Tematyka kompleksowa:
I. Kto się dla nas co dzień trudzi? Kucharka.
II. Urządzenia elektryczne w moim domu
III. Szukamy wiosny
IV. Poznajemy zwierzęta domowe: pies i kot
V. Nadchodzi Wielkanoc
I. KTO SIĘ DLA NAS CO DZIEŃ TRUDZI? KUCHARKA
obszary
aktywności
Cele operacyjne
PN 1 marca`10
I.Zabawy w kącikach tematycznych, rozmowy indywidualne n/t ulubionych zabawek. Zestaw zabaw porannych 12 wg Wlaźnik
II.Zapoznanie z pracą kucharki, zwiedzanie kuchni, poznanie pań kucharek. Przygotowanie z pomocą pań trzech rodzajów galaretek, rozpoznawanie owoców na opakowaniach oraz kolorów: cytryna- żółty, truskawka – czerwony, kiwi- zielony. Zabawa z el.wspinania: Rośniemy
III.Dzień kobiet – słuchanie piosenki, nazywanie w jakich zawodach pracują kobiety. Zabawa:Kwiaty rosną...
C+A
C
G
-chętnie rozmawiają z n-lem
-wiedzą, gdzie jest kuchnia
-znają zawody
WT 2 marca`10
I.Obserwacje przyrodnicze w kąciku przyrody, zwrócenie uwagi na wzrost szczypiorku i rzeżuchy
Filtr poranny: przypomnienie o umyciu rąk po skorzystaniu z toalety.
II.Zaczarowany worek – rozpoznawanie po dotyku naczyń kuchennych, utrwalenie nazw naczyń i określanie ich przeznaczenia- klasyfikowanie przedmiotów: sztućce, garnki, talerze, kubki.
Degustacja galaretki. Zabawa: Rośniemy
III.Zabawy konstrukcyjne klockami drewnianymi, budowanie wieży, ulic, łączenie kilku klocków wzdłuż i wzwyż. Zabawa: Karuzela
E+A
F+A
-obserwują rośliny
-znają różne naczynia
-są pomysłowe
ŚR 3 marca`10
I.Rozmowa z misiem- inscenizacja, kształtowanie umiejętności określania cech smakowych: słodki, kwaśny, zachęcanie do ograniczania ilości jedzenia słodyczy.
II.Zestaw ogólnorozwojowych zabaw ruchowych nr 6 wg H. Trawińskiej.
Spacer ulicami osiedla – obserwacja przyrody.
III.Tulipan – układanie obrazka z części (3l- 4 el., 4l- 6 el.) . Zabawa ruchowa: Kwiaty rosną....
A
D
-rozróżnia smaki
-dokładnie wykonuje ćwiczenia
-potrafi ułożyć obrazek
CZW 4 marca`10
I.Zabawy muzyczno – ruchowe przy pianinie: Karuzela, Pajacyk.
II.Tulipan dla pani kucharki- wypełnianie konturu kwiatka z wydzieranki bibułkowej, przygotowanej przez nauczyciela (3l), 4l- samodzielne wydzieranie. Wręczenie kwiatów paniom kucharkom. Zabawa: Kwiaty rosną...
Spacer wokół przedszkola – doskonalenie chodzenia w parach
III.W kąciku książki- czytanie dzieciom utworów literackich wybranych przez nie. Zabawa: Rośniemy
G+A
-zna tekst piosenek
-wykonuje kwiatek wg instrukcji na-la
-słucha czytanego tekstu
PT 5 marca`10
I.Na straganie- czytanie dzieciom wiersza J. Brzechwy, rozpoznawanie warzyw występujących w utworze.
II.Dzień kobiet – zabawa ze śpiewem, tworzenie dwóch kół - chłopcy i dziewczynki na przerwę w muzyce. Rozpoznawanie dynamiki melodii, głośno- cicho – reagowanie na umowne sygnały.
III.W kuchni- zabawa tematyczna w kąciku kuchennym- naśladowanie pracy kucharki. Zabawa: Rośniemy
D+A
-zna różne warzywa
-wesoło bawi się przy muzyce
-naśladuje czynności wykonywane w kuchni
II. URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE W MOIM DOMU
PN 8 marca`10
I.Co miś zobaczył w sklepie? – zabawa ortofoniczna, naśladowanie odgłosów sprzętu elektrycznego: odkurzacz, mikser, wiertarka.
Zestaw zabawa porannych nr 13 wg Wlaźnik
II.Pstryk – J. Tuwima, wysłuchanie wiersza, zgaduj zgadula: Co to za urządzenia? Odgadywanie zagadek o urządzeniach zasilanych prądem, określanie ich przeznaczenia i pomocy w codziennym życiu. Zabawa: Lalka na baterie.
III.Mam chusteczkę haftowaną- zabawa ruchowa ze śpiewem.
-naśladuje odgłosy urządzeń elektrycznych
-zna urządzenia elektryczne w domu
-bierze udział w zabawie
WT 9 marca`10
I.Zabawy aktywizujące...
myszaf