Curriculum Vitae.doc

(55 KB) Pobierz
Curriculum Vitae – analiza tekstu urzędowego

Curriculum vitae – analiza tekstu urzędowego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Joanna Pawłowska

Studia zaoczne II rok

Curriculum vitae jest pismem urzędowym prezentującym osobę i jej dane osobowe, a także zwięzłym i  rzeczowym przedstawieniem osiągnięć, kwalifikacji, zdobytego doświadczenia zawodowego, wykształcenia. Jest w nim także miejsce na opisanie w zwięzły sposób zainteresowań, dodatkowych umiejętności. Piszemy życiorys, kiedy ubiegamy się o przyjęcie na studia, ale także dołączamy do listu motywacyjnego, gdy szukamy pracy i zgłaszamy swoją kandydaturę na dane stanowisko. Istnieją różne sposoby pisania życiorysu. Najważniejsze, aby napisać w nim prawdę i aby zainteresować czytelnika własną osobą, zwłaszcza, kiedy staramy się o wymarzoną pracę. Dlatego warto znać zasady i reguły tworzenia takiego tekstu. Aby poznać je lepiej zanalizuję przykładowy życiorys.

 

 

CURRICULUM VITAE

 

 

Mariusz Małecki
Ur. 1970 w Warszawie
Adres: ul. Karolkowa 4/9
09-980 Warszawa
tel: (+48) 022 879 90 90/0 605 605 908
E:mail: mariuszmalecki@adres.pl

 

CELE ZAWODOWE:              Ambitna praca na stanowisku kierownika działu
handlowego umożliwiająca podnoszenie kwalifikacji.

 

WIEDZA ZAWODOWA:              Doświadczenie w handlu, nabyte w
firmach z branży FMCG na stanowisku account
managera.
Sukcesy handlowe poparte referencjami i wynikami
finansowymi.
Umiejętności nawiązywania i podtrzymywania
kontaktów z klientami.

 

ZARZĄDZANIE:               Koordynowanie pracy działu handlowego na stanowisku
zastępcy kierownika działu handlowego firmie KOU.
Umiejętność kierowania zespołem potwierdzona podczas
wyjazdów zagranicznych w ramach pracy trenera i
szkoleniowca.

 

DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:

 

04.2003-11.2005              Firma TYR z branży FMCG, stanowisko: kierownik
działu handlowego

Obowiązki:               Nadzorowanie pracy działu, przygotowywanie
comiesięcznych raportów dla zarządu, pozyskiwanie
nowych klientów (w latach 2003-2004 przybyło ich 20), a obroty firmy wzrosły w roku o 20 procent.

 

02.2001-03.2003                                                  Firma UYT, stanowisko: account manager

Obowiązki:              Kontakty handlowe z klientami, wprowadzanie nowych
usług i rozwiązań.

 

05.1998-01.2001                                   Firma szkoleniowa UYT, stanowisko: szkoleniowiec

Obowiązki:                                          Szkolenia biznesowe m.in. dla firm UYT, YUT.

 

EDUKACJA:

 

1990-1995              Magister ekonomii, Szkoła Główna Handlowa, Wydział
Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych

 

KURSY, SZKOLENIA:

 

1997              Kurs menedżerski „Handel zagraniczny” organizowany
przez Krajową Izbę Gospodarczą.

 

1996              Kurs „Profesjonalna sprzedaż” przygotowany przez Agencję Szkoleniową Best. 

              Uczestniczyłem w kursie „Negocjacje w biznesie” (Agencja Szkoleniowa Best).

 

JĘZYKI:              Angielski - bardzo dobry
Włoski - dobry
Rosyjski – podstawy

 

UMIEJĘTNOŚCI DODATKOWE:

 

Obsługa komputera:              Word, Exel, Power Point, Corel Draw, Internet Explorer

 

Prawo jazdy:              Kat. A i B

 

REFERENCJE:

 

 

Dane firmy              Pracownik roku 2003 w firmie IUY oraz wyróżnienie

Prezes Janusz Nowak              prezesa firmy UYT za osiągnięcie dobrych wyników

e-mail: jnowak@adres.pl              finansowych Firma IUY.

tel: 980 904 907

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych Dz. U. nr 133, poz. 883).

 

 

Składnia:

 

ü      zdania pojedyncze,

 

Sukcesy handlowe poparte referencjami i wynikami finansowymi.
Kurs menedżerski "Handel zagraniczny" organizowany przez Krajową Izbę Gospodarczą.

 

ü      czas przeszły,

 

Uczestniczyłem

 

ü      bezosobowe formy czasownika,

 

Nadzorowanie pracy działu, przygotowywanie comiesięcznych raportów dla zarządu, pozyskiwanie nowych klientów (w latach 2003-2004 przybyło ich 20), a obroty firmy wzrosły w roku o 20 procent.

 

Leksyka:

 

Ø      stosowanie skrótów i skrótowców,

 

Kat.

r.

nr

 

Ø      używanie specjalistycznej terminologii,

 

Account manager

              Szkoleniowiec

 

Ø      zapożyczenie z łaciny,

 

Curriculum vitae

 

Frazeologia:

 

              Umiejetności dodatkowe

              Kierownik działu

              Pracownik roku

              Doświadczenie zawodowe

 

Budowa:

 

v     tytuł na środku, a dane osobowe pod nim z lewej strony,

 

v     ujmowanie treści w formie punktów, segmentowanie,

 

Cele zawodowe

Języki

 

v     klauzula dotycząca wykorzystania danych osobowych,

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych Dz. U. nr 133, poz. 883).

 

Wnioski:

 

ü  musimy dążyć do ujęć zwięzłych, ścisłych, jednoznacznych (nie dopuszczających różnej interpretacji),

ü  w cv nie mogą znajdować się  pierwiastki emocjonalne i obrazowe,

ü  formułujemy życiorys w sposób jasny i zrozumiały,

ü  tekst opracowujemy ze szczególną starannością, musi być przejrzysty,

ü  redagujemy zgodnie z obowiązującymi zasadami pisowni,

ü  zazwyczaj piszemy go na gładkim papierze w formacie A4 czcionką Times New Roman, tekst nie powinien przekraczać jednej strony podaniowej,

ü  unikamy w tekście wyrazów w językach obcych, jeżeli występują  ich odpowiedniki polskie,

ü  należy podawać dokładne dane osobowe, informacje o studiach, kursach, poprzednich pracach itp.,

ü  cv powinno być dostosowane do oferty pracy lub szkoły,

ü  w życiorysie zawsze muszą się znaleźć dane osobowe oraz te dotyczące wykształcenia, znajomości języków obcych oraz doświadczenia zawodowego, dla pracodawcy są to podstawowe informacje na temat kandydata,

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin