĘP ........................................................................................................5
I CZYM SĄ SPOŁECZNOŚCI INTERNETOWE? ............................................7
II RODZAJE E-SPOŁECZNOŚCI .................................................................18
III KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ISTNIENIA E-SPOŁECZNOŚCI ........................23
1 Firma Pepsi wykorzystująca serwis YouTube ...............................................27
2 Przykład wykorzystania serwisu YouTube przez sztab wyborczy ................31
3 Wykorzystanie serwisu GoldenLine przez bank internetowy mBank ..........35
4 Serwis iThink i możliwości jego wykorzystania ...........................................36
5 Serwis biblioNETka .......................................................................................38
6 Wykupienie reklamy na stronie społeczności internetowej ..........................39
IV GŁÓWNE NARZĘDZIA BUDOWANIA E-SPOŁECZNOŚCI .....................41
1 Narzędzia komunikacyjne ...............................................................................41
1 Chat ............................................................................................................41
2 Lista dyskusyjna .......................................................................................42
3 Forum dyskusyjne ....................................................................................43
4 Elementy Web 2.0 ....................................................................................47
5 Weblog ......................................................................................................48
6 Newsletter .................................................................................................51
7 RSS ............................................................................................................51
8 Intranet .....................................................................................................52
9 Wirtualny świat ........................................................................................53
2 Narzędzia wizerunkowe i wspomagające .......................................................56
1 Konkurs .....................................................................................................56
2 Kalendarium .............................................................................................56
3 Elementy multimedialne ..........................................................................57
4 Gry sieciowe ..............................................................................................58
5 Darmowe konta pocztowe i WWW ..........................................................58
6 Promocje i oferty specjalnie ....................................................................58
7 Personalizacja ...........................................................................................59
V WEB 2.0. – PRAWDZIWA REWOLUCJA CZY MYDLANA BAŃKA? ........60
VI PRZEGLĄD I KRÓTKA CHARAKTERYSTYKA
NAJPOPULARNIEJSZYCH SERWISÓW ...................................................69
1 Serwisy zagraniczne ........................................................................................69
1 Linkedin ....................................................................................................69
2 YouTube ....................................................................................................70
3 Del.icio.us .................................................................................................72
4 Digg ...........................................................................................................73
5 Flickr .........................................................................................................74
6 MySpace ....................................................................................................75
7 There .........................................................................................................76
8 Second Life ...............................................................................................77
2 Serwisy polskie ...............................................................................................78
1 Linkologia .................................................................................................78
2 Wykop .......................................................................................................78
3 Gwar ..........................................................................................................79
4 Podaj .........................................................................................................80
5 Grono ........................................................................................................80
6 Ogniwo.net ................................................................................................81
7 iThink ........................................................................................................82
8
GoldenLine
...............................................................................................83
116808984.005.png
9 Fotka .........................................................................................................84
10 BiblioNETka .............................................................................................84
11 Blogfrog .....................................................................................................85
12 Filmweb ....................................................................................................86
13 Wikipedia ..................................................................................................86
14 Smog, Wrzuta, Streemo ............................................................................87
ZAKOŃCZENIE .........................................................................................89
BIBLIOGRAFIA .........................................................................................91
SPIS ILUSTRACJI .....................................................................................94
116808984.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin