EDUKACJA POLONISTYCZNA
MÓWIENIE I SŁUCHANIE
Wypowiada się: rozwiniętymi zdaniami, prostymi zdaniami, pojedynczymi wyrazami, nie wypowiada się.
Zasób słownictwa: bogaty, wystarczający, ubogi, błędy językowe.
Mówi: chętnie, niechętnie, odważnie wyraża swoje opinie, mówi cicho-niepewnie.
Przeczytaną treść potrafi opowiedzieć: samodzielnie, ukierunkowany pytaniami nauczyciela, nie potrafi opowiedzieć.
Rozumienie poleceń nauczyciela: szybko rozumie, wymaga powtórzeń, mimo powtórzeń nie rozumie w pełni treści polecenia.
Wypowiedzi innych słucha uważnie: zawsze, czasami, ma kłopoty ze skupieniem uwagi.
Wiersz z pamięci recytuje: poprawnie, ma kłopoty z wygłaszaniem wiersza, nie potrafi recytować.
CZYTANIE
Teksty przygotowane czyta: płynnie, z odpowiednią intonacją, wyrazami, sylabizuje, głoskuje, nie czyta.
Nowy tekst czyta: całymi zdaniami, wyrazami, sylabizuje, głoskuje, nie czyta.
Czytany cicho tekst: rozumie w całości, częściowo, nie rozumie.
Litery rozpoznaje: właściwie, myli litery, nie rozpoznaje wszystkich liter.
Tempo czytania: prawidłowe- na poziomie klasy pierwszej, wolniejsze od przeciętnego tempa klasy, zbyt wolne, nie czyta.
PISANIE
Litery: zna wszystkie, czasami myli, nie zna wszystkich liter..
Pismo: kształtne, poprawne, niedbałe.
Litery w liniaturze mieści: poprawnie, czasami niedokładnie, często pisze w niewłaściwych liniach.
Tekst drukowany i pisany przepisuje: po literze, sylabami, wyrazami, poprawnie, czasem z błędami, często z błędami, nie potrafi przepisać..
Z pamięci pisze: bezbłędnie, czasami popełnia błędy, popełnia liczne błędy, nie pisze.
Zeszyty prowadzi: starannie, poprawnie, niestarannie.
Tempo pisania: szybkie, średnie, wolne, zbyt wolne.
GRAMATYKA
Dzieli wyrazy na sylaby, głoski i litery: poprawnie, z błędami, nie potrafi dzielić..
Układa wyrazy z rozsypanki sylabowej, a zdania z rozsypanki wyrazowej: poprawnie, popełnia błędy, nie potrafi ułożyć.
Uzupełnia zdania brakującymi wyrazami: poprawnie, popełnia błędy, nie potrafi. EDUKACJA MATEMATYCZNA
Cyfry oznaczające liczby w zakresie 10: zapisuje poprawnie, czasami popełnia błędy, często popełnia błędy.
Porównuje i porządkuje liczby w zakresie 10: poprawnie, czasami popełnia błędy, nie potrafi porównywać i uporządkować.
Dodaje i odejmuje w zakresie10: w pamięci, czasami na konkretach (palcach, liczydle, kredkach), liczy tylko na konkretach, nie liczy.
Znaki , = stosuje: poprawnie, popełnia błędy, nie stosuje.
Figury geometryczne nazywa i rozróżnia: poprawnie, popełnia błędy, nie zna.
Stosunki przestrzenne (prawa, lewa strona) określa: poprawnie, czasami popełnia błędy, nie potrafi określić.
Położenie przedmiotów przestrzeni (na, nad, pod, obok, wewnątrz, na zewnątrz) określa: poprawnie, czasami z błędami, nie potrafi określić.
Dni tygodnia: zna, myli, nie zna.
Zbiory i podzbiory wyodrębnia: poprawnie, popełnia błędy, nie potrafi..
Proste zadania tekstowe rozwiązuje: samodzielnie, czasami z pomocą nauczyciela, zawsze z pomocą nauczyciela.
Treść zadania do ilustracji lub działania układa: samodzielnie, z pomocą nauczyciela, nie potrafi ułożyć. .
EDUKACJA PRZYRODNICZO – SPOŁECZNA
W czasie zajęć jest: aktywny, czasami się zgłasza, jest bierny, nie jest zainteresowany.
Obserwacji zjawisk przyrodniczych dokonuje: samodzielnie, pod kierunkiem nauczyciela, nie dokonuje.
Rozpoznaje i nazywa pospolite drzewa, krzewy, rośliny zielne, owoce i warzywa oraz zwierzęta: bezbłędnie, popełnia błędy, nie rozpoznaje i nie nazywa.
Pamięta o wypełnianiu obowiązków dyżurnego: zawsze, czasami, nie pamięta.
Zasady prawidłowego przechodzenia przez jezdnię: zna i poprawnie stosuje, nie zna.
Dostrzega konieczność ochrony środowiska: tak, nie zawsze, nie dostrzega.
EDUKACJA PLASTYCZNO – TECHNICZNA
Prace plastyczno – techniczne wykonuje: chętnie, czasami niechętnie, nie wykonuje.
Sprawność manualna rozwinięta: bardzo dobrze, dobrze, dostatecznie, słabo.
Rysunek jest: bogaty w szczegóły, schematyczny, ubogi w szczegóły.
W pracach plastyczno-technicznych: poszukuje oryginalnych rozwiązań, często korzysta z pomysłów innych, oczekuje pomocy, czasem źle interpretuje temat.
Stosuje: pełną gamę kolorów, ubogą gamę kolorów.
Dba o czystość estetykę prac: zawsze, czasami, nie dba.
Prace plastyczno – techniczne kończy: w czasie zajęć, czasami w domu, najczęściej w domu.
Zachowuje ład i porządek w miejscu pracy: zawsze, czasami, nigdy. .
EDUKACJA MUZYCZNO RUCHOWA
W zabawach ze śpiewem uczestniczy: chętnie, czasami niechętnie, nie bierze udziału.
Poznane piosenki śpiewa: poprawnie, zna najczęściej pierwszą zwrotkę, nie śpiewa.
Poczucie rytmu: bardzo dobre, dobre, słabe.
Ćwiczenia gimnastyczne wykonuje: dokładnie, poprawnie, czasami niedbale, często nie wykonuje.
Przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny w czasie zabaw ruchowych: zawsze, czasami nie przestrzega, często nie przestrzega.
W zabawach i grach zespołowych uczestniczy: chętnie, czasami niechętnie, nie uczestniczy.
Poziom sprawności ruchowej: dobry, przeciętny, słaby.
ZACHOWANIE
PRACA NA LEKCJI
W czasie zajęć uczeń jest: zawsze aktywny, czasami aktywny, odpowiada tylko na pytania nauczyciela, jest bierny.
Zadania wykonuje: samodzielnie, czasami oczekuje pomocy, wymaga ciągłej pomocy ze strony nauczyciela.
Tempo pracy na lekcji: szybkie, średnie, wolne.
Uwagę skupia: łatwo, z trudnością, zależy od dnia.
Zadania domowe odrabia: systematycznie, czasami zapomina, często nie odrabia prac domowych.
Przybory i podręczniki szkolne przynosi: systematycznie, czasami zapomina, często nie przynosi.
Jest punktualny: zawsze, czasami się spóźnia, często się spóźnia. .
POSTAWA WOBEC NAUCZYCIELI I KOLEGÓW
Polecenia nauczyciela wykonuje: chętnie, czasami niechętnie, często nie wykonuje poleceń nauczyciela.
Wobec nauczycieli i pracowników szkoły zachowuje się właściwie: zawsze, czasami nie, sporadycznie.
Kontakty z rówieśnikami nawiązuje: łatwo, ma problemy z zawieraniem nowych znajomości, jest wyobcowany ze środowiska szkolnego.
Zachowanie w grupie: lubi przewodzić innym, podporządkowuje się chętnie-biernie, zgodnie współpracuje z rówieśnikami, pomaga innym, czasem wywołuje konflikty.
W stosunku do kolegów jest: serdeczny, koleżeński, uczynny, czasami zaczepny i agresywny.
Wyśmiewa się z innych, używa wulgarnych słów: często, czasami, nigdy.
Skarży w błahych sprawach: często, czasami, nigdy.
W sytuacjach konfliktowych: zachowuje spokój i rozwagę, reaguje krzykiem lub płaczem, jest agresywny.
Inne uwagi i spostrzeżenia ......................... ..................................... .....................................
RELIGIA ................................
Wychowawca
...............
Opracowała: mgr Mirosława Szymanek
nauczycielka Szkoły Podstawowej
w Dragaczu POLECAM LITERATURĘ:
Hanisz J., Grzegorzewska E., Łukasik S., Petkowicz H –Ocena opisowa i sprawdzian osiągnięć ucznia. Wesoła Szkoła 2001r.
Rau K., Chodoń I – Ocenianie opisowe a rozwój dziecka. Oficyna Wydawnicza Poznań 1999r.
Roszkowska-Przetacznik M., Wtorkiewicz L. –Ocenianie opisowe- diagnoza i motywacja. Kraków 2000r.
agga3339