Plan na luty 2010.docx

(49 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ I OPIEKUŃCZEJ W GRUPIE DZIECI 6 – LETNICH NA MIESIĄC LUTY 2010 r.

                                                                                                  Opracowała: Anna Kaźmierczak

 

Tematy kompleksowe:

 

1. Wyprawa w kosmos (01.02. – 05.02. 2010 r.)

2. Zimowe zabawy i sporty (8.02. – 19.02.2010 r.)

3. Fryderyk Chopin – wielki polski kompozytor (22.02. – 26.02. 2010 r.)

 

Treści programowe:

– kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej: do rodziny, grupy rówieśniczej

– rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi

– budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym

– wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne

– troska o zdrowie dzieci, ich rozwój fizyczny oraz sprawność fizyczną

– zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości i aktywności

– kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej do wspólnoty narodowej

 

Literatura:

1)    G. Demel Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, WSiP, Warszawa 1983 r.

2)    T. Dziuzyńska, H. Ratyńska, E. Stójowa A jak będzie słońce… A jak będzie deszcz… Wiersze, opowiadania, teatrzyki, przysłowia i zagadki dla przedszkoli, WSiP, Warszawa 1996r.

3)    B. Godzimirska Razem w przedszkolu. Przewodnik metodyczny ze scenariuszami zajęć cz. III, WSiP, Warszawa 2009r.

4)    M. Jach Rok w przedszkolu. Scenariusze w oparciu o system ks. Jana Bosko, wyd. „Żak”, Warszawa 1997r.

5)    B. Okraska – Ćwiek, M. Walczak Wesoła szkoła sześciolatka. Przewodnik metodyczny cz. III, WSiP, Warszawa 2003 r.

6)    E. M. Skorek Podręczny słownik logopedyczny, wyd. IMPULS, Kraków 2000

7)    M. Walczak – Saro, D. Kręcisz Wesołe Przedszkole i przyjaciele. Program wychowania i edukacji przedszkolnej, WSiP, Warszawa 2009r.

8)    K. Wlaźnik Wychowanie fizyczne w przedszkolu, WSiP, Warszawa 1972 r.

9)    Zbiory własne: zestawy zabaw ruchowych, nagrania magnetofonowe, płyty CD

Metody pracy:

słowna – rozmowa, piosenka

oglądowa – pokaz, obserwacja

czynna – samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych do wykonania, ćwiczeń utrwalających

 

Formy pracy:

z cała grupą

praca indywidualna

 

EDUKACJA ZDROWOTNA

ZABAWY RUCHOWE NOWE:

1)    Zabawa bieżna „Na torze saneczkarskim” połączona z reakcją na sygnały dźwiękowe.

2)    Zabawa ruchowa „Narciarski slalom z elementem koordynacji rąk i nóg.

3)    Zabawa ruchowa „Śniegowe gwiazdki” z elementem wirowania.

4)    Zabawa ruchowa „Lecimy w kosmos” z elementem opowieści ruchowej

 

ZABAWY RUCHOWE DO POWTÓRZENIA:

1) „Wiatr i śnieżynki” zabawa ruchowa z elementem orientacyjno – porządkowym.

2) „Niedźwiedź czarodziejzabawa z elementem czworakowania.

3) „Pajac na choince” zabawa z elementem koordynacji pracy rąk i nóg.

4) Lepimy bałwana” zabawa z elementem skłonu.

 

ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH NR 16 (ZESZYT WŁASNY)

ZESTAW ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNYCH NR 17 (ZESZYT WŁASNY)

 

Spacery:

„Zabawy na śniegu” – spacer, zabawy na śniegu z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa.

„Dokarmiamy ptaki” spacer w pobliżu przedszkola połączony z dokarmianiem ptaków zimą.

Obserwacja krajobrazu zimowego” – spacer połączony z obserwacją zjawisk atmosferycznych charakterystycznych          dla zimy.

 

Wyjście na teren przedszkolny w miarę sprzyjającej aury:

-       przestrzeganie zasad nie oddalania się od grupy

 

Poznanie stosunków jakościowo ilościowych

(w ranku i po zajęciach)

-       posługiwanie się określeniem „para”

-       porównywanie liczebności zbiorów: „dużo”, „mało”, „tyle samo”

 

Ćwiczenia logopedyczne:

-       masaż warg zębami ( górnymi dolnej wargi  i odwrotnie)

-       ruchy koliste języka w prawo i w lewo na zewnątrz jamy ustnej

-       nadymanie policzków – „ gruby miś”

-       wciąganie policzków – „ chudy zajączek”

-       naprzemiennie „gruby miś” – „ chudy zajączek”.

-       nabieranie powietrza w usta, przesuwanie powietrza z jednego policzka do drugiego na zmianę.

-       wysuwanie warg w przód, następnie krążenie wysuniętymi wargami

-       wysuwanie warg do przodu, ściąganie ich i przesuwanie w kąciki ust

-       dmuchanie przez złączone wargi lekko wysunięte do przodu

-       gwizdanie, parskanie, cmokanie

-         wysuwanie języka jak najdalej z ust i chowanie go jak najdalej

-         mlaskanie czubkiem języka, mlaskanie środkiem języka, przyssanie języka do podniebienia przy szeroko otwartych ustach (ssania cukierka).

-         odtajanie zamarzniętej szyby – długie chuchanie

-         wypuszczanie powietrza z piłki lub dętki – długie sss

 

Data

Cele ogólne

Cele szczegółowe

Uwagi

I. Wyprawa w kosmos

01.02. poniedziałek

1.    Słuchanie wiersza B. Formy   pt.: „Planety”; rozwiązywanie zagadek dotyczących astronomii.

 

 

 

 

 

 

2.    Zielone Ufoludki” (zbiór własny) – zabawy rytmiczne przy piosence.

 

aktywizowanie mowy i myślenia dzieci

-   zapoznanie z pracą astronoma

-   bogacenie słownika biernego i czynnego dziecka

 

 

 

 

 

-   kształtowanie umiejętności uważnego słuchania piosenki

-   zapoznanie z tempem i dynamiką piosenki

Dziecko:

słucha uważnie wiersza

potrafi wymienić planety występujące       w wierszu

rozwiązuje zagadki słowno – obrazkowe

potrafi wyjaśnić własnymi słowami pojęcia: kosmonauta, astronom, księżyc, słońce, ziemia

– potrafi powiedzieć, na czym polega praca astronoma

-      potrafi ruchem naśladować ufoludki,

-      określić ich cechy

-      poruszać się w rytm słyszanej muzyki

 

02.02. wtorek

1.Który ufoludek zniknął? zabawa matematyczna. Przeli-czanie zbioru elementów do 9, posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.

2. „Ruch to zdrowie”. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 16 (zeszyt własny).

 

klasyfikacja zbiorów według rosnącej liczby elementów w zakresie 9

– kształtowanie operacji umysłowych        w toku działania

 

– rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowej

 

-      potrafi przeliczać liczebnikami porządkowymi w zakresie 9

-      potrafi klasyfikować zbiory wg rosnącej liczby elementów

 

-      wykonuje sprawnie polecenia nauczyciela

potrafi reagować na umowne sygnały

potrafi doskonalić umiejętność posługiwania się nowym przyborem

 

03.02. środa

1....

Zgłoś jeśli naruszono regulamin