EDUKACJA POLONISTYCZNA ocena opisowa (3).doc

(36 KB) Pobierz
EDUKACJA POLONISTYCZNA

EDUKACJA POLONISTYCZNA

MÓWIENIE I SŁUCHANIE

Wypowiada się: rozwiniętymi zdaniami, prostymi zdaniami, pojedynczymi wyrazami, nie wypowiada się.

Zasób słownictwa: bogaty, wystarczający, ubogi, błędy językowe.

Mówi: chętnie, niechętnie, odważnie wyraża swoje opinie, mówi cicho-niepewnie.

Przeczytaną treść potrafi opowiedzieć: samodzielnie, ukierunkowany pytaniami nauczyciela, nie potrafi opowiedzieć.

Rozumienie poleceń nauczyciela: szybko rozumie, wymaga powtórzeń, mimo powtórzeń nie rozumie w pełni treści polecenia.

Wypowiedzi innych słucha uważnie: zawsze, czasami, ma kłopoty ze skupieniem uwagi.

Wiersz z pamięci recytuje: poprawnie, ma kłopoty z wygłaszaniem wiersza, nie potrafi recytować.

CZYTANIE

Teksty przygotowane czyta: płynnie, z odpowiednią intonacją, wyrazami, sylabizuje, głoskuje, nie czyta.

Nowy tekst czyta: całymi zdaniami, wyrazami, sylabizuje, głoskuje, nie czyta.

Czytany cicho tekst: rozumie w całości, częściowo, nie rozumie.

Litery rozpoznaje: właściwie, myli litery, nie rozpoznaje wszystkich liter.

Tempo czytania: prawidłowe- na poziomie klasy pierwszej, wolniejsze od przeciętnego tempa klasy, zbyt wolne, nie czyta.

PISANIE

Litery: zna wszystkie, czasami myli, nie zna wszystkich liter..

Pismo: kształtne, poprawne, niedbałe.

Litery w liniaturze mieści: poprawnie, czasami niedokładnie, często pisze w niewłaściwych liniach.

Tekst drukowany i pisany przepisuje: po literze, sylabami, wyrazami, poprawnie, czasem z błędami, często z błędami, nie potrafi przepisać..

Z pamięci pisze: bezbłędnie, czasami popełnia błędy, popełnia liczne błędy, nie pisze.

Zeszyty prowadzi: starannie, poprawnie, niestarannie.

Tempo pisania: szybkie, średnie, wolne, zbyt wolne.

GRAMATYKA

Dzieli wyrazy na sylaby, głoski i litery: poprawnie, z błędami, nie potrafi dzielić..

Układa wyrazy z rozsypanki sylabowej, a zdania z rozsypanki wyrazowej: poprawnie, popełnia błędy, nie potrafi ułożyć.

Uzupełnia zdania brakującymi wyrazami: poprawnie, popełnia błędy, nie potrafi. EDUKACJA MATEMATYCZNA

Cyfry oznaczające liczby w zakresie 10: zapisuje poprawnie, czasami popełnia błędy, często popełnia błędy.

Porównuje i porządkuje liczby w zakresie 10: poprawnie, czasami popełnia błędy, nie potrafi porównywać i uporządkować.

Dodaje i odejmuje w zakresie10: w pamięci, czasami na konkretach (palcach, liczydle, kredkach), liczy tylko na konkretach, nie liczy.

Znaki , = stosuje: poprawnie, popełnia błędy, nie stosuje.

Figury geometryczne nazywa i rozróżnia: poprawnie, popełnia błędy, nie zna.

Stosunki przestrzenne (prawa, lewa strona) określa: poprawnie, czasami popełnia błędy, nie potrafi określić.

Położenie przedmiotów przestrzeni (na, nad, pod, obok, wewnątrz, na zewnątrz) określa: poprawnie, czasami z błędami, nie potrafi określić.

Dni tygodnia: zna, myli, nie zna.

Zbiory i podzbiory wyodrębnia: poprawnie, popełnia błędy, nie potrafi..

Proste zadania tekstowe rozwiązuje: samodzielnie, czasami z pomocą nauczyciela, zawsze z pomocą nauczyciela.

Treść zadania do ilustracji lub działania układa: samodzielnie, z pomocą nauczyciela, nie potrafi ułożyć. .

EDUKACJA PRZYRODNICZO – SPOŁECZNA

W czasie zajęć jest: aktywny, czasami się zgłasza, jest bierny, nie jest zainteresowany.

Obserwacji zjawisk przyrodniczych dokonuje: samodzielnie, pod kierunkiem nauczyciela, nie dokonuje.

Rozpoznaje i nazywa pospolite drzewa, krzewy, rośliny zielne, owoce i warzywa oraz zwierzęta: bezbłędnie, popełnia błędy, nie rozpoznaje i nie nazywa.

Pamięta o wypełnianiu obowiązków dyżurnego: zawsze, czasami, nie pamięta.

Zasady prawidłowego przechodzenia przez jezdnię: zna i poprawnie stosuje, nie zna.

Dostrzega konieczność ochrony środowiska: tak, nie zawsze, nie dostrzega.

EDUKACJA PLASTYCZNO – TECHNICZNA

Prace plastyczno – techniczne wykonuje: chętnie, czasami niechętnie, nie wykonuje.

Sprawność manualna rozwinięta: bardzo dobrze, dobrze, dostatecznie, słabo.

Rysunek jest: bogaty w szczegóły, schematyczny, ubogi w szczegóły.

W pracach plastyczno-technicznych: poszukuje oryginalnych rozwiązań, często korzysta z pomysłów innych, oczekuje pomocy, czasem źle interpretuje temat.

Stosuje: pełną gamę kolorów, ubogą gamę kolorów.

Dba o czystość estetykę prac: zawsze, czasami, nie dba.

Prace plastyczno – techniczne kończy: w czasie zajęć, czasami w domu, najczęściej w domu.

Zachowuje ład i porządek w miejscu pracy: zawsze, czasami, nigdy. .

EDUKACJA MUZYCZNO RUCHOWA

W zabawach ze śpiewem uczestniczy: chętnie, czasami niechętnie, nie bierze udziału.

Poznane piosenki śpiewa: poprawnie, zna najczęściej pierwszą zwrotkę, nie śpiewa.

Poczucie rytmu: bardzo dobre, dobre, słabe.

Ćwiczenia gimnastyczne wykonuje: dokładnie, poprawnie, czasami niedbale, często nie wykonuje.

Przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny w czasie zabaw ruchowych: zawsze, czasami nie przestrzega, często nie przestrzega.

W zabawach i grach zespołowych uczestniczy: chętnie, czasami niechętnie, nie uczestniczy.

Poziom sprawności ruchowej: dobry, przeciętny, słaby.

ZACHOWANIE

PRACA NA LEKCJI

W czasie zajęć uczeń jest: zawsze aktywny, czasami aktywny, odpowiada tylko na pytania nauczyciela, jest bierny.

Zadania wykonuje: samodzielnie, czasami oczekuje pomocy, wymaga ciągłej pomocy ze strony nauczyciela.

Tempo pracy na lekcji: szybkie, średnie, wolne.

Uwagę skupia: łatwo, z trudnością, zależy od dnia.

Zadania domowe odrabia: systematycznie, czasami zapomina, często nie odrabia prac domowych.

Przybory i podręczniki szkolne przynosi: systematycznie, czasami zapomina, często nie przynosi.

Jest punktualny: zawsze, czasami się spóźnia, często się spóźnia. .

POSTAWA WOBEC NAUCZYCIELI I KOLEGÓW

Polecenia nauczyciela wykonuje: chętnie, czasami niechętnie, często nie wykonuje poleceń nauczyciela.

Wobec nauczycieli i pracowników szkoły zachowuje się właściwie: zawsze, czasami nie, sporadycznie.

Kontakty z rówieśnikami nawiązuje: łatwo, ma problemy z zawieraniem nowych znajomości, jest wyobcowany ze środowiska szkolnego.

Zachowanie w grupie: lubi przewodzić innym, podporządkowuje się chętnie-biernie, zgodnie współpracuje z rówieśnikami, pomaga innym, czasem wywołuje konflikty.

W stosunku do kolegów jest: serdeczny, koleżeński, uczynny, czasami zaczepny i agresywny.

Wyśmiewa się z innych, używa wulgarnych słów: często, czasami, nigdy.

Skarży w błahych sprawach: często, czasami, nigdy.

W sytuacjach konfliktowych: zachowuje spokój i rozwagę, reaguje krzykiem lub płaczem, jest agresywny.

Inne uwagi i spostrzeżenia ......................... ..................................... .....................................

RELIGIA ................................

 

Wychowawca

...............

 

Opracowała: mgr Mirosława Szymanek

nauczycielka Szkoły Podstawowej

w Dragaczu POLECAM LITERATURĘ:

Hanisz J., Grzegorzewska E., Łukasik S., Petkowicz H –Ocena opisowa i sprawdzian osiągnięć ucznia. Wesoła Szkoła 2001r.

Rau K., Chodoń I – Ocenianie opisowe a rozwój dziecka. Oficyna Wydawnicza Poznań 1999r.

Roszkowska-Przetacznik M., Wtorkiewicz L. –Ocenianie opisowe- diagnoza i motywacja. Kraków 2000r.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin