Id-1(D-1)Warunki techniczne utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych.DOC

(7428 KB) Pobierz
D1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Id-1 (D-1)

WARUNKI TECHNICZNE

Utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WARSZAWA 2005


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miejsce opracowania: PKP Polskie Linie Kolejowe S. A.

Biuro Dróg Kolejowych, ul. Targowa 74, 03-734

Tel. (+48 22) 4732047, fax (+48 22) 4733496

www.plk-sa, e-mail: g.patocka-hrominska@pkp.com.pl

 

Copyright Ó by 2005 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE

Jakikolwiek przedruk, także częściowy, jest niedozwolony

 


Załącznik nr 1 do Uchwały nr 173

Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Z dnia 18 maja 2005 roku

 

Zarządzenie Nr 14

Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S. A.

z dnia 18 maja 2005roku

 

w sprawie ustalenia „Warunków technicznych utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych” – Id-1 (ID-1 (D-1))

Na podstawie § 10 punkt 24 Regulaminu Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. stanowiącego załącznik do Uchwały nr 27 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 11 lutego 2004 roku, po rozpatrzeniu wniosku Biura Dróg Kolejowych nr ILK1a-510-18/2005 z dnia 25 kwietnia 2005 roku, Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. postanawia, co następuje.

§ 1

Przyjmuje się do stosowania w Spółce PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. „Warunki techniczne utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych” Id (D-1) ustalone Uchwalą Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Nr 371 z dnia 27 grudnia 2004 roku, zatwierdzone przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego Decyzją Nr TNB 10-5000-169/2005 z dnia 20 kwietnia 2005 roku, stanowiące załącznik do Zarządzenia.

§ 2

Z dniem wejścia w życie niniejszego Zarządzenia, traci moc Uchwała nr 155 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 6 czerwca 2002 roku w sprawie ustalenia „Warunków technicznych utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych” D-1.

§ 3

Zarządzenie podlega ogłoszeniu w Biuletynie PKP Polskie Lnie Kolejowe S.A.- zeszyt B.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 2005 roku.

Nr ILK1a-510-18/200                                                           

                                                                                                                                            PREZES ZARZĄDU

mgr inż. Tadeusz Augustowski             


Spis treści

ROZDZIAŁ I…………………………………………………………………………………………

Postanowienia ogólne…………………………………………………………………………………

ROZDZIAŁ II Klasyfikacja linii i torów …………………………………………………………

§ 1 Kategorie linii…………………………………………………………………………………

§ 2 Klasy techniczne torów………………………………………………………………………

§3 Standardy konstrukcyjne……………………………………………………………………

ROZDZIAŁ III Wymagania techniczne utrzymania nawierzchni…………………………

§ 4 Nawierzchnia kolejowa……………………………………………………………………..

§ 5 Pochylenia poprzeczne szyn w torze………………………………………………………

§ 6 Tor bezstykowy……………………………………………………………………………….

§ 7 Tor klasyczny…………………………………………………………………………………

§ 8 Tor w łukach………………………………………………………………………………….

§ 9 Nawierzchnia na odcinkach obwodów kontroli niezajętości torów i rozjazdów…….

§ 10 Nawierzchnia żeberek ochronnych……………………………………………………….

§ 11 Tory przy wagach torowych………………………………………………………………

§ 12 Nawierzchnia na górkach rozrządowych………………………………………………

§ 13 Nawierzchnia na przejazdach w poziomie szyn………………………………………..

§ 14 Nawierzchnia na obiektach inżynieryjnych……………………………………………..

§ 15 Rozjazdy i skrzyżowania…………………………………………………………………..

§ 16 Nawierzchnia na wstawkach między rozjazdami………………………………………

§ 17 Nawierzchnia na skrzyżowaniach i splotach torów o różnych szerokościach……..

§ 18 Skrajnia budowli i rozstaw torów………………………………………………………..

§ 19 Kolejowe znaki drogowe………………………………………………………………….

ROZDZIAŁ IV Warunki techniczne układu geometrycznego toru………………………….

§ 20 Minimalne długości torów w lukach i prostych………………………………………..

§ 21 Szerokość toru………………………………………………………………………………

§ 22 Przechyłka toru w łuku…………………………………………………………………….

§ 23 Rampy przechyłkowe………………………………………………………………………

§ 24 Krzywe przejściowe………………………………………………………………………..

§ 25 Profil podłużny ……………………………………………………………………………..

ROZDZIAŁ V Diagnostyka nawierzchni……………………………………………………

§ 26 Zasady prowadzenia diagnostyki nawierzchni…………………………………………

§ 27 Pomiary i ocena stanu toru……………………………………………………………….

§ 28 Diagnostyka elementów nawierzchni…………………………………………………….

§ 29 Diagnostyka torów bezstykowych…..……………………………………………………

§ 30 Diagnostyka rozjazdów……………………………………………………………………

§ 31 Diagnostyka przejazdów kolejowych i przejść dla pieszych………………………….

§ 32 Odbiory robót nawierzchniowych………………………………………………………

ROZDIZAŁ VI Warunki utrzymania toru bezstykowego……………………………………

§ 33 Warunki bezpiecznej eksploatacji toru bezstykowego…………………………………

§ 34 Metryka toru bezstykowego……………………………………………………………….

§ 35 Ustalanie miejsc podatnych na pełzanie………………………………………………..

§ 36 Sprawdzanie stateczności toru bezstykowego…………………………………………..

ROZDZIAŁ VII Warunki wykonywania robót torowych……………………………………

§ 37 Zakres i zasady prowadzenia konserwacji nawierzchni……………………………….

§ 38 Roboty utrzymania nawierzchni…………………………………………………………..

§ 39 Zabezpieczenie pękniętej szyny…………………………………………………………..

§ 40 Wymiana złączek……………………………………………………………………………

§ 41 Dokręcanie śrub i wkrętów………………………………………………………..………

§ 42 Regulacja szerokości toru………………………………………………………………….

§ 43 Smarowanie złączek, szyn oraz części rozjazdowych…………………………………..

§ 44 Konserwacja złączy izolowanych…………………………………………………………

§ 45 Warunki termiczne wykonywania robót w torze bezstykowym……………………….

§ 46 Wymiana szyn w torze bezstykowym……………………………………………………..

§ 47Regulacja szyn w torze bezstykowym……………………………………………………..

§ 48 Naprawa ostateczna pękniętej szyny…………………………………………………….

§ 49 Regeneracja elementów stalowych nawierzchni……………………………………….

§ 50 Wymiana pojedynczej szyny……………………………………………………………….

§ 51 Nasuwanie odpełzłych szyn i regulacja luzów…………………………………………..

§ 52 Wymiana pojedynczych podkładów………………………………………………………

§ 53 Usuwanie nierówności pionowych toru…………………………………………………

§ 54 Regulacja położenia toru w płaszczyźnie poziomej…………………………………….

§ 55 Oczyszczanie i uzupełnianie podsypki……………………………………………………

§ 56 Profilowanie ław torowiska i czyszczenie rowów………………………………………

§ 57 Niszczenie roślinności……………………………………………………………………..

§ 58 Konserwacja znaków drogowych…………………………………………………………

§ 59 Przygotowanie toru do warunków zimowych…………………………………………..

§ 60 Zabezpieczenie toru przed okresem wysokich temperatur…………………………….

§ 61 Utrzymanie rozjazdu lub skrzyżowania………………………………………………….

ROZDZIAŁ VIII Warunki bezpieczeństwa przy utrzymaniu nawierzchni………………….

§ 62 Osłonięcie miejsca robót…………………………………………………………………..

§ 63 Warunki bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu robót torowych………

 

ZAŁĄCZNIK NR 1 Przekroje poprzeczne nawierzchni i podtorza……………………………..

ZAŁĄCZNIK NR 2 Standardy konstrukcyjne nawierzchni……………………………………….

ZAŁĄCZNIK NR 3 Elementy konstrukcji nawierzchni……………………………………………

ZAŁĄCZNIK NR 4 Charakterystyki techniczne szyn……………………………………………..

ZAŁĄCZNIK NR 5 Typy podkładów, podrozjazdnic i mostownic oraz ich charakterystyka techniczna……………………………………………………………………….

ZAŁĄCZNIK NR 6 Wymagania techniczne podsypki…………………………………………….

ZAŁĄCZNIK NR 7 Warunki eksploatacji toru bezstykowego……………………………………

ZAŁĄCZNIK NR 8 Łączenie szyn w torze klasycznym…………………………………………….

ZAŁĄCZNIK NR 9 Złącza szynowe izolowane klejono-sprężone……………………………….

ZAŁĄCZNIK NR 10 Spawanie rozjazdów i skrzyżowań torów………………………………….

ZAŁĄCZNIK NR 11 Skrajnia budowli na odcinkach toru na prostej i w łuku……………….

ZAŁĄCZNIK NR 12 Znaki drogowe………………………………………………………………..

ZAŁĄCZNIK NR 13 Dopuszczalne odchyłki w mierzonych parametrach układu torowego zapewniające spokojność jazdy……………………………………………….

ZAŁĄCZNIK NR 14 Kryteria oceny stanu nawierzchni………………………………………….

ZAŁĄCZNIK NR 15 Zasady odbiorów robót………………………………………………………

ZAŁĄCZNIK NR 16 Zabezpieczenie pękniętej lub uszkodzonej szyny………………………….

ZAŁĄCZNIK NR 17 Warunki regeneracji elementów stalowych………………………………..

6

6

12

12

13

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin